• Frk Röd

AVA klinik i Riga

Tack Redan, då gör jag också så. Dum fråga kanske men sköljde du ur urinprovsröret med kokande vatten (för att det ska vara helt sterilt) innan du droppande mensblod i det?

• Frk Röd
    Redan47 skrev 2014-03-19 08:47:08 följande:
    Hej igen! Nu är jag i Aten. Ska snart ta mig m Metro till serum för en undersökning av penny och konsultation. Jag ska oxå få provsvar på infektionsprover på mensblodet. Sen får vi se om det blir hystereoskopi imorgon.... Men jag håller er info, för detta är verkligen en ny omgång.
    Är det vår högre ålder som ger så pass med graviditetskrämpor? Det låter jobbigt, men jag tror allt ni njuter oxå... Callimero du får väl köpa en sådan där angel sound som Mammsen har. Så kan du lyssna när du vill.
    Snorpan - vänta vänta vänta det är vad vi gör hela tiden ..., ja det är att vara på sträck bänken. 3v kan ju kännas som evighet!!!! Annars hur mår du?
    Hur går det för er andra ; nya som börjar irra på denna ÄD väg, med väntan på mens, nedreglering, piller i väntan. När är det dags för ET några ruvare på tråden???
    Krvk; vill du leta rätt på listan och lägga den närmare, du brukar vara en fena på att den publiceras läsbar . Du kan ändra mig, stt jag gjort fet2 20/2. TD 5/3 minus. På gång i Aten. Har ni andra oxå lagt era BF ???
    Skickar varmare vårsol, här ser jag de har jackor på sig, gast det är 15 ute och bli 23 idag. Vi isbjörnar som tycker det är så varmt, och skönt. Tänkte klänning i dag, men det verkar vara att sticka ut. Det gör jag ju så mycket ändå. Kram på er . Idag hat jag inte min man med mig, han kommer på torsdag så det känns gott att ni är med då!
    Åh va roligt det ska bli och få höra hur det går för dig. Jag längtar också till Aten. Förhoppningsvis så blir det en resa dit för ET i juni/juli. Vet du vad infektionsanalys kostar på Serum? Jag har inte fått något svar av dom utan de skriver att de skickar uppgifter om betalning när de fått provröret med mensblodet.
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2014-03-19 13:54:40 följande:
    Kul att höra av er! Swede på gång vill jag mena!
    Frk. röd 100+170€ om du vill ha bägge gjorda. PS pris info står längst ner efter instruktioner hur du gör provet:) Du betalar sedan till bankkonto eller via paypal, jag gjorde det senare vilket va supersmidigt. Följde bara instruktionerna och vips var det klart!
    Fire; tips att du köper hem Emla , bedövninhscreme plåster, om du ska sätta den själv, och kolla instruktioner på youtube. Det fick mig att lugna ner mig. Det där när mensen kommer hit eller dit, spelar mindre roll, följ du Rigas schema.
    Utrogest- progestoron brukar Riga vilja startas 4 dagar före transfer, transfer dag är då dag 4. Du hinner ta piller på morgonen och förmodligen oxå lunch dosen.
    Kom ihåg att låt bli att kissa allt ni har i blåsan precis före isättning. Det förbättrar sikten!
    Kort info: inga bakterier i sikte! Puh! Ägg på väg, slemhinnan 5mm tunn, livmodern mkt fin och töjbar, "made for twins". Så hystereoskopi hoppar jag över. Hoppas det var rätt beslut - implantationssnitt hade isåfall varit det som skulle göras- Hon scratchade lite på slemhinnan och hoppas det retar upp för att förbättra ET. Så; på fredag en ny VUL om slemhinnan utv och beroende på hur mkt eget östrogen jag hade idag.... Så blir det på naturlig cykel. Hoppsan! Det innebär nästa vecka transfer!!! Mediciner joda': clexane varje dag, trombyl, 4mg östrogen, antibiotika förebyggande då de varit inne och grejat idag =risk för bakterie övf., 5mg folsyra, prednisolon, ja detta blev en rivstart! Jag känner mig ändå jätte nöjd- och ja om naturen vill sig, så kör vi på. Har inte fått tag i mannen, så han vet inget än, han är på resande fot t Tyskland och väntad i Aten imorgon lunch. Kände mig trygg och tagen på allvar tillsammans med penny och midwife och övrig personal.
    Härligt att höra. Det var verkligen snabba ryck. Gör du transfern nästa vecka med dina frysta i Riga eller börjar ni om på nytt med ET i Aten? Hur var Penny och läkaren på Serum? Var det en stor och fräsch klinik eller hur var det. Skriv gärna och berätta om du orkar.
    Tack för betalinfo. Jag har läst alldeles för lite på instruktionerna hur man gör provet så jag har inte sett infon om betalning.
  • Frk Röd

Tack för att du berättar Redan. Det låter ju jättebra! Vila och ta det lugnt nu. Håller tummarna för att allt ska gå bra för dig.

• Frk Röd

Okej, tack. Görs inte NOTCH på alla? Eller görs det bara på vissa riskgrupper? Vilka ingår i en sån riskgrupp isåfall?

• Frk Röd

Bra tänkt Redan. Jag ska också sätta in tre när jag väl är där. Stort lycka till!

Svar på tråden AVA klinik i Riga