• swede

AVA klinik i Riga

zaq1234 skrev 2014-09-25 19:50:59 följande:

Så snart är det dags, i morgon bär det av till Riga o hyston Funderar även på att be om lite mer provtagning då man ändå kollar upp  sig. Ureaplasma, mycoplasma, hidden camydia...får se hur man känner sig att inte äta förrän kl 15 på dagen..har aldrig varit utan mat o dryck ngt längre tag i hela mitt liv....har just nu ätit en stor pizza...

Lycka till imorgon Zaq1234. Tur att du har ätit en stor pizza nu, så du kan klara dig ett tag. Hoppas att hyston går bra och att du får en massa användbar information. Berätta gärna sen hur du upplevde hyston mm, jag är nyfiken, funderar också på att göra det i Riga. Massor med lycka till nu. Kram
  • swede

Jag behöver er hjälp vänner!

För mig blev det tyvärr negativt den här gången...så nu ska vi bara bestämma oss om hur vi ska gå vidare. Hur hade ni gjort? Vi har två embryon nedfrysta kvar. Vi funderar på om vi ska:

1. Göra nytt försök och sätta in ett embryo

2. Göra nytt försök och sätta in de sista två embryona

3. Göra hysteroskopi i Riga och sedan sätta in ett eller två embryon

Bestämmer vi oss för nr 3 måste vi troligen ta ett nytt lån...Hur hade ni gjort? Just nu är det tusen tankar. Hur mycket större chans är det att man får barn om man sätter in två embryon? Tacksam för era tankar.

Kraaaaam

• swede

Tack för alla svar, Chikita124, Rosen76, Solkattan, Zaq1234 och Löparnörden.

Solkattan, vi har gjort 2 färskförsök och ett FET, plus en hög med IVF m egna ägg. Så inom äggdonation är vi ganska nya...blivit gravid en gång på ET o en missfall i v 6.

Zaq1234, tack för otroligt bra information ang Hysto. Verkligen jättesnällt att du skrev om din upplevelse med Hysto. Tack. Det var en sak jag inte förstod bara, du skrev att det kostade ?100/?700. Om de hittar något kostar det då ?700 och annars ?100??? Eller har jag missuppfattat det?

Löparnörden, kort varsel är nog mer ovanligt än vanligt dessvärre. Men vi har aldrig haft problem med varken flyg eller hotell. www.flygresor.se är också en bra sida för att hitta flygresor. Lycka till nu. Inte länge kvar!

Kram på er alla o tack igen för mycket bra input...vi får se hur vi går vidare

• swede

Zaq1234, tack igen. Vad snäll du är som tar dig tid och skriva ner allt. Då förstår jag hur det går till. Tack för jättebra information ang hysto.

Och tack Redan för din input. Desto mer jag tänker på det, ju mer klart blir det för mig. Pratade med min sambo, och vi satsar på en hysto och sedan sätter vi in båda. Hoppas att de kan hjälpa varandra att stanna...Är lite nervös för att välja två, mitt blodtryck är högt...men jag får väl se till att träna bättre och framför allt äta nyttigare. Ska prata med Riga imorgon och höra vad de säger.

Lycka till alla i tråden. Är så tacksam för all information och peppning som man får här.

• swede

Förresten, helt rätt att du unnade dig lite på taxfreen, Zaq...det var du helt klart värd Hoppas det blev något riktigt bra!

Jag ska höra med Riga imorgon om en eventuell hysto.

• swede

Stort grattis Helisa! Så otroligt söt hon är! Skönt att höra att allt gick bra och se till att njuta riktigt mycket nu!

Löparnörden, inte lång tid kvar nu Spännande värre...!

• swede

Grattis Snorpan! Åh herre Gud vad söta de är!! Hoppas att ni mår bra allihopa! Kram

• swede

Zaq, önskar jag kunde svara dig på din fråga, men jag har ingen aning...tyvärr. Finns det ingen annan än läkaren som kan hjälpa dig med svar? Jag menar någon måste väl ta över hans (hennes) uppgifter när han är på konferens? Hoppas du får svar.

• swede
    Löparnörden skrev 2014-10-05 17:14:41 följande:

Tjejer, sitter i detta nu på Arlanda och väntar på vår flight till Riga där 11 fina befruktade ägg väntar. Nervositeten börjar stiga. Har projicerat mina känslor på att trippelkolla att allt är med. På tisdag blir insättning.

Så spännande, Löparnörden! Hoppas att ni har det bra i Riga och jag ska tänka på dig extra mycket imorgon! Stor kram
  • swede

Annaba: Det är tufft det du går igenom. Skickar dig massor med styrkekramar idag och imorgon, och alla andra dagarna framöver. Fokusera nu bara på dig själv! Jag ska hålla tummarna för dig att det kommer att gå bra och som du skriver, att de inte hittar något mer. Jag tror på dig! Massor med kramar

Löparnörden: Spännande idag, snart är du ruvare. Tänker på dig och ett stort lycka till idag!

Zaq1234: Härligt att höra att du är igång igen! Det är din tur nu!!

Svar på tråden AVA klinik i Riga