Rosen skrev 2010-05-03 22:22:36 följande:
i morgon eller övermorgon är jag i vecka 15+0 visst känns det härligt när man bytar vecka? alltså jag e snart i vecka 16 och knappt någon vet om min grav ännu. känns lite skumt faktiskt
Ja, det känns på något vis "magiskt" att få byta vecka!
Inte många i min närhet som känner till min lilla groda heller. Inte ens min egen mamma och det börjar faktiskt kännas rätt jobbigt.
Men det blev lite komplicerat... Lagom när jag tänkte berätta min stora nyhet så kom min bror och berättade samma nyhet!
Med den skillnaden att han lever i ett väldigt destruktivt förhållande och under helt galna levnadsförhållanden!
Ingen kan riktigt glädjas åt det barnet, elakt men sant... Alltså... Tror de flesta känner ungefär som jag. Vi är glada för min brors skull men inte över situationen som sådan. Den är inte hållbar och absolut inte lämplig för ett barn!
Den nyheten har liksom blivit släktens stora samtalsämne. Hela tiden ojas det om det och jag bara inte "kan" berätta om min graviditet då.
Är rätt säker på att min graviditet kommer tas emot med leenden men det känns ändå så fel. Känns som att man jämför mig och min bror och han är en av de personer jag älskar allra mest här i världen så den tanken gör väldigt ont!
Hoppas på att "nyhetsvärdet" i min brors kommande barn ska lägga sig snart....