• zaq1234

AVA klinik i Riga

tyckommig, ja jag har kub nästa onsdag. Träffade läkare på mvc igår som gick igenom vilka extra kontroller man får göra så det kändes bra. Blodproven var bra, fick ju även ta MRSA för jag varit utomlands, lite läskigt, men det var också bra.

Lina, tack för din input med, Riga kräver inte VUL utan de säger att UL på magen går nog bra, men om inte så måste du göra VUL och jag känner mig inte så säker på att barnmorskorna vill göra det, hör ju flera i tråden här som blir nekade saker, och om då Riga behöver ett svar nästa vecka så är det ju svårt att få en tid på så kort varsel någon annanstans.  Jag skrev igår kväll till Riga med tydliga numrerade frågor...får se om jag får ett mera tydligt svar idag. Jag vill ju veta vad det är de vill veta, de säger "Everything looks good" men vad är det??

• zaq1234

Ja Redan det känns lite så  Men de säger att de vill ha info för att kunna säga hur jag ska göra min nedreglering på progesteron, den känns rätt viktig att den blir rätt.

Nu efter 4 mail fram o tillbaka med Riga så verkar det som resultatet på kub räcker för dom.

• zaq1234

Tack Redan, jag har en massa utrogest kvar. Bra av Serum att ge en plan, det har jag saknat hela tiden, det borde ju inte vara så svårt att visa en standard plan, sen kan det så klart skilja.

• zaq1234

Är idag på 11+6.
    Håller med om det, jag har flera ggr fått maila o fråga hur länge jag sa ha Fragmin etc, det tar ju ett tag att få fram mer, när man väl fått receptet, så finns det ju aldrig på apoteket.

Sedan är jag inte 100 på att de vill ha UL för att bestämma nedtrappning, det är bara det att de säger minska si o så och hör av dig hur då mår så bestämmer vi vidare sedan mitt i allt, gör ett UL, för att se at allt är ok....det är inte tydligt för mig.

• zaq1234

Nu är det snart dags för dig Redan, önskar dig så mycket Lycka Till denna vecka!! När åker du ner? Hur har slemhinnan svarat denna gång?

• zaq1234

Azurea, tack för att du delade med dig, verkligen tur att du befann dig på sjukhuset och att allt gick bra till slut.  Kram till Dig

Vad sa läkarna innan då? När du hade alla symtom på havandeskapsförgiftning men att blodprov o äggvita såg bra ut, du mådde ju ändå så dåligt som du säger. Är det just blodprov o äggvita som ändå avgör om man ska göra akut KS, om jag förstått det rätt så går preeklamsi över till eklamsi just om preeklamsin gått för långt? Man önskar ju att läkarna reagerar riktigt på preklamsin så att det inte övergår till kramper...men jag är inte alls insatt i frågan, är bara väldigt intresserad då detta är en stor risk vid ÄD, så man är förberedd....

Fru, hur är era nästa planer? Hoppas ni orkar ladda om efter alla tuffa motgångar. Styrkekram till Dig

• zaq1234

skade, jag bad om ett intyg vid en av gångerna, men har mina tre gånger aldrig behövt visa ngt. Lycka till med ruvning nu!!

• zaq1234

Tack så mycket tyckommig. Jag fick 1 på 4725, det känns ok. Så härligt att se den lille, den var dock väldigt stilla, men barnmorskan sa att allt såg bra ut.
    När har du KUB? Mår du bättre nu eller fortfarande lika illa?
    Jag kör 1 utrogest på morgon o progesteron mic på kvällen. Ska göra det till i en vecka till för att sedan endast ta prog mic på kvällen i 10 dagar. Jag kommer att vara utfasad vecka 14+3. Är inte det ovanligt sent ni som vet?
    Fragmin ska jag sedan ta var tredje dag i ytterligare 2 v. 

Redan tänker på dig som är i Aten nu, håller alla mina tummar för dig i morgon.
    Kram

• zaq1234

Redan, hur har det gått för dig idag? Har tänkt på dig.

Fru, vad är adressen till din blogg? Låter som det är vettigt att vänta tills kroppen mår bra. Hoppas du känner dig bättre snart.

Svar på tråden AVA klinik i Riga