• Redan47

AVA klinik i Riga

Rosen 76 skrev 2014-07-10 13:30:19 följande:

Ledsen att höra om slemhinnan Redan! Med facit i hand skulle jag också väntat med transfer med en slemhinna på 6mm.

Åker till Riga imorgon för hysteoskopi - hoppas nu allt går bra så jag kan göra FER i nästa cykel!!

Hysto tror jag är bra, just för att undanröja ev livmoder hinder. Du kommer äta östrogen/ p piller efter hysto blödning direkt, så efter den blödningen som blir efter p piller omgången , kan du göra ett nytt fet behandling. Så alltså INTE direkt efter, vänta en månad. Detta finns att läsa om på nätet. Det är för att slemhinnan snabbt ska växa efter hysto/skrapningen, där de inte sätter in östrogen sättes det in som en ballong.

Lycka till imorgon! Tänker på dig då. Kram
  • Redan47

Zaq, hade just dialog m Peny, hon menar att när vi tar oralt östrogen så trycker det vanligast tillbaka ägglossning. Men, när det inte gör det är tiden mycket begränsad för transfer, Max senare än efter 5dgr eft den. I mitt fall tycks plåster ej haft inverkan utan min normala cykel pågår parallellt. Jag tar ägglossningstest och känner.

• Redan47

Tack villsågärna ! Men tröst i motgången är att jag inte slösar bort 2embryon genom att vi nu avbokat nästa veckas transfer. Vill inte chansa, och inatt med bekräftad äl, så finns inget annat alternativ för oss.

• Redan47

Om du kan resa till Sthlm så finns lösning. Göteborg oxå. Men övriga landet grinigt, iallfall juli. När och var i landet?

• Redan47
    FruHopp skrev 2014-07-10 19:54:58 följande:

Både Sthlm och Göteborg funkar. Behöver tid till början av aug och vill vara ute i god tid för att slippa stress. Bor i en småstad och det är inte roligt när det kommer till att behöva stöd i dessa sammahang. 

Läs tillbaka i tråden, finns uppgifter där. Här är en möjlighet; www.schultzlakarpraktik.se/kontaktaoss.html
  • Redan47
    Krvik skrev 2014-07-10 21:13:09 följande:

Läste just, Redan, så himla tråkigt!!! Många kramar!

Tack! Det är väl nån mening med detta oxå;)

Du hur mår du lillprins och make? Är du återställd efter blodtrycks sjukan?
  • Redan47
    chikita124 skrev 2014-07-10 21:17:59 följande:

Första blodprov klart godkänt. ..

Hcg 276

Progresterone 127

Dag 12

Det är ju helt suveränt!!!! Grattis! När VUL nästa gång, tiden går ju så fort jag kommer inte ihåg, och snurrigt värre är det.
  • Redan47

Jo annaba, så kan det vara. I mitt fall är ju slemhinnan svårflörtad... Det klart det påverkar mig mentalt att vara lite nervös hela tiden om den räcker till. Men nu är det bestämt att jag gör en nedreglerad cykel för att ge slemhinnan lite mer tid och blockera min ÄL som gärna vill vara med på ett hörn;)

Vi har två plus två embryon kvar. Därefter gör vi en utvärdering min man ich jag.

• Redan47
    zaq1234 skrev 2014-07-10 22:00:28 följande:

FruHopp  Jag letade efter en plats i skåne för UL, stängt överallt, men fick till slut napp  på emma kliniken i Malmö, på hemsidan såg det mest ut som en UL klinik för redan gravida, men jag ringde dit o de hade tid nu mitt i sommaren o kunde visst mäta slemhinnan.

Skönt det löste sig! Zaq
  • Redan47

Rödhårig: grattis till hjärtat! Och tack för kram;)

Marflo: verkligen längesedan! Hur står det till?

Majsan tack för nya tips till tråden.

Ang ålder, så utöver 40gräns, så tycks det vara resp gyn som subjektivt bedömer och bestämmer om de vill ställa upp på VUL. I Östergötland har vi det mycket trögt! När vi är över 43.

Svar på tråden AVA klinik i Riga