• Frk Röd

AVA klinik i Riga

Beklagar verkligen den sorg som drabbat er skade och fru 84. Ta hand om er så gått det går.

• Frk Röd

Är NOTCH ett rutinultraljud som görs på alla el är det bara för vissa riskgrupper.

• Frk Röd

Stort grattis Krvik!!

Hur stora är riskerna med tvillinggraviditet vid ÄD? Havandeskapsförgiftning, procent för att drabbas av det? Inte sätter man väl sitt eget liv på spel, om/vid tvillinggraviditet? Jag blev orolig efter att jag läst ett tidigare inlägg i tråden. Har varit fast beslutsam om att sätta tillbaka två embryon (ev 3) vid nästa transfer men jag vill ju inte riskera mitt liv för att öka chanserna till graviditet.

• Frk Röd

Roligt att höra att allt är som det ska Helisa.
    Var det blastocyt du fick insatt? När började du med prednisolon och hur hög dos använde du?

• Frk Röd

Har sprayat med Synarela i en vecka nu och väntar på blödning för att sen kunna börja med prognyon. Har inbokat VUL och E2 provtagning den 9/6.
    Just nu känner jag mig lite halvdeppig och tänker "varför ska jag utsätta mig för det här igen, det kommer ju ändå aldrig att fungera". Alla tidigare misslyckanden har satt sina spår.

• Frk Röd
    Redan47 skrev 2014-05-31 11:35:43 följande:
    Ja, mår så jag oxå just nu. Denna väg är tärnande ... Känns långt bort feedbacken. Vad är E2 prov ?

Vet inte om det blev deppigt efter höjning av östrogenet...jag ska ju iväg nästa vecka ...liksom ingen glädje i det, mannen fick för sig att följa med, ingen glädje i det heller, vilket normalt är det jag vill mest att vara tillsammans.
    Fick för mug att träna styrka på mina svaga handleder och tvätta fönster (många), nu har jag handledsinflammation ! Mitt problem är att komma ihåg , start med 5 rep, ich öka succ, inte vet jag hur många det blev, kändes ju bra. Fick överväga pga super värk att äta nsaid prep , trots att det inte är bra i komb m övr medicin. Detta påverkar oxå mitt depp känner jag.
    E2- prov mäter Östradiolvärdet. Det kollar alltså så jag är helt nedreglerad innan jag börjar med prognyon.

Ja, alla behandlingar och framförallt alla misslyckanden tär på en. Idag ska jag åka och köpa ännu lite mer blommor och växter och plantera i krukor och rabatter så får vi se om jag blir "gladare" av det. Det sägs ju att trädgårdsarbete är bra för humöret.
  • Frk Röd
    Helisa skrev 2014-05-31 11:37:51 följande:
    Fullt begripligt att man påverkas av tidigare upplevelser. Men jag, och säkert många med mig, håller tummarna och hoppas att den här gången kommer det bara positiva händelser! Den här gången ska det gå! 

Cecilia, bebiskarusellen.blogspot.se/, är en kämpe som efter 14 år nu väntar tvillingar. Jag inser att alla inte orkar kämpa så länge, men hon är ett exempel på att det till slut kan gå bra.
    Tack för pepp och tummar. Jag hoppas verkligen att det ska gå den här gången!!
  • Frk Röd
    Helisa skrev 2014-05-31 11:45:00 följande:
    Tack!
    Jag fick en 5-dagars blastocyst insatt 9/12 (gamla AVA Riga). Jag använde Estrofem och Utrogest. Kliniken skickade med DHL.
    Använde du inte prednisolon alls?
Svar på tråden AVA klinik i Riga