Socionom - lön
Gör ett nytt försök eftersom den första tråden togs bort.
Gör ett nytt försök eftersom den första tråden togs bort.
Jag är 26 år, arbetar på socialtjänst med familjehem och familjehemsplacerade barn, i en kommun nära Göteborg. Jag blev klar socionom i juni 2007, alltså för tre år sen. Min nuvarande lön är 23 000, men 2010 års lön är inte klar än.
Jag har en känsla av att lönerna i Stockholmsområdet ligger högre än här på västkusten, vilket flera svar i tråden också verkar tyda på. Är det någon som vet om det är så?
Jag studerar till socionom och är intresserad av det här såklart...
Tycker gott att tråden ska få ligga i KR, som socionom KAN det vara en väldigt stor nackdel att vara för offentlig.
Jag har arbetat som biståndshandläggare sedan jag tog examen, vilket var 2007. Jag tjänar 27 500 kr i lön. Arbetar i en kommun strax norr om Stockholm.
Grattis det var inte illa!
Hej! Förlåt att jag inte svarat på ett par dagar. Jag blev fråntagen min anonymitet pga den första tråden men nu så har jag fått tillbaka den
Tack för alla svar här i tråden!
Jag håller med er om att inom vissa yrken, till exempel socionom så är det viktigt att vara anonym på nätet. Det kan annars bli problem i kontakten med klienten. Om ni förstår hur jag tänker...
Det var intressant att höra hur lönerna ser ut. Håller med om att lönerna är låga på vissa ställen. en ingångslön på 25 000 är kanske mer rimligt eller vad tycker ni?
Vet ni om lönerna håller på att bli bättre?
Lite stavfel där ser jag. Hade bråttom. Skriver mer ikväll