• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • MFJG
    Pigletten skrev 2010-10-04 06:20:46 följande:
    MFJG: Var inne å läste lite i din blogg.. härlig bild på din mage å på 3D bilderna.. =)
    Tack =) =)
  • nyårsbebis10

Hej på er! Fick anledning att bli medlem här nu och vill gärna hänga med på er fika. Har ju träffat Pigletten och Kollegan på vattenjympan på Friskis och blev glad för inbjudanSkrattande

Jag och sambon väntar vårt första barn som beräknas komma på nyårsafton. Än så länge går allt bra med graviditeten.

Får ägna kvällen åt att läsa lite i tråden.

• Malmölita

Välkommen nyårsbebis10! Kul att du kan komma på fikan på söndag =)

Vad säger ni tjejer om dessa olika bärsele, manduca eller babybjörn active? Jätte svårt att välja... Någon som har någon erfarenhet eller funderingar kring detta?

Beställde idag ett babynest från en kvinna uppåt landet som syr jätte fina. 450 kr inkl. frakt.
    http://www.blocket.se/gavleborg/Babynest_22664088.htm

• Pigletten

Välkommen in nyårsbebis10.. kul att du tittade in!! =)

vi köpte en babybjörn syngenic active eller nåt sånt.. min sambo vill nämligen inte använda sig av bärsjal.. så för oss blev valet enkelt.. =)

• nyårsbebis10

Har hört gott om babybjörnen och att det är den med ryggplatta som rekommenderas för att avlasta ryggen. Beror klart på hur mycket bebisen behagar hänga där.

Verkar som ni kommit igång med bebisshopping. Har sett fram emot shopping länge, framförallt innan graviditeten, men nu har jag knappt vågat köpa något.... Ska iaf kolla in Brio Go´s nya vagnfärger och beställa efter helgen, kul!

• MFJG

Jag är en av de negativa till Babybjörnen. Vi hade en med ryggplatta och jag fick super ont i ryggen jätte snabbt av den och även av BB original. Däremot kan jag säga att Manducan som också är en bärsele är TOPPEN. Men sen beror det ju kanske på hur tung bebis man konkar på. Wincent vägde ju 9,5 kilo när han va 3 månader så det blev tungt snabbt!

Ska köpa en bärsjal också nu.

Hej nyårsbebis10 =) 

• Malmölita

Vi beställde en Manduca idag via nätet. Provade en liknande variant av bärsele på G-knappen idag och den känns jätte skön just med bältet runt höfterna som tar mycket tyngd. Precis som en backpack =) Kanon om bebisen väger mycket snabbt som Wincent =)

Nyårsbebis10 - Jag vet en som köpte Brio Go förra veckan. De har just nu kampanj på de vagnarna. Vet dock inte vilka färger. Men de var 2000 kr billigare än annars. Hörde att den var jätte skön att köra!  

• MFJG

Glucosbelastad idag och det gick bra.
    =) tre andra decembermammor där..=) Så det finns fler i denna stad =) 

• Malmölita

MFJG - skönt att testet gick bra.! Ses imorgon kl 11:30!

Svar på tråden Malmö BF 2010