AVA klinik i Riga
Decibel. Jag har ofta tagit flyget på morgonen och sedan hem samma dag. Det har gått bra och är smidigt.
Decibel. Jag har ofta tagit flyget på morgonen och sedan hem samma dag. Det har gått bra och är smidigt.
Skade, tyckte också du hade en fin låda! Äter du inte predenisolon på morgonen? Såg inte den i första facket?
Skade, vet inte om du har följt tråden hela hösten, men det har varit diskussion när man ska ta predenisolon. Riga brukar ju säga kväll, men svenska läkare på morgon för att det är ett morgon hormon. Men om du blir väldigt trött av den så förstår har att du tar den på kvällen, för många andra har den precis motsatt effekt.
Grattis tyckomig till att KUB gick bra, hur mår du med ditt illamående? Att TSH går ner..trodde det skulle gå upp under grav. Vilken dos äter du nu? Jag äter 75 o hade gått ner till 0,9, de tyckte jag skulle fortsätta med 75.
Hoppfullagrodan, grattis till ruvning, håller tummarna för dig. Hur många satte du in denna gång?
Löparnörden, lycka till i RIga idag! Hur många kommer du sätta in?
Redan o Skade, ni finns i mina tankar, hoppas hoppas så på plus för er som har testdag snart.
tyckommig..på mitt KUB fick jag bara siffran, fick inte med mig ngn bild, hon nämnde inget om datum fram eller tillbaka..kändes som att det var endast siffran de skulle nämna. Så eg ä det bara från det allra första UL vecka 7 som doktorn sa vilken dag jag var på sedan har jag räknat ut själv...nästa UL är först den 11 mars, känns jättelångt dit...
Hoppas du får ordning på TSH, vad ska det ligga på när man är gravid? Vid FET sa de att man bör vara runt 1.
Annars mår jag rätt så ok tack, illamående ibland, ofta på natten konstigt nog..
Stort Grattis skade, jag blir så glad att du fick ett plus!!
Redan, tänkt på dig massor idag!! Hoppas hoppas så mycket att du ska få ett plus på ditt test!!!
Betula, du ska verkligen inte ge upp pga av en så korkad läkare, blir också upprörd hur du blev bemött. Det finns så många härliga bevis här i tråden att till slut så lyckas man...
Tack snorpan, kul att höra ifrån dig! Hur upplever dina äldre barn att få syskon nu när de väl är här, har för mig att du skrev att de inte riktigt jublade när de fick reda på nyheten. Hoppas att ni alla 3 mår bra !!
Katt 12, jag har gått IVF Riga, är nöjd med det mesta där, tycker att Fodina är bra och känns kompetent, har alltid fått svar samma dag då det gäller viktiga saker, har fått leveranser i tid etc. Det man inte får svar på på en gång är varför frågor, skriver man fler frågor i samma mail, får man oftast bara svar på en fråga. Vet inte om det är en kultur fråga att vi vill veta varför här i Sverige o ifrågasätter mer än vad man gör i de baltiska länderna...Jag har till ex efterfrågat mina provsvar flera ggr, men får svaret att de är ok, jag vill ju veta siffran. Jag känner också att de blivit mer stressade, massor med stavfel i mailen så de känns ibland snabbt ivägslängda o då vill jag alltid dubbelkolla att det inte gick för snabbt med ex medicin doseringen, men som sagt jag har bara erfarenhet av denna klinik och eftersom jag lyckades på mitt tredje försök så är jag ju jättenöjd...är så klart orolig att ngt ska hända..tycker det känns läskigt runt vecka 20-24 då flera här i tråden har fått hemska besked...men försöker tänka positivt. Lycka till med ditt beslut.
Å nej Redan, så oerhört ledsamt att höra. Många kramar till Dig.
Skade, hoppas så att det bara är en liten blödning som verkar så vanlig. Vad var det som hände vecka 24 sist? Såg allt bra ut på RUL som du förmodligen gjorde kring v 20?
Det är min nästa milstolpe.. Är orolig för den.
Skade, hur är det med blödningarna? Jag blir alldeles tagen av din historia, hoppas så att det går bra för dig denna gång.
Jag har också fått mkt Fragmin av Fodina, har haft det varje dag 2500IE ända tills v 14, nu ska jag ta var tredje dag i 2 v..vet eg inte varför, men tror det är en utfasning..hur stor dos tar du?
Jag tycker det är lång väntan från KUB i vecka 11 till RUL vecka 20. Känner mig orolig, vet ngn var man kan boka eget UL i Stockholm, jag har ju varit på Schults, men jag går gärna till ett annat ställe. På de 3 UL jag har gjort totalt så har ju alltid den legat så stilla, har inte tänkt på det förrän nu, de har sagt att så kan det vara, men ni vet hur det är då man börjar tänka....