• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • JoJo10

Hej tjejer,

Snart är det fika! Jag har inte varit inne här så mycket på sistonde, men det är fortfarande 11.30 på söndag på konsthallen som gäller, eller?

Min mage är inte heller så jättestor än. Det syns att det är en liten bebis där inne men folk blir lite överraskade när jag säger hur långt jag har kommit. Vi var hos barnmorskan förra veckan och tog SF-mått och lyssnade på hjärtljuden. Måtten stämde med tabellen men hjärtljuden hade gått ner från 150 sen förra gången till mellan 140 och 150 denna gången. Det är inte utan att man blev lite fundersam. Brukar det vara så? Nån av er som vet? Läste att de brukar sjunka till 130, men det var inte förrän längre fram i graviditeten.

• Malmölita

JoJo10- Ja, snart är det fika =) Japp, det är fortfarande 11:30 på konsthallen på söndag. (Jag har iallafall inte sett nåt annat...) 
    Vad gäller hjärtljuden så har jag ingen aning om det brukar sjunka. Var hos barnmorskan idag och mätte magen och jag är helt "medelmåttig", hehe. Bebisens hjärtljud slog som de skulle men jag kommer inte ihåg hur mycket... Allt var bara bra och det är det enda vi minns från idag, haha. 

Karin010 - vet inte vad jag ska säga om min mage. Ibland tycker jag den är jätte stor och ibland tycker jag den känns så pyttig. Speciellt när jag ser andra magar som är längre fram i graviditeten. Då är min inget i jämförelse med deras, haha. Och alla runt omkring säger också olika. Vissa tycker att den är stor och andra att den är liten.

Ja, visst är det skönt att resa på vintern! Jag gillar det också! Och visst blir det en annan typ av "resa" denna vintern, hihi. Jätte spännnade! Vi har pratat om att åka iväg nästa höst/tidig vinter när bebisen är typ 10-11 månader. Blir alltid så taggad att planera in nästa resa precis när vi har varit iväg. Får väl se om vi fortfarande känner likadant när det väl är dags =) 

• karin010

Jojo10: jag har inte hört ngt annat om fikan så 11:30 på Konsthallen som gäller. Hoppas vi får bord bara. En kompis sa att det kan va svårt på söndagar då det är många som brunchar... Annars får vi la gå till ngt annat ställe. Ingen aning om hjärtljuden men jag tror de kan gå lite upp och ner!? Kommenterade barnmorskan det inte så är det nog helt normalt... ----- Malmölita: låter som vi är rätt lika när det gäller resandet. Jag blir oxå jäkligt taggad av att planera för nästa resa när man precis varit iväg. Har alltid rest som en tok så det är lite ovant att inte ha en flygbiljett bokad. =) Vi funderar faktiskt också på att resa iväg nästa höst/vinter om allt funkar bra med den lill*. Thailand kanske... =)

• MFJG

Usch. Jag hoppas jag kan komma på söndag. Idag har min foglossning blivit RIKTIGT dålig. Ringde med gråten i halsen till KK och bad att få en tid för akupunktur. Puh! Inte alls kul detta.

• Pigletten

MFJG: hoppas det blir bättre och hoppas du kan komma på söndag.. ska bli så kul att träffa er alla.. så nyfiken på vem ni e.. =)

har en kollega här från malmö som oxå ska ha barn i slutet på dec så hon frågade om hon fick följa med och jag hoppas det e ok för er.. för det sa jag till henne.. =) 

• karin010

MFJG: stackare! Hoppas att du känner dig bättre tills på söndag. ------- Pigletten: för min del går det bra att hon hänger på. The more the merrier. Och ja det ska bli så spännande o se vad ni är för filurer. =) När jag ser ngn med lika stor (ja, liten) gravidmage som jag brukar jag undra om det är nån av er, hehe.

• MFJG

Karin010 - Jag tänker exakt likadant. Undrar om det är nån av er.

Pigletten - Självklart är det ok! Kul med fler ju =) 

• Pigletten

tänk att alla går runt med samma tankar.. =) det e helt fantastiskt...

• Malmölita

MFJG - Hoppas du blir bättre!! Du får vila så mycket du kan i veckan så du är fit for fight på söndag Glad.

Karin010 - Ja, vi verkar lika i resandet. Och vi har faktiskt också funderat på Thailand som nästa resmål. Har hört att det är barnvänligt och ingen av oss har varit där innan. Jag har mest rest i europa och central- och sydamerika så det hade varit kul att se paradiset Thailand som många är så nöjda med.

Pigletten - Ta med kollegan! Kul om vi blir fler, absolut!

• karin010

Malmölita: ja, Thailand är barnvärnligt o har bra sjukvård (känns tryggt i fall att...). Känner flera som har rest där med bebisar o det var toppen. Jag har varit i Thailand 1 gång o min sambo 3 ggr så vi gillar landet mkt. =) Ja, vi får la se hur det blir. ------- Ska bli sjukt spännande att ses på söndag tjejer....

Svar på tråden Malmö BF 2010