Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

FruW skrev 2011-09-27 17:13:52 följande:
    Allt för er mins vänner, nu testar jag! Ör ni med mig????
    You go girl! Vi håller tummar och väntar med spänning på resultatet!
  • Saftmedbulle
    FruW skrev 2011-09-28 20:30:39 följande:
    Tack så mkt saft!

Är sååå nervös över att jag ska börja blöda :(
    Ja, man blir tyvärr lite "skadad" av att ha haft så många missfall som vi. Kommer oxå vara sjukt nervös nästa gång jag får plus...
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2011-10-04 07:56:18 följande:
    Hej,
    Får jag komma med här?

Går precis igenom mitt tredje missfall...( aug-10, mars-11 och nu då...)
    Väntar på att det ska börja ordentligt så skiten är över...

Är 33 år och har inga barn sedan tidigare..

Gått på akupunktur sedan andra MF...Nu antar jag att jag kan boka tid för utredning...

Följt er ett tag på avstånd o ni verkar vara helt underbara...skulle verkligen behöva allt stöd man kan få nu för att orka gå vidare...

Kram
    Klart du får vara med! Synd bara att du måste hänga här (jag menar - beklagar ditt missfall...)...
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2011-10-05 12:17:06 följande:
    Kaos- jag använder cb-digitala ältest men brukar alltid ha minst två dagar positivt (ibland tre) sedan sker själva ÄL alltfrån dagen efter första positiva till 4 dagar efter. Jag tempar oxå så därför ser jag ju när tempen går upp att ägget verkligen släppt...Jag brukar känna som att det blir lite som kramp i sidan på magen..är det ungefär så du känner?

Together- håller med de övriga om att du borde få prata med en vettig läkare som vet vad hon/han snackar om... sedan är det ju bra om kroppen får ta det i sin egen takt, det viktiga är väl bara att hålla koll så det inte blir ngn infektion el så...åldern borde ju absolut inte spela ngn roll när det gäller hur man blir bemött och behandlad så himla illa...

Ego- känner mig redan lite mer positiv, speciellt när mannen igår sa att det är "bara på´t igen" :) jag får dock tankar som att tänk om det aldrig går? tänk om hela min "äggbank" e dålig? Fast idag har jag mest dåligt samvete för att jag e hemma från jobbet...

Hur går det för er andra? Vilka mer är det som försöker o inte är gravida ännu?
    Vi. Har ÄL i helgen, så då är vi oxå "på't igen".
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2011-10-07 09:39:43 följande:
    Alltid skönt när den infaller på en helg..Iaf jag blir så stressad annars o undrar hur o när man ska få till det...blir liksom inte så spontant:)
    He, he... nä, inte spontant direkt. Vi skiljer på "jobbsex" (=bebisverkstad) och romantiskt sex... fast jag blir stressad av det fastän det är helg. Bara att jobba på alltså ;)
  • Saftmedbulle
    FruW skrev 2011-10-10 05:13:46 följande:
    Hej tjejer!

Hur mår ni? Ngn som har bin snart? Håller tummarna för fina plus!!

Var hos dr i går o gjorde Vul, var då i v 5+6. kunde se en hinnsäck i rätt strl men inget tydligt foster, vi var nog där för tidig trodde dr. Ska dit på ons igen, hoppas vi får se mer då!

Kram från mig
    Håller tumme!
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2011-10-10 09:31:00 följande:
    Godmorning!

Härligt mimmi att ni fick se en fin hinnsäck, du ska se att ni får se mer på onsdag:) håller tummarna!

Saftochbulle- är ÄL över för den här gången då? Jo jag blir också lite lätt stressad innan man fått till d:) Min sambo vill helst inte veta när jag har ÄL så infaller d på en helg brukar jag inte säga ngt utan bara låtsas som jag är extra sugen, hehe...men han fattar nog ändå:)

Fröken kaos o plutten ( o ja ni andra oxå) hur går det? snart BIM?

Själv har jag nästan slutat blöda o gravtesten visar neg..skönt ändå nu kan man planera framåt...
    Vet inte rikigt... meeen vi kör ikväll och imorgon kväll oxå för säkerhets skull. Skönt att du snart är på banan igen.

EGO: Blev precis bjuden på barndop... min kompis har försökt få barn i tio år (!) och nu så... Jag är hur glad som helst för hennes skull (hon är 43, så hon hade nästan gett upp hoppet) och längtar tills dess.
  • Saftmedbulle
    Dag och natt skrev 2011-10-10 18:04:01 följande:
    Jag har visst missat att skriva i den här tråden. Jag började blöda och fick mensvärk i lördags, åkte till akuten som sa att de inte kunde se nån hinnsäck i v 6+2 enligt dem (v 6+1 enl FL). Troligtvis missfall på gång, men de ville ändå ta blodprov och att jag ska komma tillbaka i morgon bitti och lämna blodprov igen för att se om hcg stiger eller sjunker. De kan se om det är utomkveds på det sättet förstod jag det som också? Nåväl, det är ingen tvekan om att det är missfall iaf, jag sitter här med kramper emellanåt och jag vill bara att det ska vara över så vi kan ta nya tag. Vi var hos kuratorn i dag igen och pratade och berättade om det nya som hänt. Det känns alltid bra att prata med henne. 

Men  - det är för jävligt ändå. Läkaren sa att vi har rätt att få en utredning nu så jag hoppas det kan ge någon även fast det statistiskt sett pekar åt att vi inte får några svar. Men man vet ju aldrig.
    Usch, vad jobbigt... (kramar om!)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3