• Anonym (student)

Socionom - lön

Gör ett nytt försök eftersom den första tråden togs bort.

Vad tjänar ni socionomer och inom vilket område jobbar ni?
    Jag vill inte diskutera löner öppet - därav är jag anonym. Andra inkomstfrågor diskuteras ju här.
    Ni behöver inte be mig att googla. Det har jag redan gjort. Är dock tacksam för matnyttiga länkar ändå! Ni kanske hittat annat än jag hittat! Och framförallt vill jag ha information från Er.
  • Svar på tråden Socionom - lön
  • Anonym (social)
    Anonym skrev 2010-05-17 22:41:52 följande:
    varför vill man utbilda sig till socionom i tre år med studieskulderr när ingångslönen är 19500 är det så kul att dela ut bidrag?
    "Dela ut bidrag", tror du det är det man gör som socionom {#lang_emotions_laughing}
  • Anonym (25200)

Tog examen jan 2007, började arbeta direkt som soc.sekr. 
    Har arbetat som soc.sekr med f-stöd, och jobbar nu som budget-och skuldrådgivare. Har 25 200 kr innan årets höjning.

• Anonym (bliv soc)
    Anonym (25200) skrev 2010-05-28 20:08:11 följande:
    Tog examen jan 2007, började arbeta direkt som soc.sekr.  Har arbetat som soc.sekr med f-stöd, och jobbar nu som budget-och skuldrådgivare. Har 25 200 kr innan årets höjning.
    Var bor du?
  • Anonym (25200)
    Anonym (bliv soc) skrev 2010-05-28 20:12:28 följande:
    Var bor du?
    Vill inte uppge det helst, men arbetar inom Stockholms län.
  • Anonym (inte rik direkt.)

Jobbar med ensamkommande barn och har en grundlön på 23300:-.
    Yrkesverksam inom närliggande områden sen ca 3,5år tillbaka. Har dessutom dubbelkompetens med både såsionom och socped. examen och extrrakurser motsvarande ca 10terminers heltidsstudier. Är verksam i skåne där lönernera generellt ligger lite lägra än övriga landet pga för god tillgång på utbildat folk.
    Bara att konstatera, fan ska utbilda sig inom ett kvinnodominerat område om man vill kunna leva på sin lön......

• Anonym (student)
    Anonym (inte rik direkt.) skrev 2010-05-30 11:37:26 följande:
    Jobbar med ensamkommande barn och har en grundlön på 23300:-. Yrkesverksam inom närliggande områden sen ca 3,5år tillbaka. Har dessutom dubbelkompetens med både såsionom och socped. examen och extrrakurser motsvarande ca 10terminers heltidsstudier. Är verksam i skåne där lönernera generellt ligger lite lägra än övriga landet pga för god tillgång på utbildat folk. Bara att konstatera, fan ska utbilda sig inom ett kvinnodominerat område om man vill kunna leva på sin lön......
    Mansdominerat yrke menar du väl att man ska ha om man ska få bättre lön?
  • Anonym (inte rik direkt.)
    Anonym (student) skrev 2010-05-30 14:27:04 följande:
    Mansdominerat yrke menar du väl att man ska ha om man ska få bättre lön?
    Exakt..... skulle blivit bilmek istället.
  • Anonym (socionomen)

Jag har 25600 kr efter senaste höjningen och tog examen juni -04. Har arbetat först med ekonomiskt bistånd och sedan hösten -09 med vuxna missbrukare.

• Anonym (bliv soc)
    Anonym (inte rik direkt.) skrev 2010-05-30 11:37:26 följande:
    Jobbar med ensamkommande barn och har en grundlön på 23300:-. Yrkesverksam inom närliggande områden sen ca 3,5år tillbaka. Har dessutom dubbelkompetens med både såsionom och socped. examen och extrrakurser motsvarande ca 10terminers heltidsstudier. Är verksam i skåne där lönernera generellt ligger lite lägra än övriga landet pga för god tillgång på utbildat folk. Bara att konstatera, fan ska utbilda sig inom ett kvinnodominerat område om man vill kunna leva på sin lön......
    Spännande att arbeta med ensamkommande barn... Skulle jag också vilja göra. Hyser stor respekt och vördnad för dessa människor.
  • J1983
    Anonym skrev 2010-05-17 22:41:52 följande:
    varför vill man utbilda sig till socionom i tre år med studieskulderr när ingångslönen är 19500 är det så kul att dela ut bidrag?
    Visserligen kan man ju jobba med att dela ut bidrag som socionom, om man arbetar med försörjningsstöd, t.ex. men anledningen till att det ska vara en socionom som arbetar med försörjningsstöd är ju att man ska försöka hitta orsaken till att personen inte kan försörja sig och komma på en lösning för personen och jag tror att det är den biten som socionomen är intresserad av, inte själva bidragsgivandet.
Svar på tråden Socionom - lön