• zaq1234

AVA klinik i Riga

Redan, ja det är svårt att inte oroa sig i hela denna resa, när man är förbi en milstolpe så oroar man sig för nästa...man har ju haft en sådan lång resa..så man vill ju så otroligt mycket även komma i mål. Jag mår annars bra, skönt att illamåendet är borta, jag antar att jag har mina bästa veckor nu.
    RUL gick bra idag, fick datum 1 aug.

Ska tänka på dig i morgon, kram

Tyckommig, lycka till i morgon du med!

• zaq1234

Lina vad upprörd jag blir att inte BM har tagit dig på allvar. Vilket landsting hör du till som inte klassar ÄD som risk? Har du inte fått göra extra UL vid vecka 24 och 32?

På vilket sätt har du mått dåligt? Undrar så man vet vilka symtom som kan vara början på preklamsi?

Bra att det känns bättre för dig då du är sjukskriven. Kram och sköt om dig!

• zaq1234

Lady Maria. Vi valde Riga för att de inte hade ngn kö, ringde även till Åbo men de hade kö, sedan även plus att det var bara en timme bort. Plus rekommendation från en svensk gynekolog. Hade ingen koll på de övriga klinikerna i Europa då. Är jätte nöjd med Riga o nu i vecka 21... Det tog 3 försök dock.

• zaq1234

Å Redan, vad fantastiskt! Jag blir alldeles rörd, helt underbart!!! Många kramar till Dig

• zaq1234

Lina..tack för info, vad säger de att du ska göra nu förutom att vila? Varför rekommenderar de ej fragmin o trombyl på direkten? Jag har försökt att läsa på om havandeskapsförgiftning o det står ju överallt att det är viktigt att upptäcka tidigt och då man är ÄD gravid, att de då inte är mer lyhörda för alla andra symtom tycker jag känns så konstigt och märkligt...

• zaq1234

Lina, vad sa bm idag?

En fråga till. Jag som tillhör Sthlm har följande där de klassar ÄD som riskgraviditet.

- kolla blodflöde v 24

- TUL v 32

- efter v 35 mvc varje vecka

Har du alltså inte fått dessa extra? Utan först efter konstaterad havandeskapsförgiftning fått TUL?

• zaq1234

Wonders o LinaQ hur mår ni? Det är väl dags för dig wonders snart? Har ni klarat er från havandeskapsförgiftning? Tycker det verkar så vanligt...

• zaq1234

När jag började i denna tråd för ett år sedan så var bland de första jag läste just blödningar vid ansträngningar, ngn hade bara dansat lite väl mkt, så det låter ju troligt om du gått mkt under påsken, bra att det var vattnigt.. Förstår att det är fruktansvärt jobbigt med blödningar, jag håller alla tummar att det bara är en biverkning och att det är bättre idag. Vilken dag kan du tidigast kolla på ul? Kram

• zaq1234

Kul att höra ifrån dig Micro trodde inte du var kvar här, såg på listan att du o wonders precis är 4 månader före mig. Så ni borde ha bf första april då jag har första aug.

Hur är reglerna i Norrbotten? När sätts du igång, i Sthlm är det 41+0. Fast jag tycker det är konstigt att de säger att vi inte ska gå över tiden och då borde det ju vara 40+0...eller tänker jag fel.

Svar på tråden AVA klinik i Riga