• swede

AVA klinik i Riga

Zaq1234, visst är det inte alls länge sen du gjorde din hysto? I slutet av september va? Jag har bestämt mig för att göra hysto nu, mycket tack vare din fina beskrivning tidigare i tråden. Jag har fått tid i början på nästa vecka i Riga. Jag blir glad när jag läser att du redan fått en ny behandlingsplan. Vet du, om Riga inte hittar något på Hyston, kan man då sätta igång på en gång eller? Jag har ju inte ens mens, så OM de inte hittar något är det då möjligt att jag kan börja behandling nästan direkt?! Kanske vore en idé att köpa med sig nya mediciner hem, för förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge för en ny start. Och om Riga hittar något, så hoppas jag verkligen att det är något behandlingsbart. Hur som helst, det känns bra att ha tagit beslut om att göra en hysto i alla fall.

Lycka till alla i tråden, var ni än befinner er! Kraaaam

• swede
    Redan47 skrev 2014-10-07 11:46:43 följande:

Swede, jag tror och tycker det är klokt stt göra den checken för att utesluta och kunna gå vidare med visshet! Det blir ju så dyra chansningar.

Jag åker till Aten imorgon, hysto m borttag av ärrvävnader. Sedan ett experiment att "laga" livmodern.

Tack Redan, du har så rätt. Det är verkligen en berg-o-dalbana det här, så jag är väldig tacksam för all hjälp och uppbackning man får här i tråden. Åker du redan imorgon?! Hoppas din hysto går bra! En väldigt dum fråga Redan, "laga" livmodern...kommer du försöka att göra det under hyston? Eller hur går det till? Ett stort lycka till Redan!

Vill bara berätta vad jag gjorde i söndags. Jag träffade några tjejer, som inte har barn men som kämpar för att få det, på ett fik i Helsingborg. Det är en tjej som kallas för "Libra" här på Familjeliv som har startat träffarna. De brukar variera träffarna mellan Malmö och Helsingborg, varannan gång. Jag bestämde mig för att följa med på en träff och träffa andra i liknande situation som jag själv. För mig var det väldigt skönt att få höra att man inte är ensam och det var mycket givande att lyssna på andras historier också. Jag kan varmt rekommendera dessa träffar, för de som känner för att träffa andra i liknande situation. Jag vet att vi tacklar detta på olika sätt, vissa har inget behov av att prata med andra utan klarar det helt själva, medan andra tycker det kan känns skönt att prata och ventilera. Hur som helst, för de som vill och är intresserade är det träffar i Malmö/Helsingborg, Uppsala och Göteborg. Skicka ett mail till Libra, om ni är intresserade: librasivf(snabela)outlook.com eller skicka ett PM till mig.

Ni kan följa hennes resa på

minbebis.com/blogg/libra/
  • swede
    zaq1234 skrev 2014-10-07 12:38:31 följande:

Swede, ja du kan påbörja direkt efter nästa mens om allt ser bra ut på hysto. De sa de till mig. Jag gjorde hysto på dag 13 i cykeln. Fick mens dag 23 och nu start med progynon i morgon. Fet ca 27 oktober. Ringde igår i tjatade till mig ett ny Tsh mätning en vecka innan bara för att ha en chans att få ner det lite till.

Så Swede, hoppas allt ser bra ut på hyston och köp med mediciner hem så att du har och kan komma igång direkt.

Tack Zaq1234!
  • swede

Så ledsen jag blir att läsa ditt inlägg Chikita. Konstigt om de har "missat" förändringarna tidigare, men det är ju bra att de upptäckte det nu. Förstår att det är tufft o jobbigt. Skönt att bebis mår bra! Skickar en massa kramar till dig.

Solkattan, jag tror jag tog cellprov i Riga idag. Inte helt säker, men nästan. Gjorde hysto idag. Kom in klockan 08.00 och gick från kliniken 14.15, blev sövd eftersom Dr Fodina hittade en polyp. Allt har gått bra, narkosen var inga problem (var lite orolig innan, eftersom jag aldrig blivit nedsövd förrut)...tog en massa tester, både vaginalt och genom blodprov. 700 euro för hyston och 201 euro för tester, prov o någon medicin. Är trött nu. Ska ut till flygplatsen nu och sen hemåt.

Dr Fodina ska förresten till Sverige (Stockholm), tror det var runt den 25 Oktober. Om någon vill/behöver träffa/prata med henne.

• swede

Solkattan, jag betalade på plats med Plastic Fantastic, dvs kreditkort. Men du kan säkert få på faktura. Jag sitter på flygplatsen o väntar på mitt flyg hem nu, kan skriva mer när jag har tillgång till min dator. Mina fingrar är inte gjorda för att skriva på i-phone. Men jag sa till Fodina -Ta ALLA tester och tror inte det var många som jag missade. De vet vilka du ska ta! Nästa vecka är ju snart ju!!

Jag börjar att äta medicin redan idag för att få en blödning...trodde jag skulle behöva vänta ett tag, men behövde tydligen inte det, så nu hoppas jag bara att inte testerna visar några alltför konstiga saker...Jag är glad att vi bestämde oss för att göra en hysto, förstår bara inte varför jag/vi inte tänkte på det från början!?

• swede
    chikita124 skrev 2014-10-14 21:16:49 följande:

Redan du har helt rätt de påverkar inte men i mitt fall har de gått för långt för skrapning enligt läkare idag o då har de inte ens kollat på de ännu utan hon såg de direkt vid pensling att de är illa o krävs garanterat en op efter bebisens ankomst. De påverkar inte kommande grav. Heller de enda är att förlossningen kan komma igång för tidigt..men jag är mest lessen att de bommat de här o glad att de upptäckt de innan de blivit cancer av de...

Kram. .

{#emotions_dlg.flower}Stor kram Chikita. Förstår du är ledsen, men som du skriver...skönt att de såg det nu! Hoppas du kan njuta lite av graviditeten. När är du beräknad till?
  • swede
    chikita124 skrev 2014-10-15 20:28:50 följande:

15 mars är de dags men de säger start 2 veckor innan de datumet har jag inte fått ännu. ..

hur går de för dig?

Mars är en fin månad

För mig går det ok. Gjorde hysto i Riga igår och fick ta bort en polyp. Fick medicin och har börjat knapra nu för att få igång en blödning, så om provsvaren (från Riga) är ok, blir det FET i mitten av november.
  • swede
    zaq1234 skrev 2014-10-16 15:40:47 följande:

Fick nu svar från Riga. Pga av stor follikel så vill de att jag avbryter progynon o tar progesteron i 10 dagar väntar på mens o kör nästa månad istället... Kändes som luften gick ur mig... Man laddar på ngt sätt rätt så mycket omedvetet... Planerar resa, ledigt från jobb och tanke på en ev graviditet inom en vecka... Etc vill nu veta varför follikel bildas?

Nej, vad ledsen jag blir att läsa ditt inlägg Zaq. Förstår verkligen att luften gick ur dig. Det är klart man planerar, både omedvetet och medvetet, och förhoppningarna kommer med planeringen. Så tråkigt att höra, och jag förstår att det inte alltid är lätt att ta nya tag och finna energi igen. Äggdonation ger oss så många förhoppningar, för att sen, ge oss ett hårt slag i magen. Skickar dig de största kramarna Zaq!
  • swede

Chikita, äntligen lite trevliga nyheter tråden. Så mysigt att få se er lilla prinsessa!

Fru84, lycka till på undersökningen. Håller tummarna att det blir återföring!

Löparnörden, massor med kramar...det är flera dagar till måndag, så som jag skrev...hoppas att du är en låghormonare.

• swede

Nugällerdet73 GladHärligt! Då är det bara "all in" som gäller nu! Stort lycka till!

Svar på tråden AVA klinik i Riga