Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

plutten02 skrev 2011-11-14 17:21:54 följande:
    Vecka 9 nu (8+2) fy vad veckorna springer iväg... I morgon ska jag ringa oh boka tid för det tidiga UL som ska ske i vecka 12. LÄNGTAR!!

Jag har sjukt illamående hela dagarna... Någon som vet om det finns någon teori om man har mer illamående så är det fler foster??? Eller något annat... För så här illa har jag inte mått med mina två andra...

En fråga till... Någon som varit kass i magen dvs. lös i magen under graviditet. Jag har lös avföring, inte som magsjuka så man springer hela tiden men den är inte fast när jag ska göra nr 2.
    Har tvärtom varit hård i magen som gravid, men tror att det varierar från person till person och kan vara olika olika graviditeter (för samma person).
    På ett sätt skönt att tiden springer iväg, va?
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2011-11-15 10:01:26 följande:

Hej på er!

Idag är det dags för vår utredning...Fattar inte varför jag är nervös, men det är jag....

Härligt plutten att det håller i sig o att tiden springer på:)

Hur är det med er andra? Hur ligger ni  till, ÄL dax ngn?

Inte alls konstigt att du är nervös... Lycka till!
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2011-11-15 10:01:26 följande:

Hej på er!

Idag är det dags för vår utredning...Fattar inte varför jag är nervös, men det är jag....

Härligt plutten att det håller i sig o att tiden springer på:)

Hur är det med er andra? Hur ligger ni  till, ÄL dax ngn?

Ömmande bröst och illamående... BIM på lördag...
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2011-11-21 10:55:35 följande:
    Åh ha en underbar resa mimmi!!!

Var det inte saftobulle som hade bim i helgen? hur har det gått?

Segt havsklippan med hcg:t...hoppas d e nere snart så du kan komma igång igen...

Själv sitter jag i telenfonkö för  att boka återbesökstid..hoppas d hinns m innan jul....
    Hmm, jooo... det var det. Tantskrället dök ju upp :( Tröttsamt och deppigt, tyvärr.
    Det enda positiva med mensen är att jag äntligen får till sista testet i utredningen (hydrosonografi, ska tas dag 8-10 i menscykel och för två månader sen var läkaren som skulle ta testet bortrest och nu förra månaden var jag själv bortrest, men nu verkar det kunna bli av). Min läkare säger att det förmodligen är min ålder som gör att jag får missfall och den är ju svår att åtgärda. Men... finns inget annat att göra än att försöka igen nästa månad (att ge upp är än så länge inget alternativ).

Mimmi: Trevlig resa!
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2011-11-21 17:41:14 följande:
    Åh trölit...
    Jaha ett sånt test  verkar inte jag få ta... Jag ska prover cykeldag 20-21 och sedan cykeldag 3-6..+ kromosomtest...that´s it....(o UL med vätska i livmodern oxå)...hmmm
    Fast jag tror att ditt UL med vätska är ett hydroskopi (hydro=vätska)...
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2011-11-22 09:57:35 följande:
    Eller va d hysteroskopi hon mena..äsch
    Tabbs2 skrev 2011-11-22 09:55:27 följande:
    Näe tror inte d...läkaren sa att vi bara gör en hydroskopi om det här första UL:et visar på ngt konstigt...äh skitsamma:) bara de kollar ordentligt!

Havsklippan- hoppas d blir ett bra gynbesök o att läaker e bättre än sist, sånt betyder ju massor...
    Jag menade hydrosonografi... ja, hjälp, alla dessa namn... man får väl lita på att läkarna vet själva ;)
  • Saftmedbulle
    plutten02 skrev 2011-12-04 09:48:52 följande:
    Igår firade jag helgen med att gå in i vecka  12Glad
    Härligt!
  • Saftmedbulle
    Riss85 skrev 2011-12-06 18:31:49 följande:
    Hej! Hoppar in här- Hade ett missfall i sep, väntade en mens och sedan körde vi med äl-stickor....Misstänker grav men får svar först om några dagar, BIM -3 idag...
    Välkommen! Hoppas du plussar!
  • Saftmedbulle
    plutten02 skrev 2011-12-08 14:09:36 följande:
    Någon som kan lugna mig??? Jag är så sjukt nervös för det första UL som jag ska göra på onsdag. Sambon är inte hemma så jag får åka på det själv... Glad

Är rädd att det inte ska vara något där inne... Bara en stor fet inbillning... Glad Eller att det inte finns någon hjärta som slår som det ska...

FY FAN, KAN DET INTE BLI onsdag NU!!!!
    Håller tummen jättehårt!

Together: Kanske ska du inte testa så tidigt?Jag testar aldrig före BIM... Pepp till dig!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3