• Frk Röd

AVA klinik i Riga

Tack för tumhållning och lyckönskning weeme och Tyckommig.

Redan, frossar i jordgubbar. 30 grader här i Aten idag.

• Frk Röd

Ruvardag 7 idag (8 om man räknar transferdag), ruvningen har inte skilt sig nåt påtagligt från alla andra ruvningar som jag gått igenom men som slutat med minus. Har dock haft likt håll i sidorna sedan några dagar tillbaka på ett sätt som jag inte kommer ihåg/känner igen att jag haft vid tidigare ruvningar. Tycker även det drar i livmodern och jag får som mensvärk så fort jag anstränger mig lite. Testdag på fredag, håll tummarna.

• Frk Röd

Efter 4,5 års kämpande med massor av misslyckanden och minus på graviditetstest så har nu det hänt som jag nästan börjat tvivla på kunde hända. I morse fick jag ett STARKT PLUS på graviditetstestet. Jag är sååå tacksam för att jag äntligen får uppleva detta.

• Frk Röd

Tusen tack för alla gratulationer. Känns fortfarande helt overkligt. Kanske kan ta in det lite mer när jag ser att Hcg-nivån stiger och framförallt när man visuellt kan se på UL att den finns någon/några där inne som ser ut att växa och må bra. En milstolpe är nådd men det är fortfarande långt till målet.

• Frk Röd

Grattis Redan47, vilken överraskning det måste varit.

Har ni som blivit gravida fått komma till vanliga landstinget för att göra ett första ultraljud (vecka 7-8) för att bl a se om ett eller två embryon fäst? Eller har ni gått fortsätta gå till privat gynekolog fram till KUB?

• Frk Röd

Det är väl klart att Landstinget ska fortsätta jävlas så länge de bara kan. Jag blir så trött på detta, vi betalar också landstingsskatt. Får se om jag gör ett försök ändå att försöka få komma dit när det väl är dags för första VUL.

Tack för inbjudan till gravidtråden Redan, men jag avvaktar tills jag får svaren på mina Hcg-prov och ser att min graviditet ser ut att utveckla sig väl innan jag hoppar in där.

• Frk Röd

Har idag äntligen fått svar på mina blodprover som jag tig i fredags och HCG låg då på 425 (ruvardag11) spontant känns det som det är ganska högt. Däremot så låg mitt progesteron bara på 38 och det är jag lite orolig för. Väntar på svar från Penny om jag ska byta till progesteroninjektioner istället eller om det räcker med att höja Utrogestan dosen ( som jag för övrigt redan gjorde direkt på eget bevåg. Får se vad nästa prov visar som jag ska ta i morgon. Puh, denna ständiga oro.

• Frk Röd
    Missne skrev 2015-06-14 16:08:33 följande:

Har nu börjat nertrappningen av Östrogen, är på 5:e dagen av nertrappning till 4 mg/dag. Imorgon ska jag trappa ner till 2mg/dag. Och på lördag ska jag sluta helt. Än har jag inte känt av några biverkningar av nedtrappningen. Är det någon som känt av nedtrappningen?

Hur ser ditt nedtrappningsschema ut? Jag ska också börja trappa ner östrogenet på tisdag.
  • Frk Röd
    Missne skrev 2015-06-14 19:33:37 följande:
    5 dagar med 4 mg/daytterlre 5 dagared 2 mg/dag och sen inget mer.  samma nedtrappningsschema?
    Nej det är inte samma. Ska ta 2 mg oralt morgon och kväll plus 2 mg vaginalt till natten i en vecka sedan sluta helt.
  • Frk Röd
    Amberiah skrev 2015-08-24 13:11:29 följande:

Idag har jag dock plussat! Helt otroligt. Bara en vecka efter insättning. :) Så nu hålls tummarna att det fortsätter och går bra hela vägen! ???? Plussat på min födelsedag och allt.

Grattis!!
  • Frk Röd
    Kcb skrev 2015-08-28 18:44:25 följande:

Fick just vårt hgc-resultat... Är fortfarande i chock tror jag, för det var 316! Så himla skönt!

Grattis! Va roligt!
  • Frk Röd
    Amberiah skrev 2015-09-23 18:47:36 följande:

Ultraljud idag. TVILLINGAR!!! Det ni!

Grattis, och lycka till!
  • Frk Röd

Ni som fött äggdonationsbarn, vaginalt eller med snitt, är det nåt som skiljer en sån förlossning mot en där egna ägg använts? Har det behövts göras extra kontroller eller tagits några speciella prover på bebisen direkt efter födseln bara för att det är ÄD? Sammanfattningsvis, har det varit en stor "grej" för personalen vid förlossningen att det är ett äggdonationsbarn eller har inte det påpekats över huvet taget?

Svar på tråden AVA klinik i Riga