• swede

AVA klinik i Riga

zaq1234, Förstår det känns jobbigt att få vänta ännu längre, vänta är ju det enda vi gör (känns det som). 

Men som Bengalen skriver, det blir större chans att embryot(na) fastnar nästa gångSolig, men förstår att väntan är jobbig. Pust! Berg-o-dal-bana är vad det är! Kram

• swede
    Löparnörden skrev 2014-10-20 05:39:24 följande:

Det var ett minus även nu, men hade inte väntat mig något annat egentligen

Det känns onödigt att åka och lämna hcg-prov och helst av allt skulle jag vilja sluta med medicinerna på en gång men antar att Riga vill att man fortsätter med dem tills hcg resultatet kommit.

Åh nej Löparnörden, är det så!????? Gör ont i mig allt läsa det. Puha...massor med styrkekramar till dig Löparnörden!!!

Jag fick ju minus på mitt senaste försök och jag tog aldrig något HCG-prov, men jag åt medicin en extra dag, sen slutade jag. Kändes onödigt att ta HCG, när jag hade noll symptom och testet skrek "inte gravid". Förstår verkligen att du bara vill sluta med medicinerna på en gång....
  • swede
    Betula74 skrev 2014-10-25 10:56:29 följande:

Stickan visar FF positivt. Är rejält irriterad på werlabs som inte efter snart 48 timmar efter provtagningen inte levererat provsvaren - mitt psyke mår inte bra av det. Eftersom jag jobbar på det stora sjukhuset så vet jag att analyserna är klara sedan länge. Svårt att förstå att jag väntar barn o förhoppningsvis inte missfall. Igår var jag helt övertygad om att jag inte var i gravid o tänkte nästan strunta i tabletterna o dränka mina sorger men teststickan är tydlig.

Lätt illamående, ont i magen ibland, trött o kissnödig. Jag undrar vilken vecka jag är i. Mens 21september , insättning 10 oktober av ett 6 dagars blastocyst. Hur räknar man?

Grattis Betula!

När man blir gravid efter IVF-behandling räknar man dagen för ägguttag som själva ägglossningen d v s vecka 2+0. Det skulle innebära att om du skriver in den 4 oktober som dagen för ägglossning (det blir det datumet som om du har en 6-dagars) att du är i vecka 6 (5+1) och 26 Juni blir prel förlossningsdatum!

www.familjeliv.se/pregnancy/calculator

Stort grattis igen!
  • swede
    zaq1234 skrev 2014-10-28 18:29:12 följande:

Nu fått ny plan av Riga. Fet 13 eller 14 nov!

Zaq1234 Underbart Zaq och vet du...? Jag ska troligen göra FET den 14 nov hos Riga! Så kul! Hoppas att du får den 14:e nov Vi kanske ses då Tror att det här betyder tur !!!
  • swede
    Nugällerdet73 skrev 2014-11-03 10:28:17 följande:

Jaha, testade idag på ruvardag 11 och det blev ett fett jävla minus. Så det lär inte ha tagit sig den här gången heller!

Jag ska äta medicinerna till dag 14 och testa igen men det är kört, det är jag helt säker på! Så knäckande!

Känner mig väldig ensam och misslyckad just nu! :Särskilt som att många i den här tråden verkar lyckas!

Åh nej vad jag blir ledsenGråter. När har du din riktiga testdag? Hoppas verkligen att det kan smyga fram ett litet plus inom de närmsta dagarna. Förstår att det känns frustrerande...skickar dig den största kramen vännenHjärta.
  • swede
    Solkattan skrev 2014-11-04 12:42:34 följande:

Hej !

Kanske är jag inte utrustad med tillräckligt med tålamod. Men dr fodina sa att proverna jag tog den 24 oktober skulle vara klara i mitten på förra veckan. Har fortfarande inte fått några svar. Mensen intågande snart och startskottet för fet. Vill bara ha svar på att allt är ok innan man drar igång med förberedelserna för fet...

Ni andra som tagit prover. Vad är er "känsla"? Om inte svaret kommer "snabbt" är det pga "ofarligt" svar eller att de inte vet hur de ska formulera ett tråkigt besked ?

Usch .. Avskyr verkligen att vänta. Inbillar mig en massa då man inte vet ... :(

Om du är orolig, skriv till kliniken och fråga efter resultaten. Det gjorde jag när mina svar från hysteroskopin dröjde. De har säkert mycket att göra, eller de kanske inte har fått svaren. Vissa gånger dröjer testsvaren längre. Skriv och påminn de. Fråga om de fått några svar. Om det är till någon tröst så fick jag också vänta längre på mina svar...{#emotions_dlg.flower}
  • swede

Annaba, du är en riktig kämpe! Så fantastiskt att höra att "allt är rent och fint". Önskar dig all lycka framöver i din läkning och skickar dig en massa kramar

• swede

Lycka till på måndag Tyck om mig!

Jag börjar med progesteron idag, så då blir det förhoppningsvis FET nu på fredag. Vi kommer troligen sätta in våra två sista embryon då.

Vi ses i Riga Zaq! Nu kör vi!!

Lycka till alla, var ni än befinner er i eran process.

• swede

Hoppfulla grodan; Jag hoppas verkligen att det är guldäggen som är kvar!

Och såklart ett stort lycka till Fru84. Ska hålla alla tummar jag kan för dig på torsdag!

Svar på tråden AVA klinik i Riga