Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah skrev 2010-10-15 07:59:30 följande:
    Han har inte fått huvudlöss? Det går ju mycket sånt nu...
    Kan inte se ngt i håret, kikar med jämna mellanrum.
    Han är ju även genomförkyld.
  • NoahLeah
    MammaDeborah skrev 2010-10-15 08:11:39 följande:
    Hmm.. ja du.. jag vet inte alls.. Låter ju som att han skulle behöva smörjas med något men man vill ju inte sätta så starka kortisonpreparat i nacken på ett litet barn...
    Får testa och se om Minidrem kan hjälpa.

Amningskudde hade jag till Noah och det var guld värt, tyvärr är den trasig nu så köpte en ny häromdagen..skulle aldrig klara mig utan en sådan.
  • NoahLeah
    kicki08 skrev 2010-10-15 08:22:58 följande:
    Usch... sömnlös natt nr 3 i rad. Känner mig deprimerad och totalt likgiltig till allt. Illamående och så jäkla matt. svimfärdig nästan Bebisen måste åkt ner rejält inatt för jag kan inte gå ens utan att få sammandragningar nu. dom avlöser varandra tätt. Plus denna jäkla förkylning som ALDRIG vill ge med sig. *suck*
    Orkar inte mer nu.... blääääää
    *kramar om* {#emotions_dlg.flower}
  • NoahLeah
    MammaDeborah skrev 2010-10-15 09:15:27 följande:
    Måste inte bebis komma ut till dessa fina apor?  
    Åh vilka fina bodies! *vill ha*
  • NoahLeah
    Kwackie skrev 2010-10-15 09:15:32 följande:
    här har det varit en jobbig natt igen - lillan på 3½ vaknade gråtandes o klagade på huvudvärk precis när jag la mig vid halv ett... efter en halvtimme i vår säng gnyandes o gråtandes var hon kokhet o började spy blev så rädd för att allt gick så fort så jag ringde sjukvårdsrådgivningen - de ville att vi skulle åka in, men utan bil o mitt inatten skulle det blir svårt... fick bli kopplad till 112 där de ville avvakta iom att ingen ambulans var ledig o det inte var så akut

efter mycket om o men fick jag ta tempen (39 grader efter dusch) o ge henne sup. alvedon - vilket hon somnade på... idag e hon helt symptomsfri... jag blir inte klok på detta... o trött e jag oxå - fick ju självklart lite små värkar sen när vi la oss igen av ansträngningarna
    Läskigt när de blir så dålig så snabbt men skönt att det gick över så ni slapp åka in. *kram*
  • NoahLeah

Suck, hur ska man roa en genomförkyld men energisk unge när man själv är helt däckad och ont i hela kroppen?

• NoahLeah
    Maddie72 skrev 2010-10-15 10:05:35 följande:
    Ja det är inte lätt det där. Film i soffan för två?
    Han vill inte kolla på film utan är bara allmänt rastlös tyvärr.
  • NoahLeah
    Maddie72 skrev 2010-10-15 10:09:29 följande:
    Ja då är det ju inte lätt. Oj, avundas dig inte. Sover han nåt på dagen? Du får väl stå ut och hitta på nåt pyssel tills dess, baka ihop? och se fram mot den eventuella sovstunden då du kan slappa. Hoppas det går bra!
    Nja, det är sällan han sover dagtid men kan ju  försöka lägga honom i vår säng o slänga på en film, med lite tur kanske han slocknar då.
  • NoahLeah

hej hopp, fick vila en stund i alla fall medans sonen leket i sitt rum, han var som jag trott inte ett dugg intresserad av vilostund.
    Nu väntar jag bara på att klockan ska bli 16 så sambon kommer hem med Alvedon.

• NoahLeah

Vi har också köpt en del begagnade skor då en tjej som jobbar i skoaffär sa att när barnen är så små så hinner det inte gå in skorna så pass att de blir felställda.
    Men ett par nya vinterstövlar blir det i år, tänkte satsa på Viking GoreTex då ungarna är ute mest hela dagarna på fsk.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2