AVA klinik i Riga
Chikita, jag kommer vara på dag 12 på fredag när det är testdag. Men som sagt jag kommer avvakta med test tills helgen.
Chikita, jag kommer vara på dag 12 på fredag när det är testdag. Men som sagt jag kommer avvakta med test tills helgen.
azurea: Stort grattis till 2 små pickande hjärtan
Wonders: jag har hört av flera läkare både i Grekland och Sverige att man inte bör gå mer än ca 1 vecka med en "klar slemhinna". Risken finns att slemhinnan kan börja lossna lite i kanterna om man går längre.
60-63% chans att embryot fäster när man sätter in ett låter väldigt högt, men det vore ju fantastiskt om det är sant. Jag satte in tre förra veckan och min läkare i Aten sa att det var ca 50-60% chans till graviditet.
Chikita, jag gjorde ET några dagar före dig och jag känner heller inte speciellt mycket, nästan inget stram och småstick från livmodern. Är inte svullen eller har speciellt spända bröst (bara lite småvärk ibland som är ganska snabbt övergående). Det här är helt olikt från min förra ET (som blev minus). Då hade jag "alla" symptom, jättespännande bröst och ganska kraftiga hugg och stick i livmodern.
Denna omgång har jag dock sedan ett par dagar efter ET haft lätt illamående varje dag och samtidigt försvann mitt sug efter kaffe som jag annars älskar., så det har inte varit några problem att avstå ifrån från kaffet den här gången. Jag har sedan ett par dagar fått lite molvärk i livmodern av och till under dagen. Det är svårt att säga om detta är biverkningar från alla mediciner eller om det är tecken på nåt annat. Jag försöker att inte spekulera, i början av nästa vecka vet jag definitivt vad det beror på.
Stort grattis Chikita!! Ska du ta blodprov också?
Jag har inte vågat testa på urinsticka än utan tar blodprov imorgon.
Chikita, tack för tumhållning, det kan behövas.
Sista ruvningsveckan har varit jättejobbig, först oron att inte känna i princip nåt och sen när det börjat kännas lite, molvärk/mensvärk då och då och lite ömmande bröst så är det också jobbigt får då betyder nog det att det inte blev nåt den här gången heller, för just så kändes det förra gången när det blev minus. Vet inte hur jag vill ha det och vill att det ska kännas för att oron ska stillas. Ska bli skönt att få ett definitivt besked snart, vilket det än må vara.
Har lämnat blodprov idag. Hoppas få svar under morgondagen.
Måste tyvärr flytta upp mig på listan till de som avvaktar/är på gång. Fick svar på hcg- provet idag och det låg bara på 3,7. Är naturligtvis förtvivlad och jätteledsen att det inte fungerade denna gången heller. Varför fäster inte unga ägg HELLER när slemhinnan är tjock och ser fin ut. Har aldrig varit gravid så såvitt jag vet så finns inga ärrbildningar. Har även skickat mensblod till Serum för analys men det visade inte på nån infektion. Funderar på om det kan ligga immunprobematik bakom, vet med mig att jag har ett starkt immunförsvar. Fick inte heller denna gång några embryon till frysen så när det blir ett nytt försök så är det bara att börja om igen. ET är ju betydligt dyrare än FET så vare sig jag vill eller inte så blir det till att avvakta några månader.
Avvaktar och På gång
Maryhe: 1 ICSI (MF), 2 ICSI (minus), 1 FET(minus), ÄD ET juni/juli
WildaMathilda: 3 ÄD AVA Åbo, 4 ÄD AVA Riga (gamla), 1 ÄD AVA Riga (nya), Dotter född 2012, nytt försök?
Swede: ÄD nr 1, ET 2/4, nytt försök?
wonders: 7st ivf 1ÄD, ÄD 2 FET 9/4 (minus), nytt ÄD FET planerat till 14/7
Fru84: (gravid efter 6 försök, FET 20/2-14)
Skade: (En tidigare ÄD, dödfödd pojke) Avvaktar.
annaba: inga barn, 2 ET, ett MA, ett minus; flertal tidigare försök med IVF/insemination med ex-partner; inväntar datum för FET senare under året
Redan47: 2 vuxna barn, (ÄD1)ET 28/10-2013, missfall mellan ruvardag 8-15, (ÄD 2) FET 10/12 , minus, (ÄD3) FET 20/2. minus. (ÄD 4 )ET 29/3 i Aten; TD 10/4 (minus), (ÄD5) FET 6/6-2014, (ÄD6) FET 19/7
Frk Röd: 5 IVF (varav 2 utan återföring) 1 ÄD ET 21/10 i Aten (minus), 2 ÄD ET 23 juni (minus) avvaktar
Ruvar
ahavamaria: Dotter född 20120415 (Ava). FET 5/6.
zaq1234: 3 IVF 1 ÄD ET 28/5,minus
Beccalie: 2 avbrutna IVF, ÄD 1 ET 9/4 (minus), nr 1 FET 17 juni.
Gravida
Chikita124..ET 2013 (MA), FET 27 Juni
Azurea: (ÄD1) AvaClinic ET 30/5
Fire07: ÄD nr 1, ET 29/4 TD 12/5 BF 14/1
snorpan02: 44 år, 2 barn, (10 IVF), ÄD1 nya AVA, ET 140127, Tvillingar BF 141014
Vårlängtan:14 ÄD, ET 140127, BF 141014
Veris14: 2 IVF, BF1410?
Wonderstruck: (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA ET 15/1 2014, Tvillingar BF 141002
Hösttjej: FET 23/10, testar positivt 4/11.
Mammsen2012: 1:a ET blev bebis 2012. 1:a FET 21 nov -13 , BF 13/8
Helisa: ÄD nr 1, gamla AVA, ET 9/12, TD 18/12, VUL 9/1, BF 27/8
MrsCecilia: (6 IVF, 8 ÄD, Avbr graviditet i v.21) FET 11/ 12. BF 28/8 tvillingar :)
Glittra: 1 vuxet barn, 2 MF, 2 misslyckade IVF, 1 ÄD gamla AVA dotter född feb-13,
FET 31/1 gamla AVA BF 21/10
Sissan: Fet 6/9
Fått barn
Callimero: 13 IVF, första ÄD på nya AVA, ET 21/10, VUL 25/11, BF 8/7, planerat snitt 30/6
Li02: (2 äldre barn) (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA, ET 5/10. VUL 8/11, BF 22/6, igångsättning 9/6
Lisa: (2 äldre barn) ÄD nr 1 ET gamla AVA 17/10. juni 2014
Krvik: (Första) ET 7/10. RUL 20/1, Planerat snitt 18/6.
Ahm66: 2 avbrutna IVF, Donor 1-3 avbrutna ÄD, 2 FET minus- Donor 2-1 ET ÄD minus, 1 FET minus.
1 FET - Tvillingpojkar födda 1/7-2013 (10:e gången gillt !!!)
RigaMaria: 5 ÄD, pojke född 7 maj 2013
TyckOmMig: (14 barn på naturlig väg) 2 IVF 2012, 1 ÄD på gamla Riga ET 4/6 - tvillingflickor födda 22/11-13.
Sissan: 3 ÄD, Flicka född 17/7-2013
The75: 3 barn (1bio) 8 ÄD 2 MF 2 ÄD barn -11 och -13
Vivela: 3 IVF (Varav 2 avbrutna), 4 ÄD Sverige, 1 ÄD Riga (gamla AVA- kliniken) Kille född 9/1 2014
WildaMathilda: 3 ÄD AVA Åbo, 4 ÄD AVA Riga (gamla), 1 ÄD AVA Riga (nya), Dotter född 2012.
Redan, har inte tagit några immunprover. Angående dålig äggskörd så vet jag inte vad det beror på. Vid det senaste försöket så blev det 11 ägg men bara 6 befruktades och endast 3 gick till blasto. Jag mailade och frågade angående detta innan jag åkte till Aten men fick inget svar på det. Jag har nog varit lite för snäll och inte ifrågasatt den dåliga äggskörden så mycket, bara konstaterat att det här var dåligt. Har endast fått svar från min koordinator än men hon eller doktorn skulle återkomma angående hur vi kan gå vidare nu.
Chikita, tack. Har gjort 2 äggdonationsförsök, 3 blasto insätta denna gång, och 3 st 3-dagars insatta första gången. Förutom de vanliga medicinerna Progynon och ultrogestan så tog jag Clexanne, prednisolon, trombyl, omega3 och folsyra.
Beccalie: De resterande befruktade äggen blev bortvalda för de var inte av tillräcklig god kvalitet. Spermierna är testade och ska vara av god kvalitet, om än från en man som är drygt 40 år. Jag skrev och frågade om det kan ha varit en dålig "match" av ägg och spermier när bara drygt hälften blev befruktade men den frågan har jag inte fått svar på. Vid sista IVF: n med mina gamla ägg så blev 4 av 5 befruktade. Vet att det kan vara så att vissa ägg och spermier inte kan "göra barn" ihop men var och en kan med nån annan om du förstår vad jag menar. Med dålig äggskörd två gånger i rad där inget har gått till frysen så är jag oerhört besviken och ledsen.