• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-08-23 21:04:05 följande:
    Hihi låter som en utmaning! 
    Menar du att ni inte kommer försöka få fler barn efter det här? Det går ju alltid att skaffa större hus.  
    Vi har båda alltid sagt att vi vill ha två barn.... men vi får se... livet är som det är.. =)
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Dag och natt

MCT, visst är det så! Man kan ju säga två omgångar av barn också kanske...
    Nej sånt där får man ju känna efter hur det känns senare. Nu ska vi bara se till att de här småttingarna klarar sig till stora vida världen till att börja med!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-08-23 21:11:22 följande:
    MCT, visst är det så! Man kan ju säga två omgångar av barn också kanske...
    Nej sånt där får man ju känna efter hur det känns senare. Nu ska vi bara se till att de här småttingarna klarar sig till stora vida världen till att börja med!
    Precis.. en sak i taget. =)
  • Javisst

Kul att du är tillbaka Havsklippan! Vågar jag på mig ett försiktigt grattis?

LisaV, förstår så väl dina tankegångar! Kul med nytt jobb dock! skönt att få lite annat att tänka på? försöker att inte tänka så mycket, men det är så jäkla svårt!! Är här inne alldeles för ofta egentligen... Hm, men jag trivs så bra!

*slänger iväg en bunt kramar till er allesammans*

• Maho81

Mensen kom idag på bim-1 så nästa månad blir det ältester, progestronsalva, rosenrot och ligga varje, varannan dag ;)

• MCT79
    Maho81 skrev 2011-08-24 20:43:08 följande:
    Mensen kom idag på bim-1 så nästa månad blir det ältester, progestronsalva, rosenrot och ligga varje, varannan dag ;)
    Det låter hårt! Hihi! Beklagar mensen, men kör hårt!!
  • Maho81

Jag kommer gå som ett jädra cykelställ, men det är det värt om jag får ett plus! ;D

• Javisst

Maho, synd på mensen! Kör hårt!! Flört

BIM +1 idag. Ingen mens och negativt test imorse. Förra månaden var dock mensen sen en dag, så det skulle inte förvåna mig om den är någon dag sen denna gången också. Har bara ett test kvar hemma dock, dags att beställa nya!

Var beställer ni ifrån? Har tidigare köpt på billiga-tester och varit så nöjd med den bra servicem att jag inte velat byta. Men alla tre gånger jag varit gravid har jag plussat på tidigast BIM eller BIM+1-2 så vet inte om det kanske är testerna? Alla plussar ju så himla tidigt... När jag vid min första graviditet tog clearblue med veckoindikator på BIM dagen mitt på dagen så fick jag "gravid" trots att jag bara aaaaaaaaaanat ett svagt streck på stickan med morgonurin samma dag. Hm....

• Dag och natt

Tack Javisst, det är roligt att vara tillbaka även fast jag inte kommer att hänga här lika mycket som innan (tror jag haha). 
    Nej det går inte att säga att jag är gravid ännu, kan ha varit rena skuggor, jag slängde till och med testet för att det var så ytterst osäkert om det ens var nåt där. Och på morgonens test såg jag inte en tillstymmelse till skugga. Så det är säkert ingenting, även fast min kropp verkligen lurar mig i så fall. Trött, lite ömma bröst, aktivitet i tjejmagen (dock mer som mensvärk för ett par dagar sen än vad det är nu, nu känns det som innan vilken mens som helst). Så jag har tappat hoppet lite men det är ju inte så långt kvar till helgen då jag borde veta.

Hoppas att du får ett plus i dagarna då Javisst! Det vore väl trevligt att fira det lagom till helgen. Vi verkar ju vara några stycken som har BIM då.  

Maho81: Det låter som en utmärkt plan.  Jag testade rosenrot den här gången och förra gången så vi får se om det kan hjälpa... vem vet.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • FruW

Lisa jag tror vi alla känner igen oss i det du beskriver. Vi finns här, alla är i samma sits. Väljer du att ta en paus så förstår vi, många av oss har gjort samma sak.. Jag försökte men är för beroende av FL så det funkade inte ;)

Meh, såå trist med mensen! Testa med de olika preparaten nästa månad, kan ju inte bli värre iaf!

Javisst, jag har bara beställt äl-test o gravtest från testlagret, men är nöjd med dom. Samt använt clearblue. Måste komma ihåg att beställa nya äl-test till nästa månad! Gravtest har jag tyvärr massor av, men är nog ngt fel på dom, de envisas ju med att visa neg hela tiden!!

Jag har bin på söndag. Än så länge har jag inte varit lockad av att testa, men funderar på hur länge jag kommer känna så! Kan jag klara mig till på måndag tro?? Ska dock vara själv mkt i helgen, så då....

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3