• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • Malmölita

Snart dags att tvätta alla inhandlade bebiskläder =) Någon som har nåt klokt att säga om tvättmedel? Tänker mig att det ska vara oparfymerat men nåt annat att tänka på?

• Pigletten

nåt som är rekommenderat av astma och allergiförbundet.. miljömärkt kanske?

• karin010

Malmölita: vi har oxå tvättat nästan allt. Lika bra att vara förberedd. =) Vi valde oparfymerat samt allergitestat (rekommenderat av astma- o allergiförbundet). Hoppas att ni har haft en bra helg tjejer. Jag har varit hemma i Småland o hälsat på familj o vänner. Ljuvligt!!

• MFJG

Neutral kör vi på och det är skit bra. Sonen och maken har känslig hud men inga problem när jag tvättar med det. Då klarar dem inte av dem andra som är "allergitestade" osv..

• JoJo10

Hej tjejer,

Har ni märkt av att er bebis hickar mycket? En kollega sa till mig att det känns som små pulserande och ganska jämna rörelser. På sistånde har jag känt det jätteofta och jag blir lite fundersam på om det är hickningar eller vad det annars skulle vara. För de är väldigt jämna och kommer 2-3 ggr om dan. Är det någon av er  som känt samma sak eller som vet vad det annars kan vara? Har inte hittat nåt på nätet om hur ofta bebisar brukar hicka...

• MFJG

Jag känner hickningarna nere i magen. =)

• Monkeyboys mamma

Känner inga hickningar.. Va på ultraljudet idag och lillen vägde 2200 och är beräknad att väga 3500 när han är färdig bakad :) han låg som han skulle och låg och sög på sina tår... fick inga bra bilder dock plus att jag va i rummet som inte hade 3D :( jaja snart får vi se honom live!! Vi ses på torsdag tjejer..

• nyårsbebis10
    MFJG skrev 2010-10-31 20:51:47 följande:
    Neutral kör vi på och det är skit bra. Sonen och maken har känslig hud men inga problem när jag tvättar med det. Då klarar dem inte av dem andra som är "allergitestade" osv..
    Vet du hur det är med mjukmedel, kan ni använda det? Det finns kanske bra mjukmedel ändå men jag tror vi kommer skippa det helt. Är själv känslig och har haft massor med allergier som barn. Nu funkar det mesta men har tänkt på att börja anpassa mig efter råden som gällde för mig och mina syskon för att inte utsätta bebis för extra risk (om den nu ärver mina problem).

Har nog inte känt av hicka, inbillat mig vid något tillfälle just eftersom jag läst att de kan hicka väldigt mycket. Det är säkert det du känner av JoJo10.

Var hos BM idag och hon trodde bebisen vänt sig med huvudet neråt. Ska bli kul att se om det ser likadant ut på Ultraljudet. Kul att höra från er som har varit! 
  • MFJG
    nyårsbebis10 skrev 2010-11-01 17:18:06 följande:
    Vet du hur det är med mjukmedel, kan ni använda det? Det finns kanske bra mjukmedel ändå men jag tror vi kommer skippa det helt. Är själv känslig och har haft massor med allergier som barn. Nu funkar det mesta men har tänkt på att börja anpassa mig efter råden som gällde för mig och mina syskon för att inte utsätta bebis för extra risk (om den nu ärver mina problem).

Har nog inte känt av hicka, inbillat mig vid något tillfälle just eftersom jag läst att de kan hicka väldigt mycket. Det är säkert det du känner av JoJo10.

Var hos BM idag och hon trodde bebisen vänt sig med huvudet neråt. Ska bli kul att se om det ser likadant ut på Ultraljudet. Kul att höra från er som har varit! 
    Neutral har mjukmedel också. Det använder jag sparsamt och det funkar. Så det är ett alternativ. Men jag använder det inte alltid. 

Jag känner hickan super tydligt.

Imorgon ska vi på UL. Ska bli så spännande! 
Svar på tråden Malmö BF 2010