Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

kicki08 skrev 2010-10-21 10:02:11 följande:

Hej tjejer

lite uppdatering. hade värkar från och till hela dagen igår. Framåt kvällen var jag så slut och trött så vi åkte upp till FL för en koll och för att få en sovdos. Öppen 2 cm men lite kvar av livmodertappen. Men på gång.
    Fick en hinnsvepning som gjorde att värkarna kom tätare och ONDARE.
    Men åkte hem och svepte tabletterna och dog i sängen. Sov fram till 4.30 när jag väcktes av en ny värk.
    Började med 30 min mellan första och andra värken. Sen 15 minuter i nån timma. Och sedan dess har det rullat på med mellan 7-10 minuters mellanrum på värkarna. Exakt samma senario som när jag väntade Theo. Sjukt irriterande att man ska ha så lång latensfas och pinas.....
    Blir helt klart bebis idag eller ikväll iallafall!

Spännande!
  • NoahLeah

Hejsan, nu är det bara jag o Noah hemma igen, varit o lämnat farmor på stationen.
    Hann med en sväng till VC innan för att kolla så att allt var bra med Noahs hals då han blivit mer hängig men allt var finemang o sänkan var bra så det är bara vänta ut det värsta nu.

Kramar till Williamsmamma som fick en så bra förlossning, han är jättefin och skönt att allt går så bra.
    Hoppas snart få höra från Kicki också, antar att hon redan gosar med bebis nu....o man är ju inte ett dugg avis på er. *s*

Jag har fått lite problem med hemorrojder men använder en salva som funkar bra..sen har kag haft turen att slippa förstoppning, har mer problem med andra varianten pga IBS.

• NoahLeah

Kicki:Grattis till Agnes  {#emotions_dlg.flower}

Bebis: Ja, jag fick min diagnos efter att ha haft blödningar...en jävla skitsjukdom är det.
    Går ju i skov hos mig och denna graviditet har det varit hemskt, vissa dagar har jag bott på toaletten o inte vågat mig utanför dörren, de gånger jag har haft viktiga ärenden har jag fått strunta i att äta.
    Det även därför jag inte kunnat äta ngn järnmedicin, det har pajat magen ännu mer.

• NoahLeah
    MammaDeborah skrev 2010-10-22 19:09:31 följande:
    Taniko: Vad använder du för salva mot hemorrojder? Jag har xylocain hemma och det hjälper inte för mig. Smärtstillar inte och jag får sveda av den :-/
    Alcosanal salva funkar toppen på mig.
  • NoahLeah
    MammaDeborah skrev 2010-10-22 19:17:17 följande:
    Då ska jag köpa hem och testa den. Antar att den är receptfri?
    ja, och finns som suppar också om man behöver det.
  • NoahLeah
    Bebis050810 skrev 2010-10-22 19:43:30 följande:
    Hur länge har du haft IBS?
    Ja jag får oxå springa på dass mer vissa dagar när jag ätit nåt jag inte tål! men det svåra är ju att man inte vet vad man tål eller inte, växlar ju så från dag till dag och från gång till gång!! ena dagen kan jag tåla pasta o köttfärssås, nästa gång jag äter det blir jag jättelös i magen! likaså med andra maträtter, helskumt!
    Det jobbiga är det sociala livet, man få tacka nej till mkt man egentligen vill göra men inte vågar för taobesöken.... som middagar osv. Jag hatar denna sjukdomen! verkligen! sen mår man bättre när man bara är hemma men ska man göra nåt så stressar man upp sig och då ballar magen ur! Är det så för dig med??
    Jag var mkt mer social innan detta. men försöker så gott jag kan nu.
    Fick tex ställa in frissan i måndags för magen kurrade och va inte alls som jag ville.... skit oxå!
    Fick diagnosen 2006 men haft problem i säkert 15 år minst.
    Många gånger jag hoppat av fester el att åka hem till folk, käka ute, konserter el åka pendeltåg in till stan pga detta, jobbigt att hela tiden oroa sig för magen o att hitta toaletter.
  • NoahLeah

Bläää..sovit urkass inatt då ryggvärk hållt mig vaken, känns lagom kul då vi ska höststäda i samfälligheten idag.
    Sambon fick ett ryck igår o sa att i helgen måste allt göras klart till bebbens ankomst då han fick en så stark känsla att hon kommer inom 2 veckor...vi får väl se om det stämmer. *s*

• NoahLeah
    Annizsj skrev 2010-10-23 07:59:21 följande:
    Taniko- då är vi två. Jäkla händer. Versta smärtan inatt tänkte att nu blir jag förlamad och kan aldrig hålla i bebisen eller i mina pojkar! Ska man stå it med detta i en hel månad till?? Exakt en mån till bf idag , men tror starkt på tidigare!
    Mmm...värkande händer är ett helvete och jag hoppas verkligen att du slipper det efter förlossningen...jag kunde i perioder inte ta hand om Noah o det var hemskt.
    Denna graviditet har det varit lite bättre men läkaren sa att det ofta kunde bli så...så nu håller vi tummarna för att det håller i sig,
  • NoahLeah

Vad mysigt att höra om era små bebisar, de är så fina allihopa.
    Hoppas det är ngt på G för mammaDeborah också, vore så spännande.
    Här får det gärna dröja ett tag innan hon kikar ut då vi har det jättetufft med Noah just nu, han gnäller hela dagarna, sover urkass mm så finns ingen ork alls till en förlossning nu.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2