Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah skrev 2010-10-25 20:06:39 följande:
    Jag vill inte skriva för mycket här i tråden, men jag känner igen en hel del av det du har beskrivit hittills. Finns på FB och på mailen om du vill. Pappan till min fyra är likadan, eller var likadan. Har inte hört ett ljud från honom sen jag var nygravid med pojken.
    Du får gärna skriva på fb o berätta din erfarenhet.
  • NoahLeah

Någon här som vet hur det fungerar med doula?? El som vet om man får ha med kompis el förälder på förlossningen?

• NoahLeah
    MammaDeborah skrev 2010-10-25 20:48:35 följande:
    Kolla på doula.nu tror jag det är. Där kan du läsa en hel del :) Svara på ditt mail lite senare. Mannen står och viftar med tepåsarna här
    Tack för tipset.
    Jag får läsa ditt svar imorgon, nu ska jag logga ut o lägga mig i sängen med sonen o kika på Hollywoodfruar, sambon sover tack o lov på nedervåningen.
  • NoahLeah

God morgon...haft en ljuvlig start på dagen....bråk o gap från sambon så både jag och sonen började gråta sen när vi kommer till förskolan så ser jag att det går maginfluensa. bara hoppas att han klarar sig då han absolut inte ville följa med hem o jag kan inte hindra han från att vara där pga min kräkfobi.

• NoahLeah

Tack för era fina ord o att ni står ut med mitt berg-och dalbaneliv.
    Jag ska se om jag kan få tid hos en kurator jag med och få bolla lite med mina tankar och vad som är bäst att göra.
    Just nu finns varken ork el möjlighet att lämna honom men kanske när man kommit in mer i rutiner och ordning, tror det blir för mycket för sonen också om jag drar iväg honom när syster kommit.
    Jag är ju i alla fall hemma heltid nu så slipper stressen över att ev dricker o så...

En annan sak jag behöver råd till....går magsjuka på dagsi men sonen ville absolut inte gå hem imorse...ska jag vara elak o hålla han hemma fast han absolut inte vill el chansa o låta han gå? Magsjuka kommer ju gå till o från enda til våren.

• NoahLeah
    popcornplaya skrev 2010-10-26 10:33:17 följande:
    Är så trött idag även om sonen inte vaknade fören halv 8. Men sover skit på nätterna. Behöver fortfarande inte springa och kissa mer än kanske en gång på natten men åh så ont jag har av fogarna så jag vaknar ju hela tiden pga det.

Idag var den stora dagen då med dagisfotografering, första för oss så det känns kul. Sonen blev så fin så i sina nya kläder och jag fixade håret på honom.

Imorgon ska jag på föräldragrupp också, det ska bli kul. Hoppas det är några roliga människor där nu också.

Vilken fin kille.
  • NoahLeah
    NJsmamma skrev 2010-10-26 10:47:45 följande:
    Tycker det låter jättebra att försöka få en tid till en kurator, ett litet steg i taget..
    Det här med magjuska är så svårt, det är ju tyvärr en sånt id nu.. vi har också diskuterat hur vi ska göra och sagt att så länge lillebror ligger i magen så får hon gå till skolan men skulle det vara så att det går magsjuka när han precis är nyfödd så vill vi inte riskera att han också blir smittad så då kommer hon få vara hemma.. hon går ju i 6 årsverksamhet och har ingen "skolplikt" än så länge.
    Ja, jag dör ju inte av magsjuka nu även om jag får panikångest men det är ju mkt värre om vi får hem det när bebben är nyfödd.
    O man kan ju inte skydda sig i all evighet...den enda gång han varit magsjuk är ju när han fick det av farmor, har aldrig smittats på fsk *peppar peppar*
    Sen får jag väl se det som träning för min fobi också.
  • NoahLeah

MammaD: Du kämpar verkligen, hoppas du har din lilla hos dig snart.

Fick hämta hem en ledsen och mammig kille från dagis men vi ska dit imorgon kl 9 igen och då ska jag vara med ett tag, får väl göra typ miniinskolning ser det ut som. När jag frågar honom säger han att han inte vill gå till dagis mer utan bara vara hemma med mamma, han som älskar dagis.

• NoahLeah
    Kwackie skrev 2010-10-26 14:05:24 följande:

inte världens bästa bild men här e iaf min utstyrsel inför lördagens halloween fest (om vi ens kommer dit)...  det e så här det slutar för de playboy-bunnys som inte skyddar sig hehehe 

blir bättre bilder på fb först efter sminkning osv på lördag
    Härlig bild.
  • NoahLeah

Williamsmamma: Förstår ert beslut, hade gjort detsamma om jag var i eran sits.

Här kom sambon hem tidigare pga migrän (tror det ör hans bråkande som utlöst det) så nu ligger han o sover på övervåningen medans Noah leker i rummet bredvid. Jag ska strax börja med maten bara Alvedonen börjar värks, skär som knivar i underlivet.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2