• Anonym (student)

Socionom - lön

Gör ett nytt försök eftersom den första tråden togs bort.

Vad tjänar ni socionomer och inom vilket område jobbar ni?
    Jag vill inte diskutera löner öppet - därav är jag anonym. Andra inkomstfrågor diskuteras ju här.
    Ni behöver inte be mig att googla. Det har jag redan gjort. Är dock tacksam för matnyttiga länkar ändå! Ni kanske hittat annat än jag hittat! Och framförallt vill jag ha information från Er.
  • Svar på tråden Socionom - lön
  • Anonym (student)
    Anonym skrev 2010-05-11 18:03:39 följande:
    Lönerna för kuratorer ligger snarare på den nedre skalan av löneläget.
    Ok. Intressant!
  • Anonym

har inte läst alla inlägg, men när ni pratar lönen, är det då före eller efter skatt?

• Anonym
    Anonym skrev 2010-05-11 21:39:00 följande:
    har inte läst alla inlägg, men när ni pratar lönen, är det då före eller efter skatt?
    Före utgår jag från Det gör man väl när man diskuterar löner?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-11 21:40:25 följande:
    Före utgår jag från Det gör man väl när man diskuterar löner?
    haha ingen aning..har aldrig diskuterat löner. men hmm jaha, då verkar det inte som så speciellt bra lön då.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-11 21:43:19 följande:
    haha ingen aning..har aldrig diskuterat löner. men hmm jaha, då verkar det inte som så speciellt bra lön då.
    När man löneförhandlar eller i olika sammanhang upppger sin lön är det ju alltid innan skatt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-11 21:44:35 följande:
    När man löneförhandlar eller i olika sammanhang upppger sin lön är det ju alltid innan skatt.
    okej det visste inte jag, går bara gymnasiet så har inte hunnit med sånt ännu, men då vet jag det nu:)
  • Anonym (student)

Bra fråga. Jag utgick ifrån före skatt eftersom jag just pratat om ingångslön, löneförhandling osv...

• Anonym

varför vill man utbilda sig till socionom i tre år med studieskulderr när ingångslönen är 19500 är det så kul att dela ut bidrag?

• Anonym (BiB)
    Anonym skrev 2010-05-17 22:41:52 följande:
    varför vill man utbilda sig till socionom i tre år med studieskulderr när ingångslönen är 19500 är det så kul att dela ut bidrag?
    Det finns en hel del annat att göra än att dela ut bidrag (kurator, behandlingsassistent, diakon, familjerådgivare, utredare etc) och en hel del ingångslöner över 19.500
  • Gung Ho
    Anonym skrev 2010-05-17 22:41:52 följande:
    Är väl bland de vanligare jobben man blir 'utbränd' på också.

www.lonestatistik.se är ganska bra. Hittar man ett yrke med få rapporterade löner (fall) så får man ta det med en nypa salt dock. För socionom finns det ganska många rapporterade.

Medellön: 23239 kr, 4,4 års erfarenhet i snitt.

http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Socionom-1530
Svar på tråden Socionom - lön