• Frk Röd
    Rosen 76 skrev 2014-09-13 07:50:41 följande:

Åh herregud... Jag är gravid!!

Testet visade Gravid 2-3 imorse och jag fattar fortfarande inte vad som skett...

Så jävla glad

Stort grattis Rosen. Måste vara en fantastisk känsla att få plus på stickan
  • Frk Röd
    zaq1234 skrev 2014-09-27 20:44:30 följande:

Igår var jag som sagt i Riga, skulle ta 10 planet o landa 12,20 för att ha tid kl 13, kändes lite stressigt, men de andra 3 gångerna jag varit i Riga så har alltid planen varit punktliga o kört snabbare än utsatt tid...så klart att det denna gång skulle strula..det kom poliser etc o planet stod länge o väntade. Vet inte varför men i alla fall startade det 25 min sent...så väl i i Riga var jag först ut ur planet o sprang till taxi som sedan körde jättefort så jag kom bara 3 min sent....men verkligen med andan i halsen...väl där så var det jättemycket folk i väntrummet, fick vänta en kvart o sedan komma till "mitt rum" fick klä mig i rock o svara på en massa frågor. Sedan efter 15 min gå in till hystorummet, där stod en tystlåten narkosläkare. Sedan fick jag lägga mig till rätta på britsen, helt redo...och vänta och vänta...minst i 30 min..kändes lite konstigt att ligga där med två personer i rummet som var helt tysta. Sedan kom Fodina in med andan i halsen hon med, kollade snabbt det hela, kul att kunna se själv med kameran på insidan. Hon tog alla de prover de ska ureaplasma, mycoplasma, hidden clamydia, bacteriel vaginos, GBS, candida, får provsvar nästa vecka. Allt såg bra ut vad hon kunde se. Sedan sprang Fodina ut igen o sa att jag får vila ett tag. Hade enorm huvudvärk för att jag inte ätit ngt, då var klockan 14,30 på dagen. Sedan fick jag gå in på mitt rum o vila o äta min medhavda mat. Efter en stund kom Nadia in o sa att Fodina inte har tid förrän 16,30 så då gick jag på ett cafe runt hörnet o åt riktig mat. Sedan gick jag tillbaka o fick prata med Fodina. Hon sa att allt såg bra ut så anledningen att det inte funkat de två tidigare gångerna är troligen för högt TSH samt ev högt homocistin. Så nu ska jag äta 50 mikrogram levaxin samt 75 mg trombyl, folsyra, d vitamin o omega III. Den enda medicin jag fick efter hysto var en diklofenak supp att stoppa upp på kvällen för att svälla av. Jag var klar på klinken kl 17. så det var bara att ta en taxi till flyget och åka hem. Det var mkt moln så det var rätt så skakigt i det lilla propellerplanet.

Så på det hela gick det bra, hade inte trott egentligen att hon skulle hitta ngt på hysto, men bra att ta de andra proverna samt mycket värdefullt att få prata direkt med  Fodina innan nästa försök, än endast via koordinator. Alltid när man varit på kliniken så har man en go och positiv känsla, så jag ser fram emot nästa försök som blir efter mens, FET förhoppningsvis i oktober. Det enda som kan ställa till det är om jag inte hinner få ner TSH eller om proverna jag tog visar på ngt dåligt.

Som jag skrev innan så kostade proverna 59 eu o hyston 100. Hade de hittat ngt så hade det kostat 700.  Har nu försökt att redogöra för alla detaljer till er som ska göra hysto där snart.

Tusen tack för utförlig info. Bra att du behövde betala fullt pris när de inte hittade något som behövdes tas bort el åtgärdas.

Vet du hur länge du var sövd? Jag har inte gjort aquascan än så jag vet inte om jag behöver göra hysto, men om jag skulle behöva det så känner jag mig så orolig över att bli sövd utomlands. Har blivit sövd vid 2 tillfällen tidigare när jag gjort operationer här hemma och då har jag inte känt samma oro. Är lite rädd över att det kan bli missförstånd när man ska konversera på engelska.
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2014-10-08 05:55:02 följande:

Jag ska boarda nu! Imorgon bitti hysto. Kram på er alla. Hörs!

Lycka till!
Svar på tråden AVA klinik i Riga