• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Frogster

Jag går in i v.17 imorgon och har gått upp nästan 4 kg.

Även jag har lite ångest över min vikt... Känns jättelöjligt!
    Men hade ju liksom typ 10kg för mycket redan innan och har alltid mått dåligt av min övervikt trots att den ju egentligen inte är så jättestor.
    Att se min redan fläskiga mage bli ännu mer degig och dan tar rätt hårt psykiskt =(

Men jag försöker att se det hela positivt!
    Jag gick upp det allra mesta precis i början. Då var jag konstant hungrig och åt verkligen jämt!
    Nu har det lugnat ner sig så nu äter jag normalt igen. Till och med så att jag försöker tänka mig för vad jag äter för att minimera risken för onödigt viktpåslag.
    Försöker då rakt inte gå ner i vikt! Bara tänka mig för.

• Rosen

hej alla o tack för er omtanke! känns skönt
    Jag mår bra o har slutat läcka men jag har inte fått nåt svar på provet än. vill ju veta NUUUUU
    jag e fortfarande lite nojig att anstränga mig för mycket så jag tar det ganska lugnt. jag har ju börjat jobba igen men försöker ta det så lugnt det går.
    på ons går jag in i vecka 18 och har fortfarande inte börjat känna nåt bubbel i magen jag vill ju oxå börja känna rörelser.

pennyjenny: vilken lättnad att det inte var lungcancer!

• ID blir 3

Hej alla.
    Jag läser vad ni skriver men får aldrig tid att skriva själv.
    Vi ska på ul 3/6 och bara längtar. Har inte gått upp i vikt någoting så det oroar mig lite. Jag äter som det ska, dock äter jag mycke nyttigare nu för jag gillar ingeting som har socker i.
    Jag har kännt av bubbel i magen.
    Fick av gyn att min cellprover har vissa cellförändraingar och det orar mig mycket också. Är det någon mer som har haft det.

• Helen C

Att smörja in sig hjälper inte för de har med hormonerna att göra tyvär. Vissa får inte och vissa får, så jag tror ärligt inte de har med smörjiningen att göra... Men testa kan man göra

• Min Engla

Jag fick inte en enda bristning under förra grav, då smörjde jag med Body shops body butter cacao böner som är bevisat att det förebygger bristningar 165 kr.
    Den smörjer jag även med nu och har gjort sedan v 10 typ och gör det varje dag enda tills förlossning. Fungerade förra gången och hoppas på att det frungerar lika väl denna gången {#lang_emotions_gravid}

• frukarlssonn
    PennyJenny skrev 2010-05-17 13:08:18 följande:
    Lycka till!!! Rosen: Hur mår du?? Har tänkt mkt på dig. ........................... Jag har fått supergoda nyheter idag. Min pappa hade inte lungcancer utan det är nåt annat ofarligt. Är så jäkla glad!! TJEHOO!!
    Ååååh gud så härligt!!!! {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-17 16:32:04 följande:
    Att smörja in sig hjälper inte för de har med hormonerna att göra tyvär. Vissa får inte och vissa får, så jag tror ärligt inte de har med smörjiningen att göra... Men testa kan man göra
    Ja det har jag med hört. Smörjde inte in mig när jag väntade Olivia och hade turen att inte få bristningar. Kompisen smörjde och smörjde men bristningarna kom över en natt. Min mamma hade inga bristningar hlr så jag hoppas jag ärver det från henne då

Om 1.5 timmar är sambon hemma med den nya bilen {#lang_emotions_laughing} Får se om han ställer den ute, då måste jag dit och kika på den sen

Rosen gud va skönt att det slutade läcka tillslut! Hoppas du får dina resultat snart
  • PennyJenny

Tack alla för era kommentarer ang pappa {#lang_emotions_flower}

Rosen: Skönt att höra att du mår bra

• frukarlssonn

Ursäkta en äcklig fråga men svettas ni mkt i underlivet? När jag skulle upp o lägga Olivia kände jag att jag va alldels blöt t.o.m utanför byxorna Ja mjukisbyxorna då! Blev ju livräd att jag sipprar vatten men jag har nte haft ngn rinnig känsla o jag vet ju hur det känns när vattnet går så det borde ju inte va ngn fara!

• MissCh
    ID blir 3 skrev 2010-05-17 16:02:58 följande:
    Hej alla. Jag läser vad ni skriver men får aldrig tid att skriva själv. Vi ska på ul 3/6 och bara längtar. Har inte gått upp i vikt någoting så det oroar mig lite. Jag äter som det ska, dock äter jag mycke nyttigare nu för jag gillar ingeting som har socker i. Jag har kännt av bubbel i magen. Fick av gyn att min cellprover har vissa cellförändraingar och det orar mig mycket också. Är det någon mer som har haft det.
    Vi ska också på RUL den 3/6! Ja, jag väntar så himla mycket på det. Zazz - grattis till tjejen! Vi vill också gärna veta vad det blir om det går att se och de vill säga. Vi har två flickor så det vore kul med en pojke {#lang_emotions_smile} Men det känns som att det ska bli en flicka - såklart, det har ju alltid blivit det hittills, så det känns jättekonstigt att tänka sig en pojkbebis {#lang_emotions_smile}

Förstår att du oroar dig ID blir 3, det skulle jag också gjort förstås. Jag har inte haft cellförändringar, men min kompis hade det, och det var ingen fara. Det är jättevanligt vad jag förstår. Hoppas du snart får lugnande besked.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2