• swede

AVA klinik i Riga

chikita124 skrev 2015-02-23 12:31:38 följande:
    Kram gumman..finner inte ord för hur ledsen jag är för din skull..
    är så hemskt att ekonomin skall styra men tyvärr är de så ibland.
    har ni försökt hemma i Sverige genom landstinget med innan?
    Är du inte 38år så har du chans till gratis försök hemma...
    kram
    Tack Chikita! Jag är 41, så vi får tyvärr ingen hjälp hemma. Jag jobbar i Danmark också, så vi kan inte heller få någon ersättning av Försäkringskassan i Sverige. Känns väldigt tungt just nu, men jag vill inte ge upp på grund av att vi inte har pengar. Jag hoppas att vi på något sätt kommer att hitta en utväg. Just nu vet jag inte hur bara...
    Vi gjorde 3 IVF-försök i Danmark, innan vi började med äggdonation i Riga, Lettland. Så vi har betalat alla försöken själva, ingen hjälp.
    Kram
  • swede

Frazze, inga symptom behöver inte vara negativt. Jag har alltid haft en massa symptom (ont i brösten, trött, spring på toaletten, molande värk) vid tidigare behandlingar där jag plussat, denna gång som jag plussade kände jag absolut ingenting. Ingen molvärk, ingen trötthet, ingenting...men ägget fastnade :)

Ser att du skrivit igen...ser du två streck efter 10 minuter så betyder det bara en sak...tror definitivt att du plussat nu...så jag vågar på ett litet försiktigt grattis. Blir en lååååång natt för dig nu , att vänta på att göra test med morgonurin. Åhhhhh så spännande. Ett stort lycka till för morgondagen!

• swede

Jag ska i alla fall hålla alla tummarna för dig imorgon Frazze! Ett stort lycka till! Hoppas på starkare streck imorgon bitti :)

• swede

Stort grattis Amberiah! Och dubbel lycka dessutom :)

Lycka till i Riga Rosen! Hoppas att det kommer att gå bra :)

Frazze, ta HCG så vet du säkert! Jag tror på dig jag!

• swede

Frazze, inget att diskutera...du är solklart gravid :) Stort grattis!

Severina, i mitt senast försök blev min slemhinna inte alls bra, bara 6,3 mm, men det gick ändå. Fråga om du kan höja din dos av estrofem och ät E-vitamin. Lycka till :)

• swede

Löparnörden, jag gjorde en hysteroskopi i Riga i höstas. Om läkaren inte hittar någonting, då behöver du inte blir sövd och då kostar det ca 1000skr. OM läkaren hittar någonting, som i mitt fall, så blir du sövd och "åtgärdad". Hos mig hittade läkaren en myom, jag blev sövd o myomen togs bort. Hyston inkl några tester kostade ?901.50

Efteråt fick jag vila ca 2 timmar på kliniken, blev väckt med lite "mat", världens godaste gröt/välling!! Jag åkte hem senare samma dag och det var inget problem.

Lycka till nu med syskonförsök :) Jag håller tummarna för er!

• swede

Löparnörden, ja jag var helt uppgiven efter vårt senaste missfall i december. 4:e försöket i Riga o inga mer ägg kvar :( Jobbigast var att jag ville fortsätta, medan min sambo inte ville pga att han inte ville att vi skulle ta mer lån. Så det var en mycket jobbig period. Efter många diskussioner bestämde vi till slut oss för att prova en gång till. Vi bytte klinik till Arleta i Tjeckien. Där upptäckte de att jag hade endometrios. Vi satte in två embryon o ett verkar ha fastnat. Känns fortfarande overkligt. Är glad att vi inte gav upp.

Hoppas nu att det är eran tur. Tror det är bra att göra en hysto. Ett stort lycka till nu :)

• swede

Frazze, förstår det är jobbiga dagar nu. Jag håller tummarna för ett positivt resultat.

Singhatjejen, vad trevligt att du/ni också är på Arleta. Skillnad i behandling på de olika klinikerna var inte så stor. På Arleta fick jag börja spraya med Synarela för att "trycka ner" endometriosen. Annars var det i stort sett samma upplägg, förutom att jag inte i närheten har ätit samma mängd med medicin på Arleta, till skillnad mot Riga. Ska du få ta Synarela? Ett stort lycka till nu. Har ni varit på kliniken redan? Har du fler frågor så svarar jag gärna :)

• swede

Fantastiskt Frazze, inga tvivel längre om att du är gravid :) Ett jättestort grattis till dig/er båda! Vilken underbar nyhet så här på måndagen :) Lycka till nu!

• swede

Rosen, skönt att höra att allt gått bra och vilken fin "skörd" av ägg! Ska hålla tummarna för dig nu :) Hoppas att ruvardagarna kommer att gå fort..

All lycka och tumhållning!!

Svar på tråden AVA klinik i Riga