Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

Jag är lite tvärtom i tanken ang när förlossningen ska dra igång. Noah kom ju 2 veckor för tidigt utan den minsta förvarning, snacka om att bli tagen på sängen, så nu är jag mer inställd på att det kommer gå över tiden denna gång. Gjorde klart det mesta tidigt förra gången så kanske kroppen o hjärnan omedvetet "talar" om att det kommer ske tidigare el senare då  jag inte känner samma stress nu.

Nu är det klart med sjukhuset, 06:45 imorgon ska vi vara på plats på avdelningen så det blir att kliva upp i ottan. Hoppas slippa värsta trafiken (men borde inte vara så tätt så tidigt) och halkan....har ju fortfarande sommardäcken på.
    Ryggen är ok så länge jag sitter ner, får sova på vetekudde inatt sen börja dagen med varm dusch o alvedon.

• NoahLeah
    kicki08 skrev 2010-10-17 19:21:38 följande:
    taniko: vad händer imorrn? Nu har jag missat något....
    Noah ska operera bort lite av sina halsmandlar och ev polyper.
    Börjar bli lite nervös nu men vet ju att det utförs 100-tals sådana här operationer varje år och allt går ju bra.
  • NoahLeah

Här har vi inte en aning om hur vi ska ta oss in då sambon inte har körkort...får väl lägga pengar på en taxi, har ca 4 mil till sjukhuset och har vi otur är det trafikstockning (E4an in mot stan kan vara ett helvete vissa tider).

• NoahLeah

Hej tjejer, nu är vi hemma efter operationen och allt gick bra,bara nu som han har lite hög feber men vi ska avvakta tills imogon el övermorgon.
    Noah är annars pigg o glad men mamma är lite segare efter en sömnlas natt på en hemsk säng, unge som vaknade var 30e minut o sänggranne som låg o grät ett gäng timmar...kommer nog sova som en stock inatt.

Läser allt ni skrivit imorgon , orken finns inte just nu men en stor kram till Williamsmamma som jag såg skulle få se sin lilla bebis på torsdag.

• NoahLeah

Godmorgon allihopa.
    Spännande med alla bebisar som verkar vara på g, blir lite avis.
    Här har jag inga direkta förkänningar alls förutom mensvärk, kanske ska provsmaka hallonbladstheét under dagen o se om det har någon effekt.
    En fråga bara , kan det sätta igång förlossningen el bara förbereda kroppen???

• NoahLeah

Kikar in igen efter ett par timmars sömn..försöker få i sonen lite glass nu men han är inte på topp, ingen feber dock. Får vara elaka tanten snart o ge han en supp trots att han säger att han inte har ont.

Själv vet jag inte vad jag ska fixa med idag, har fortfarande ingen ork efter den sömnlösa natten på sjukna, undrar hur lång tid det ska ta att återhämta sig.

Puffar lite fö en fråga...är teet för att skynda på förlossningen el bara för att förbereda kroppen???

• NoahLeah
    Party of five skrev 2010-10-20 13:52:30 följande:
    Ja, det är verkligen inte någon drömarbetsplats min man har... Då jobbar han på en livsmedelsfabrik (Arla).

MammaD: jag köpte två par frottesockor på kappahl.

Taniko: teet förbereder mest kroppen, men nu har jag förstått att om man blandar med kanel el kryddnejlika el ingefära så kan det faktiskt också skynda på fl. Basilikate lär ju också skynda på fl.

Har just sovit en timme, det behövde jag! Har haft lite mensvärk idag, men mina sd gör inte ont, de spänner bara...

Nu är jag så gottsugen att jag tror jag fixar till lite smaskens chokladmousse till kvällen...
    Tack.
    Chokladmousse lät gott, ska nog fixa det o lite vispgrädde till kvällsmyset.
  • NoahLeah

Fattar inte hur folk kan börja kommentera ens vikt så fort efter en  förlossning..skit i vad de säger, de har garanterat inte en aning vad det pratar om.
    I min omgivningskrets har e oftats varit de utan barn som påpekat det mest o det låter jag bara rinna av mig.
    Kramar till er alla! {#emotions_dlg.flower}

Nu har jag lyckats få ner sonen på nedervåningen så jag kunde få äta lite o hänga tvätt. Han själv sitter o mumsar på Risifrutti efter en hel dels tjat...kunde inte gissa hur frustrerande det skulle vara att vara hemma ed nyopererad kille.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2