Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Tabbs2 skrev 2011-10-14 09:51:59 följande:
    Hej!

Havsklippan hur går det? Hur såg gårdagens prov ut? Tänker på dig o hoppas allt blir bra...
    Tror förresten att det var cederträ jag tänkte på:) o jag kan varmt rekommendera akupunktur (och kinesiska örter som jag får) hyn o hår e bättre, piggare, mindre huvudvärk osv...så även om det inte gör det som jag gick ditt för i första hand (att förhindra MF) så mår jag såå mkt bättre av det...

Plutten- testat än??

Fröken Kaos- gick det bra med blodprov?

Together- hur går det?

Alla ni andra:) hoppas ni får en fin fin helg!
    Tack det samma!
  • Saftmedbulle

Plutten: Wiii! Stort grattis till plusset! Vi håller tummarna att det går hela vägen!

Tabbs: Min utredare sa oxå att min missfallsrisk var 50%, men då svarade jag faktiskt "dvs 50% chans att det lyckas alltså" och det gav hon mig rätt i. För din del skulle det ju bli 45% chans att lyckas (kanske är en klen tröst, men ett försök att muntra upp dig lite...)

• Saftmedbulle
    Together90 skrev 2011-10-20 17:30:33 följande:
    Från en dum blödning till en annan, Pandora förhoppningvis som de andra säger så var det bara någon känslig slemhinna.. :(

Nu har min blödning slutat, 2 dagar varade den, konstig mens :S :(

Men imorrn är det utredningssamtal, äntligen..
    Lycka till!
  • Saftmedbulle
    MCT79 skrev 2011-10-21 11:24:29 följande:
    Usch vad tråkigt. Det är ju så viktigt att man känner att man "får ta tid" när man är i den sits vi är...
    Att blodprover är lämnade och man planerar för hysteroskopi (?) är  ju jättebra. Det är det man brukar börja med.
    Tråkigt med cystorna, Hur kan de säga att det påvekar din fertilitet? Mabaja hade om jag inte minns rätt en jättecysta när hon plussade nu.
    Många har efter utomkveds tagit bort en äggledare helt och ändå blir gravida.

Jag hoppas de ringer snart och att du får lite lugn. Kram!
    Hydroskopi.
  • Saftmedbulle

Har provat cytotec både i slidan och under tungan (inte samtidigt, utan vid två olika tillfällen) och de fungerar på liknande sätt (föredrog dock vagitatorerna)...

Har varit på gynakuten på HS vid mina tre mf och har absolut blivit bra bemött. Visst får man vänta, men det är något man får räkna med i det läget. MF är oroligt påfrestande psykiskt, men det tror jag det är oavsett hur länge man får vänta.

• Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2011-11-08 09:50:51 följande:
    Together- jag kan också se ett svaagt streck..prova med testlagrets jag tycker de visar tydligare och att de kan visa tidigare än andra...

här är mensen på väg att ta slut...och om en vecka ska vi på utredning...känns lite nervöst...jag är lite rubbad oxå tror jag för jag har redan börjat tänka i banor som: "om de inte hittar ngt o det blir ett fjärde missfall, då åker jag till england eller grekland o gör undersökning där..." vaddå negativ...
    Fullt förståeligt, tyvärr.... Pepp! Lycka till med utredningen!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3