• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Javisst

Vad skönt att det gick bra, ensötcitron!

Oj, vad jobbigt Havsklippan! Hur tänker folk egentligen??

• MCT79

Det är alltid jobbigt när man måste skylta med sitt namn... jag och en kollega på mitt förrförra jobb fick en psykopat efter oss (han var det på riktigt alltså).
    Som sjuksköterska har du namnskylt med för och efternamn. Efter denna händelse togs den "regeln" bort på det sjukhuset och man fick ha bara förnamn....

Nu jobbar jag på KS och det är ett måste att bära den namnskylt som arbetsgivaren tillhandahåller.... hatar det och har försökt slippa eftersom det bara är jag som heter som jag i Sverige. Men icke.

So far so good. Efter händelsen 2002 har det varit lugnt....

Väntar tvillingar! 22+1 idag!
  • Tabbs2

Hej på er!

Va skönt att det gick bra igår ensötcitron! Hur mår du idag? Härligt att du verkar se framåt ändå:)

Mimmi- det kan ju faktiskt gå bra, men jag förstår dig hur du känner o tänker, man kan liksom inte tro på det riktigt o man är så orolig att man blir apatisk (iaf blir jag d)...

Havsklippan- låter inge kul m blödningen...

Håller med er ang at skylta med sitt namn osv.. nu jobbar jag privat men har innan jobbat både inom kriminalvården, migrationsverket osv...Blev hotat av en intagen på häkte en gång..han såg ju min namnskylt o sa att kollat upp vart jag bor m.m obehagligt som fasen... jag har ingen mobil i mitt egna namn o vi har inge fast telefon så det blir lite svårare för ngn att hitta mig iaf...

• Dag och natt

Usch vilken dålig början på dagen! Jag ringde upp honom idag för att skälla ut honom faktiskt, det är inte ok att ringa på kvällen till sin kontaktperson. Jag sa i stort sett att det var ett övertramp utan dess like, att bara för att myndigheten är en 24-timmars myndighet så är inte jag det, att han googlat upp mig för att hitta mitt privata nummer trots att mitt jobbmobilnummer står på alla papper jag skickar. Han sa lamt att han inte visste att det var mitt privatnummer. Eller hur! Jag sa att jag inte längre tänker vara handläggare åt hans ärende och att jag inte vet vem som tar över det, gav min chefs namn. Jag var väldigt upprörd, men istället för att han ber om ursäkt börjar han fråga mig om jag är kristen och om jag hört talas om barmhärtighetssamariten. Då brast det för mig och jag sa att han kan köra upp den nånstans. Förvånad Han började prata om jag vet vem som betalar min lön och att det är han som betalar min lön och sen la han på luren. Vilken idiot! Har gråtit hela morgonen pga honom, jag blir så arg. Det är inte direkt någon som har varit barmhärtig mot mig senaste året! Jag skrev mail till båda mina chefer precis hur det hade varit, att han ringde mig tre gånger i går kväll osv och det jag hade sagt, så får de sköta det där. 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • FruW

Stor kram havsklippan!! Ibland är det ok att man tappar fattningen lite... Hoppas dina chefer förstår!

• Pandoras box78
    Dag och natt skrev 2011-10-26 11:34:46 följande:
    Usch vilken dålig början på dagen! Jag ringde upp honom idag för att skälla ut honom faktiskt, det är inte ok att ringa på kvällen till sin kontaktperson. Jag sa i stort sett att det var ett övertramp utan dess like, att bara för att myndigheten är en 24-timmars myndighet så är inte jag det, att han googlat upp mig för att hitta mitt privata nummer trots att mitt jobbmobilnummer står på alla papper jag skickar. Han sa lamt att han inte visste att det var mitt privatnummer. Eller hur! Jag sa att jag inte längre tänker vara handläggare åt hans ärende och att jag inte vet vem som tar över det, gav min chefs namn. Jag var väldigt upprörd, men istället för att han ber om ursäkt börjar han fråga mig om jag är kristen och om jag hört talas om barmhärtighetssamariten. Då brast det för mig och jag sa att han kan köra upp den nånstans. Förvånad Han började prata om jag vet vem som betalar min lön och att det är han som betalar min lön och sen la han på luren. Vilken idiot! Har gråtit hela morgonen pga honom, jag blir så arg. Det är inte direkt någon som har varit barmhärtig mot mig senaste året! Jag skrev mail till båda mina chefer precis hur det hade varit, att han ringde mig tre gånger i går kväll osv och det jag hade sagt, så får de sköta det där. 
    Usch vilka människor det finns! I sånna lägen får man bli arg och om personen inte kan respektera ditt privatliv så får han tåla att bli utskälld!
    ♥♥♥ Leon 090314 ♥♥♥
  • Dag och natt

Tack vad fina ni är. Min chef är dessutom på semester så han läser förmodligen inte sin mail nu, men jag ville ändå skriva till honom, och till hans chef och vara ärlig med vad som hade hänt. Jag brukar aldrig hamna i klaveret med medborgarna som ringer till oss men det här blev bara för mycket för mig - just nu kanske ska tilläggas.

• Dag och natt

Mimmi, läste i andra tråden precis, jag tror verkligen inte att du behöver oroa dig för små bruna flytningar. Det är vanligt som jag förstått det, jag blödde till och med färsk med Wilma ganska tidigt men hjärtat tickade på. Skönt att du har VUL i morgon så du inte behöver oroa dig (så länge iaf)! 

• MissT

Havsklippan fy vad mycket tråkigheter du råkat ut för på kort tid.
    Jag hoppas verkligen att det vänder till betydligt ljusare tider snart.
    Stor kram till dig 

• FruW

Tack vännen! Jag hoppas såååå att det ser bra ut i morgon.

Tänk på att det är mänskligt och lärorikt att göra en tabbe ibland. Nu menar jag att du helt klart gjorde rätt som sa ifrån!! Men om du har ångest över att du bad honom göra "ngt dumt" ta lärdom av det.. Jag kallade en man (en entreprenör hos oss) för lilla gumman en gång. Jag var rejält arg då, så jag tappade fattningen. Efteråt kände jag mig bara dum och som om han hade vunnit.. Kan fortfarande bli arg, men hoppas jag inte gör om det! ;) bad om ursäkt med en gång..

Hoppas du förstår vad jag menar havsklippan!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3