• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • karin010

Strasbourg: Välkommen hit! O beräknad samma datum som jag, kul! Får vi se vems krabat som kommer till världen först. Det är märkligt..innan jag blev gravid samt i början av graviditeten kände jag en enorm skräck inför förlossningen. Kände att jag absolut ville göra kejsarsnitt. Under förlossningens gång har jag förlikat mig med tanken att föda o ser fram emot det! Jag längtar ngt oerhört tills det är dags. Visst kommer det att vara läskigt i göra ont men det positiva kommer att överväga det negativa (hoppas jag). Vet du vad ni väntar? Hur gammal är du?

• karin010

Jag menar graviditetens gång så klart...har nog inte vaknat ännu, hehe. =)

• nyårsbebis10
    strasbourg skrev 2010-11-06 22:22:06 följande:
    Hej, kommer sent in på denna tråd men men.....här har ni en Dockan-bo som väntar första barnet 5 december. Det är läskigt snart och jag är skitskraj för förlossningen. Jag är en spontan och social tjej, kommer att vistas mycket ute eftersom vi även har hund.

Hur känner ni andra det med det som väntar??
    Välkommen! Skönt att bo i stan tycker jag med. Bara att ta vagnen och ut och gå, alltid händer det något i närheten. 
  • nyårsbebis10

MFJG, får jag fråga hur kommer det sig att du ska ha antibiotika?

• MFJG
    nyårsbebis10 skrev 2010-11-07 10:42:08 följande:
    MFJG, får jag fråga hur kommer det sig att du ska ha antibiotika?
    Jag är bärare av GBS. Då ska man ha antibiotika 4 timmar innan bebisen föds. Sist hann jag precis få det. 
  • nyårsbebis10

Ok, får hoppas att det inte blir några bekymmer.

• eekramaren

Hej, hej allihopa!!

Ännu en Malmöbo här som är gravid.
    Har egentligen BF dag den 9/1 men ska få tvillingar o därför kommer inte att gå till v 40.
    Troligtvis föder jag i början eller mitten av dec.

Vet inte om ni inte tycker att jag platsar här. I och med BF i jan o tvillingar.
    Men tycker själv att man inte bara behöver snacka med blivande tvillingföräldrar.
    Oftast har man samma frågor ändå.

Är annars en 31 årig malmöfödd tjej.
    Bor i Oxie.
    1 st föderska.
    IVF bebisar i magen.
    Har 2 pudlar. (1 mellan, 1 dvärg)

Kram kram

• MFJG

Du är varmt välkommen! Hur kul som helst! Hur mår du? Vilken vecka är du i nu?

• Pigletten

strasbourg och eekramaren: Hjärtligt välkomna!

Malmölita: ett stort GRATTIS till din lille kille som kom igår!!! Skrattande 

• JoJo10

Hej alla nya tjejer och välkomna till vår tråd! Kul med fler som hittar hit! :)

Grattis Malmölita!! själv fick jag lite panik nu... det var ju 6 veckor kvar till due date... och jag var ju beräknad strax innan. Ska nog hem och packa väskan idag så man kan vara lite lugn. wow, man vet verkligen inte när de små har bestämt sig för att komma ut...

Strasbourg, jag var oxå skitskraj inför förlossningen men på sistonde har jag lugnat mig lite och roar mig med tanken att bara huvudet är ute så är det lugnt :) Lite knasigt kanske men när jag tänker på att han kommer vara runt 50 cm och väga runt 4 kg så verkar huvudet ganska litet i jämförelse... :)

Svar på tråden Malmö BF 2010