Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

Bamsekramar till Chanell..klart man får klaga så här i slutet om man har sån värk.
    Själv har jag klarat mig hyfsat bra denna gång, hade mer värk i början o mitten av graviditeten, nu ömmar det bara o är lite stelar än vanligt men annars ok. Det som gör det segt att promenera är att det är tufft med andningen.

Idag har det varit en riktigt seg dag här hemma, blivit en del utbrott på sonen o får så dåligt samvete av det. Förstår att han är rastlös men jag har verkligen måt skit o ionte orkat vara så aktiv med honom....hoppas han kan få dubbelt upp imorgon när pappa är hemma o busar med honom.

• NoahLeah
    MammaDeborah skrev 2010-10-15 20:51:57 följande:
    Blä, jag är jättedeppig ikväll... Ibland känns det bara som att hur man än gör så blir det inte bra. Försöker man göra mat som alla gillar så är det ändå nån som klagar. Vi har en massa strul med svärföräldrarna och mannens barn sen innan (lång historia som jag inte kan gå in på) och mest ledsen blir jag när bonusdottern (12) tycker illa om farmor för att "det var hennes fel att mamma och pappa skiljdes" Hur ska jag känna mitt i det? Att de inte vill ha mig där? Eller som de gånger jag stannar uppe vid symaskinen när mannen och hans två barn ser på tv. När inte jag är med pratar de jättemycket, men så fort jag kommer blir de tysta. Jag har pratat med min man om allt detta så han vet hur jag känner men varken han eller jag vet vad man kan göra åt det.

Varför kan inte allt bara få vara enkelt ibland?

Jag går med min förbannade huvudvärk dag som natt. Jag är så trött på det nu. Inga tabletter hjälper. Ryggslutet känns som om någon har stått och sparkat på mig. Såna här kvällar rinner allt bara över..

De två stora (bonusbarnen) ser på idol, mannen flänger väl runt som en skållad råtta i vanlig ordning och jag sitter här. Orkar inte riktigt vara social.
    *kramar om*
  • NoahLeah

God morgon, tredej morgonen som Noah sovit till kl 7, helt otroligt.
    Idag ska grabbarna ut o kratta löv medans jag ska fixa med bebiskläder mm, tvätta lite sängkläder mm...blir med andra ord en lugn och skön lördag.

• NoahLeah

Nu är vi hemma igen efter en härlig höstpromenad (som sonen släpade med oss på ) och jag har handlat lite lördagsmysgott till mig, sambon kommer åka bort ikväll o sova borta så jag får lite "egentid".
    Har äntligen fått ordning i sovrummet också så nu är spjälsängen och byrån på plats, imorgon ska madrassen kylas o vädra o dammasugas sen ska alla sängkläder o spjälskydd tvättas.
    Ska nog lägga lite tid på att lägga ner bebiskläderna i byrån också.

• NoahLeah
    Rosen skrev 2010-10-16 18:40:54 följande:
    hej på er!
    jag har inte varit speciellt aktiv i tråden på flera dagar, känner mig helt deppig o irriterad jämt o därför håller jag mig lite på avstånd tills det känns bättre. men jag går in o läser era inlägg varje dag o så.
    minsta sonen hade feber o var hemma ons, tor med mig. det resulterade i att vi bara satt inne hela dagarna o så har det fortsatt. jag har inte varit utanför dörren knappt sen i måndags
    sen igår blev mannen sur för nån småsak o vräkte ur sig några fula ord till mig så jag gick o la mig redan vid 17 igår. sen idag har jag sovit HELA dagen förutom lite ätpauser. jag har inte pratat med mannen mer än nödvändigt idag, pallar inte... jag e inte sur på honom o han e inte sur på mig, han fjäskar lite för han märker att jag inte pratat med honom så mycket, men jag har bara känt att jag vill vara ifred från honom så jag sa till honom att låta mig vara. han o barnen har varit iväg hela dagen.
    usch jag känner hur jag grävt ner mig dessa dagarna o sovit till tusen... inte bra känner jag.
    *kramar om* {#emotions_dlg.flower}
  • NoahLeah

Nu är sambon iväg, Noah sover som en prins och dippe och Colan är på kylning, ska bli så skönt med en ensamkväll, kommer inte  ihåg när jag hade det sist.

• NoahLeah

Nej tjejer...nu blir det nog att krypa ner i sängen och slötitta på tv, lär bli en tidig morgon då Noah somnade strax innan 19.
    Kram på er

• NoahLeah

God morgon, blev väckt av en pigg och glad unge kl  04:45, känns ju toppen. *s*
    Försökte halvosva lite till ljudet av barnprogram men gick inget vidare, hoppas kunna ta en powernap under dagen mellan alla ärenden.
    Ikväll får jag även veta om det blir operation imorgon och om de tycker det är lämpligt att jag är med med tanke min förkylning...annars gör vi så att jag är där innan o efter sen kommer sambon o sover över.

• NoahLeah

Nu är vi hemma efter en shoppingdag i Sollentuna C..blev rejäla vinterkängor o lite kläder till sonen, jeans till gubben o schapoo till mig. *s*
    Det trista med utflykten var att jag fick med mig ett ryggskott hem, skulle fixa med sonens sko o knäckte till ryggen (samma ställe som jag haft diskbråck på)...ska bli intressant att se hur morgondagen blir.

Undrar lite om sonen är medveten om att han inte får äta ngt på ett par dagar, han har ätit massor hela dagen idag.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2