Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Mimmi: Jaa... förstår dig verkligen! Du var DUKTIG! Klart du ska ha barn! Håller mega-tumme för att det sker snarare än du anar...

• Saftmedbulle
    Helenmedh skrev 2012-03-07 15:14:31 följande:
    Får man vara med här? Fick missfall för 9 dagar sedan i vecka 9. Försökt i 5 månader. Min historia är lång. Min son föddes med immuniseringSfel och det är min kropp som stöter bort foster och gjorde min son sjuk. Detta frågade jag om när jag och maken bestämde oss för att skaffa syskon och då fick vi svaret att det kunde vara svårt att bli gravid och när jag väl blev det så kunde det bli mycket problem och mycket prover mm.

Detta följde med mig i tankarna när jag väl blev gravid och jag tjatade på att dom skulle kolla mina antikroppar mm. Ingen tog mig på allvar och idag står jag här på ruta ett.. Det värsta var att två olika läkare säger att missfallet kunde ha förhindrats om jag bara blivit kollad..

Så ja.. Det var lite av min bakgrund.. Jag är arg, ledsen och besviken på att ingen tog mig på allvar trots att allt som hände med sonen står i mina journaler!

Ursäkta men behöver några att bolla med och här verkar alla gått igenom samma sorg så att säga..
    Du är hemskt välkommen, även om det är tråkigt att du måste (om du fattar vad jag menar...).
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2012-03-09 11:08:17 följande:
    Hallåj!
    Välkommen du oxå un poco!
    Som missboring skrev så är det nog väldigt olika, för mig har allt kommit igång i stort sett som vanligt vid alla MF. Jag brukar göra så at jag testar med gravtest tills jag ser att det är neg, då börjar med ÄL-test för att se att/när kommer igång...Har också tempat i ett år nu...

GrattisDag o natt till lyckat KUB:) jätte skönt med bra siffror:) Tycker oxå att det låter mkt klokt att prata med kurator....

Mimmi- snart nedräkning mot spraystart då?

Hur mår ni andra då?

Ego- igår kom den glada gubben på ÄL-test o ngra timmar senare kom den andra glada gubben..hehehe:)

Ha en bra helg alla!
    Vecka 15 och brösten spänner...Trevlig helg från mig med!
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2012-03-09 11:08:17 följande:
    Hallåj!
    Välkommen du oxå un poco!
    Som missboring skrev så är det nog väldigt olika, för mig har allt kommit igång i stort sett som vanligt vid alla MF. Jag brukar göra så at jag testar med gravtest tills jag ser att det är neg, då börjar med ÄL-test för att se att/när kommer igång...Har också tempat i ett år nu...

GrattisDag o natt till lyckat KUB:) jätte skönt med bra siffror:) Tycker oxå att det låter mkt klokt att prata med kurator....

Mimmi- snart nedräkning mot spraystart då?

Hur mår ni andra då?

Ego- igår kom den glada gubben på ÄL-test o ngra timmar senare kom den andra glada gubben..hehehe:)

Ha en bra helg alla!
    Hi, hi... så det bli att ligga i i helgen?
  • Saftmedbulle
    un poco skrev 2012-03-09 16:16:16 följande:
    Tack! Det hoppas jag med!

Ikväll ska jag till några tjejkompisar. Ska bli skönt att komma ut lite.

Hoppas ni andra får en fin helg.

Kram från mig
    Kram och välkommen!
  • Saftmedbulle
    LisaVäntar skrev 2012-04-02 20:49:10 följande:
    Ja, visst hinner man bli hispig den halvtimmen man inte mår illa, eller klämma sönder tittarna den stunden dom inte gör ont?! :)
    HELT normalt! Så det så!
  • Saftmedbulle
    MCT79 skrev 2012-04-03 17:41:57 följande:
    Jag kom på mig själv med att sitta och klämma på brösten på pendeltåget... såg säkert helt normalt ut. Inte. Tur det finns andra mindre normala stockholmare så man flyter in....
    Hi, hi... bor oxå i Stockholm, men har inte tagit mig på brösten på pendeln... men på T-banan däremot...
  • Saftmedbulle
    M I M M I skrev 2012-04-06 15:55:14 följande:
    Ja... Nu blir det bra ändå, min fina syster var backup så vi packar ner maten o åker till dom, skönt :)

Tror jag är lite extra känslig nu med, mensen ska komma i dag plus att jag går på hormoner för att hamna i klimakteriet... Kossan säger muuuuu! ;)
    Pepp!
    Hmm, fattar inte riktigt... går du på hormoner för att hamna i klimakteriet?
  • Saftmedbulle
    MissBoring skrev 2012-04-07 11:09:07 följande:
    Saft med bulle. När man gör IVF långa programmet så kan man säga att man noll ställer kroppen genom att reglera ner den och sen börja om å då blir det som man är i klimakteriet.
    Ok, SOM OM man är i klimakteriet... det verkar mer logiskt. Annars verkar det ju vara knasigt att framkalla klimakterie när man vill bli gravid... det var det jag inte riktigt fick ihop. Tack för förklaringen :)
  • Saftmedbulle
    DaniMi skrev 2012-04-09 08:09:03 följande:
    tänkte smyga in här och se ifall det finns plats för mig. Vi fick ett tidigt MF för 4 veckor sedan. Vi hade försökt länge , ca 18 månader.
    Jag mådde riktigt dåligt , men nu känner jag mig redo för nya försök.
    Jag har testat pergotime 2 gånger....andra gången blev jag gravid , men slutade som skrivet ovan i MF.

Nu inväntar vi nästa mens så vi kan försöka igen
    Välkommen och lycka till!
  • Saftmedbulle
    LisaVäntar skrev 2012-04-26 14:28:59 följande:
    Åh, så spännande!! Ska hålla tusen tummar för er imorgon :) hoppas du har massa fina ägg som de kan ta snart!
    Tumme här med!
  • Saftmedbulle
    un poco skrev 2012-05-17 16:33:39 följande:
    Här kom mensen idag.

Jaja bara på:et igen nästa gång
    Japp! Pepp!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3