• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • Malmölita

Många bra tips som kommer upp här =)

MFJG - Är bröstpump nåt man behöver?

• MFJG
    Malmölita skrev 2010-11-03 21:45:31 följande:

Många bra tips som kommer upp här =)

MFJG - Är bröstpump nåt man behöver?

Jag behövde det verkligen. MEN det kan man vänta med att köpa. Man vet ju aldrig om man får massor med mjölk eller ingen alls. Jag hade så mycket att jag fyllde vår frys. Ska skänka till Neonatal denna gången om det blir likadant.
  • Malmötös80

Hamnade här "fel" Malmö tråd,..Har en 8 månaders baby, första barnet.
    Men jag måste tipsa om att läsa denna bloggsidan (en cyber väns) så kan ni, som inte vet, få mer "kött" på benen.
    Man kan få igång mjölkproduktionen med pump (finns att hyra på sjukhus, bättre än de man köper) men i de vanligaste fallen behöver man inte det, låt bebis suga igång produktionen dess sätt att suga på och hur ofta bebis vill suga är det som kommer igång produktionen...på 3-4dagen är era bröst megastora.
    Bebis går ner i vikt NORMALT de första dygnen inget ovanligt. Jag ville såååå ge ersättning när vår nyfödda bebis grät, men är idag glad över jag ej gjorde det.
    Idag handmjölkar jag OM/när det behövs. Lycka till!

Agnes, född 1 mars -10
  • Pigletten

Hade ni trevligt igår? Kunde tyvärr inte komma.. Magen var i uppror.. =(

• nyårsbebis10

Hej, jag säger det samma som dig Pigletten, har inte mått bra sista dagarna och blev så besviken över att inte kunna följa med....

• karin010

Pigletten o Nyårsbebis10: Tråkigt att ni inte kunde komma igår o inte kul att höra att ni inte mår bra. Hoppas att det blir bättre snart. Det va riktigt trevligt igår o supergod mat. Vi får ta o styra upp ngt snart igen! Trevlig helg önskar jag er alla!

• Malmölita

Ja, d va super trevligt å jätte god mat igår! Synd att ni andra inte kände er bra. Hoppas ni blir bättre å får en trevlig helg!

• nyårsbebis10

Bra att ni hade trevligt, maten är ju mumsig där! Tack för hälsningarna.

• strasbourg

Hej, kommer sent in på denna tråd men men.....här har ni en Dockan-bo som väntar första barnet 5 december. Det är läskigt snart och jag är skitskraj för förlossningen. Jag är en spontan och social tjej, kommer att vistas mycket ute eftersom vi även har hund.

Hur känner ni andra det med det som väntar??

• MFJG
    strasbourg skrev 2010-11-06 22:22:06 följande:
    Hej, kommer sent in på denna tråd men men.....här har ni en Dockan-bo som väntar första barnet 5 december. Det är läskigt snart och jag är skitskraj för förlossningen. Jag är en spontan och social tjej, kommer att vistas mycket ute eftersom vi även har hund.

Hur känner ni andra det med det som väntar??
    Hej och välkommen! Bättre sent än aldrig ;) 
    Jag är orolig att det ska gå för fort denna gången och att jag inte ska hinna få min antibiotika 4 timmar innan bebis är ute. Men annars är jag rätt lugn. Det som händer händer och man kan inte styra det hur mycket man än vill. Jag litar på min kropp och kommer följa den och vad den gör. :D

Vi är också ute en hel del. Har också hund. Vad har ni för vovve?  
Svar på tråden Malmö BF 2010