• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • Malmölita

Ja, hicka det känner jag också. Eller jag tror det.... Det låter som det när Jojo10 beskrev hur det känns. Har inte fattat vad det var men låter som hicka nu när jag läser om det =) Har ni märkt något mönster i när den hickar?

Kollegan - kul att han låg och sög på tårna!!! Aaaaah =)

Roligt att höra att det händer så mycket hos alla nu. Japp, vi ses på torsdag kl.18. Ska bli jätte kul!

• Marremia

Hickningar har jag också känt av, någon gång per dag. Idag så hickade hon ett tag och det kändes att hon började bli lite irriterad efter ett tag och försökte vända sig och sparka för att bli av med det. Så gulligt! Glad

Vi har varit på vår första föräldraträff idag och det var riktigt bra! Kul att få lite information det känns som om det börjar närma sig nu snart är det ju December..... Tiden går så himla fort. Har ni hunnit fixa allt än? Vi har fortfarande kvar att köpa lite små grejor typ som badbalja, apoteksgrejor, blöjor etc.

Så kul det ska bli att ses på torsdag!

• karin010

Vår lill* har ofta hicka, hehe. Det känns tydligt o brukar komma ett tag efter att jag har ätit (inte varje gång men nästan). En kompis dotter hickade mkt när hon låg i magen o hickar även ofta nu när hon har kommit ut. Så man kanske får en riktig hickebebis. =) ---Ang sköljmedel så använder vi oparfymerat o allergitestat även när det gäller det. --- Vi har köpt nästan allt. Skötväska, regnskydd t vagn o lite saker från Apoteket kvar bara. Jag har nu 5 v till bf. Det känns så overkligt! Ojojoj vad jag längtar tills det är dags. Var på kontroll i dag o allt va så bra med både mig o bebisen. Skönt!

• Malmölita

Ni som har/ska handla på Apotektet, vad handlar ni där?

Karin010- Det närmar sig verkligen för dig!!! Skönt att kontrollen gick bra!

• MFJG

Tul idag. 2268 väger Minibus och beräknas landa någonstans runt 3700-3800 g precis som sin storebror. Fick dock INGA bra bilder då han ligger med ansiktet mot min ryggrad. Fick en fin bild på hans lilla paket dock och den inte så lilla pungen ;) Det visade han glatt upp!
    Hur låg era med sina ansikten?

Har inte tänkt på vad jag ska handla. Vi har ju det mesta hemma redan..;) 

• JoJo10

Vad skönt att höra att det är fler bebisar som hickar så ofta som vår lille krabat :)

hihi vi fick oxå bilder på paketet, han gömde sitt lilla ansikte med händer och små fötter så det gick inte att se nåt. Var väl inte riktigt de bilderna man önskade kanske men lite kul var det. :)

• karin010

Malmölita: från Apoteket tänker jag handla amningsinlägg, wipes o så kanske någon salva till röd liten rumpa. =) Evt något mer användbart som finns på hyllorna. Tänkte dit o botanisera när jag har påbörjat min föräldraledighet. Snart måste jag börja fundera på vad jag ska packa t BB. Har ni börjat fundera kring det?

• MFJG

Ja jag har skrivit en lite lista med saker som ska ner i den väskan. Så att om det skulle starta innan väskan är packad har man iaf en lista att gå efter. Sen har jag skrivit mitt förlossningsbrev. Tyckte det var skönt att BM hade viss info när hon kom in förra gången.

Inityol, bephanten, amningsinlägg, bröstpump, bindor (XXXL) är ju sånt man kan köpa på apoteket. Har man glömt något är det inte hela världen. Bara att skicka iväg mannen att införskaffa. ;) Eller traska dit själv och lämna mannen hemma med bebis om man nu känner för det.  

• karin010

Just det! Bindor ska jag oxå köpa. Har hört att man behöver mega, mega large!! :-s

• MFJG

Ja det kan va bra med en rejäl hängmatta storlek JÄTTE TJOCK om man har mycket avslag.

Svar på tråden Malmö BF 2010