• swede

AVA klinik i Riga

Härligt med aktivitet på tråden Jag har precis kommit hem från Riga. Igår satte jag in, efter mycket funderande, ett embryo. Stannade en natt i staden och blev väldigt positiv det "det hela". Mysig stad, otroligt trevliga människor och kliniken är jag mycket glad att vi valde. Personalen var jättetrevlig och Dr Fodina var rakt på sak och mycket trevlig. Nu börjar väntan...Är positiv och...lycklig! Får se hur det går nu, time will tell. Är det någon som vill, får ni gärna flytta mig till de andra "ruvarna". Kram. Och massor med styrka till er alla!

• swede

Beccalie, är det inte idag din sambo ska till Riga? Hoppas att allt går bra för honom idag! Du skriver att ni fortfarande inte fått läkarens namn och jag kan berätta att vi fick inte heller reda på det...förrän jag var på kliniken i förrgår. För oss var det inte så viktigt, jag har skött all min korrespondens med Jelena (och sista veckan med Nadia) och de svarar på alla frågor som jag har haft. Vi fick Dr Violeta Fodina och hon var jättebra, tyckte vi (eller jag, det var ju bara jag som var där nu). Lycka till.

• swede

Oj missade ju helt, tack jättemycket Snorpan och Fru. Nu blir det en lång väntan...känns som sagt väldigt overkligt att man har varit i Riga nu. Det gick verkligen fort, tyckte att det var nyss som vi började att söka information på nätet. Nu POSITIVA tankar !!

• swede

Tack zaq1234 När jag kom in till Dr Fodina så rekommenderade hon oss att ta ett embryo. Vår donator fick 10 ägg, 5 blev befruktade, ett av de 5 var felaktigt befruktat...så det slutade med 4 stycken embryon. De är blastocyster. Så jag/vi satte in ett och har nu 3 i frysen. Vi vände och vred på om vi skulle sätta in ett eller två...jag skrev till Storkkliniken i DK som rekommenderade 2 embryon pga min ålder (jag är 41)...Så vi tänkte nog två ger dubbelt så stor chans,...men hur som helst...när jag kom in till Dr Fodina och hon berättade att embryona var mycket bra och att hon rekommenderade ett, så kändes det som det riktiga valet. Så nu får vi se vad som händer...Lycka till zaq1234 med eran resa.

• swede

Zaq1234 Lettland införde Euro 1 januari i år, så det är bara att shoppa loss med Euro. Det finns massor med hotell i Riga. Titta på www.booking.com Jag bodde på Radisson Blu Latvia, ligger 3 kvarter från kliniken. Hade tur och fick bra rabatt. Läget var nära till Gamla stan som var jättemysigt och nära kliniken. Lycka till!!

• swede

Oj vad mycket det är som händer i tråden...Jag är på RD 12 idag och tog en test hemma. Det verkar som att vi fick ett guldägg i Riga! Jag är så glad och omtumlad. Så det blev ett plus här. Kram på er alla och lycka till. Ge ALDRIG upp...

• swede

Tack Callimero och Frk Röd. Vi satte, efter mycket velande, in ett embryo. Hade bestämt oss för två, men omvärderade på kliniken. Det var en 5-dagars blastocyst. Tänk att från att inte ha ägg, aldrig varit gravid till att iaf veta att man KAN bli gravid. Nu kommer långa veckor framöver. En dag i taget. Så tacksam för vår donator. Utan henne hade jag inte kunnat bli gravid.

• swede

Tack alla❤️! Vad skulle jag göra utan den här tråden? Och du hade rätt, Redan, det räckte med ett. Krvik, du har helt rätt. Nu ska jag unna mig och bara njuta, jag kan ändå inte påverka vad som sker. Hoppas att det blir många, fler plus i tråden...! Håller tummarna för er allihopa!!

• swede

Skade, jag har ruvat klart nu. Kan du flytta mig till...den fantastiska gruppen...gravida? Tack så mycket.

Svar på tråden AVA klinik i Riga