Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

Hjälp vad ni skriver, skummat igenom det mesta men kommer inte ihåg allt jag skulle kommentera.
    Ang karpaltunnelsyndromet så kan jag glädja med att det brukar försvinna helt efter förlossningen och på mig hjälpte enbart handskenor. Tyvärr är jag en va de som haft värk även efteråt men nu lutar det åt att det är ngt reumatiskt som satts igång, haft sån värk sen en bit in i första graviditeten, vissa dagar kan jag inte ens klä på mig.

Vaknade imorse med sprängande huvudvärk, täppt näsa och värkande hals, har ingen lust att bli sjuk nu då vi äntligen ska få träffa sambons första syskonbarn.

• NoahLeah
    kicki08 skrev 2010-10-13 10:56:40 följande:
    Fy faen Reumatiskt som i kroniskt utöver gravidproblemen?
    Ja, något skit blev det efter karpaltunnelsyndromet då jag aldrig haft problem med värkande händer förut. Men de sista 3 månaderna har det varit ok, många gånger gör ju alla hormoner att värken  släpper men den kommer garanterat komma tillbaks sen.
    Hade tid hos reumatolge innan sommaren då det var som värsdta men han blev sjuk så det är samma jag ska träffa idag..men risken är väl att det inte blir ngt mer eftersom jag just nu mår ganska bra.
    Har tjafsat om detta sen Noah föddes , mars 08
  • NoahLeah
    Love3 skrev 2010-10-13 11:13:00 följande:

Halloj Tjejer!!

Har precis kommit hem ifrån Mvc & jag GICK dit.... det säger ju att det är bra att man rör på sig även fast det kan göra "lite" ont & vara jobbigt. Jag svor halva vägen dit vill jag lova, men jag gav mig inte så jag gick även vägen hem. Glad

Usch jag har gått upp hela 3kg sedan sisst, hemskt ju!
    Så vikt= hemlig

Sf= 33

blt= 128/80

Fosterljud=133

Ej fix utan fortfarande rörlig...

Hurtig du är.
    Här blir det bilen, har ju uppförsbacke hela vägen hem o det känns som jag kan hoppas över det. *'s*
  • NoahLeah
    MammaDeborah skrev 2010-10-13 11:17:47 följande:
    Det vet jag inget om, tyvärr, jag har ju mina citodon utskrivet mot migrän... Sen att jag tar de om jag har väldigt ont i ryggen är ju en annan femma... Tror inte där finns så mycket annat man kan ta än panodil och citodon, tyvärr :(
    kicki08 skrev 2010-10-13 10:15:07 följande:
    MammaD: Åhh va dryyyg! Hatar när kroppen luras med en sådär. Hoppas det inte är länge kvar för dig nu.
    Själv känner jag just nu att jag inte alls har tid å föda barn. Det händer massor i vårt projekt på jobbet och jag har miljoner grejjer och göra. Det bästa av allt är att det är så kul!
    Så nä, nu har jag inte tid bebis!

Vaknade inatt av extremt illamående igen. Fattar INTE varför. Så jäkla less på det är jag oxå. Det är sådär extremt så man vet inte hur man ska ligga för att det ska gå över. Man vet inte hur fort man kan ta sig till toan för det åker upp och ner i halsen nästan känns det som Plus att sonen bestämde sig för att vara vaken mellan 3-4.30 inatt. Sen ringde klockan 6 imorse. TRÖÖÖTT!!!
    Ja, verkligen... jag hade ordentligt ont igår och i natt.. Men jag kände liksom på mig att det inte stämde. Det är ändå så att man "vet" när det är dags och i natt visste jag inte helt enkelt.. Mest jobbigt att befinna sig i en situation med 6 sovande barn och fundera över hur vi skulle göra.. Det är inte bara att ringa barnvakten och köra.. Jag är glad att vi inte ringde någon..

Nu har jag sovit bort hela förmiddagen. Ska ta en skål yoghurt och lite frukt och sen är det dags att köra till vattengympan. Stor kram till alla med diverse krämpor. Vi får försöka tänka att det är över snart! Kram!
    Kan man få Citodon mot migrän??? Haft stora probelm med min migrän denna graviditet men bara fått höra från läkare att det är Alvedon och vila som gäller, han ville inte skriva ut något annat.
  • NoahLeah
    Zazz82 skrev 2010-10-13 11:23:08 följande:
    Hej flickor! Ville bara slänga in ett meddealnde igen. Här har det varit vändning ju som lyckades. Efter en vecka var bebis tillbaka i tvärläge IGEN, Detta upptäktes med UL vid förra mvc besök. Nytt vändnings försök bokades in på förlossningen dagen efter. Där konstaterade läkaren att den nu låg i säte och ingen vändning gjordes då de anser jag kan föda så.
    Mvc besöket den 11 Oktober visade att bebis nu ligger med huvudet ner. Detta bekräftades en en gång med Ul. Hur många UL jag gjort nu har jag tappat räkningen på fär länge sen.
    Men den är inte på något vis fixerad. Så den 19 har jag en tid på förlossningen för kontroll. Har den då vänt sig igen så ska de sätta igång en sätes förossning och putta ner barnet i beknet och ta håll på¨vattnet. Med ett snitt beräknat i bakrunden i fall detta inte går. han bebis fixerat sig får jag gå tiden ut. Nu är det spänanade och jag är Nervös!! kram
    Låter spännande, förstår att du är nervös.
  • NoahLeah
    Kinne79 skrev 2010-10-13 11:36:02 följande:

Hej! Idag mår jag äntligen lite bättre, men lutar åt att jag blir hemma från jobbet hela veckan. Typiskt så här i slutet för sen ska jag ju bara jobba 2 veckor till.

Det där med rakning har jag också gett upp för länge sen. Skönt att det inte är sommar. Jojo- Hur långt ner behöver man raka inför ett ev snitt?

Tånaglarna klippte jag igår och då satte jag mig ner och lyfte över benet och la det över det andra. Men jag är ju flera veckor efter de flesta av er och kan fortfarande sitta på golvet.

Nu när jag varit sjuk har jag ställt in en stol i duschen, så skönt, så den får nog stanna där en stund

www.varktimer.se/

Den här länken har jag fått av en kompis. Har ju inte använt den själv så vet inte hur den funkar. Men man ska kunna få hjälp med att hålla koll på värkarna.

Det rakar ju sköterskan innan operationen så det behöver du inte tänka på.
  • NoahLeah
    MammaDeborah skrev 2010-10-13 11:24:07 följande:
    Jag fick det i alla fall! Jag förklarade helt enkelt att antingen åt jag Voltaren mot migränen eller fick de ge mig nåt annat... Voltaren är inte särskilt bra alls under graviditeten så då fick jag utskrivet citodon.
    Aha, jag tar ju Immigran för min..kanske Citodon inte hjälper då.

En liten fråga, någon som har tips på en bra bärsele för både barn o mamma??
  • NoahLeah
    Marinero skrev 2010-10-13 11:43:38 följande:
    Jag köpte en Angelpack LX på www.edenbay.se. Den är fantastisk när den väl sitter på men tycker den är lite krånglig med knäppningen i ryggen om man vill ha barnet på bröstet. Men den avlastar jätteskönt, tar inte på axlar som en anlig babybjörn som inte har ryggplatta ex.
    Sidan fungerar inte...får testa senare.
  • NoahLeah
    Marinero skrev 2010-10-13 12:15:53 följande:
    Ja gör det. Den funkade när jag testade
    kanske inte funkar med firefox, får testa med Explorer sen.
    Strax dags att ge sig iväg till mvcbesöket.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2