Socionom - lön
Gör ett nytt försök eftersom den första tråden togs bort.
Gör ett nytt försök eftersom den första tråden togs bort.
Men kan man inte jobba på fältet som socionom/sociolog? T.ex. jobba rörligt vissa kvällar, då tillkommer väl ob?
Jag skulle vilja jobba rörligt på det viset. Har jobbat på kontor (inom annat område) länge, och gillar ej att sitta still längre.
Vad heter dessa tjänster i så fall?
Bör man inte kunna få upp lönen så?
Letat lite på nätet, verkar inte finnas nåt som heter fältassistent - kan det heta något mer också....? Kanske är en branschbenämning.... Kollade även på lonestatistik.se men hitta ej....
Vill man arbeta med oregelbundna tider och mer direkt behandlingsarbete istället för myndighetsutövning kan man ju arbeta som behandlingsassistent på olika utredningshem, behandlingshem, uppsökande verksamhet, boenden men någon bra lön ska man nog inte hoppas på.
Jobbar som chef inom socialtjänsten i Sthlm, vi har ingångslön 24500 i år på nyexaminerade. Ligger lite högre än staden i övrigt i vår stadsdel.
Jag tog examen 2007 och jobbar sen dess med försörjningsstöd. Trodde att det skulle vara trist, men det är det absolut inte. Har ju valt att bli socionom för att ha kontakt med människor och hjälpa dom som befinner sig i utsatta situationer. Hade en ingångslön på 21500. Men har bytt kommun (i Stockholm) och fått upp lönen till 27000.
Tog examen januari 2007, började då jobba som handläggare för barn- och ungdom. Gick in på 21 000, har nu 26 800 innan årets höjning. Den soc. sekr. som har mest i min grupp och som jobbat i typ 25 år har 29 000 innan årets höjning.
Jag jobbar som kurator inom habilitering och tjänar 23500. Skräplön men jag trivs bra och mina arbetskamrater som arbetat längre än jag (Jag är nyexad) har 26000-29000 så förhoppningsvis får man upp lönen lite på sikt..