• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-11-15 19:54:57 följande:
    Är också helt såld på den just nu.... Hjärta
    Ja men visst. Äter du den till något annat än ägg???
  • SoMa72
    Together90 skrev 2011-11-16 09:04:34 följande:
    Nu ligger jag på SÖS och inväntar min hysteroskopi ...nervös
    Den kommer att gå bra, gumman! Tänker på dig....
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • FruW

Lycka till together! Det kommer gå jättebra! Kram

Skönt att det var en bra läkare tabbs. Ang att vänta så vet jag inte... Vi ska ju eg vänta 2 menscykler, men vi har inte tänkt på att skydda oss nu när vi äntligen får ha sex igen.. Sen har vi ju Ivf planerad, start kring nyår... Så vore väl lite "dumt" att bli gravida igen just nu, men risken är nog inte så stor med tanke på att det tog 1,5 år sist...

• MCT79
    Together90 skrev 2011-11-16 09:04:34 följande:
    Nu ligger jag på SÖS och inväntar min hysteroskopi ...nervös
    Mina tankar är hos dig!
    FruW skrev 2011-11-16 10:59:10 följande:
    Lycka till together! Det kommer gå jättebra! Kram

Skönt att det var en bra läkare tabbs. Ang att vänta så vet jag inte... Vi ska ju eg vänta 2 menscykler, men vi har inte tänkt på att skydda oss nu när vi äntligen får ha sex igen.. Sen har vi ju Ivf planerad, start kring nyår... Så vore väl lite "dumt" att bli gravida igen just nu, men risken är nog inte så stor med tanke på att det tog 1,5 år sist...
    Vi resonerade lika när vi skulle vänta en cykel... vi körde inte hårt med stickor men skyddade oss inte..
    plutten02 skrev 2011-11-16 08:14:49 följande:
    Ja men visst. Äter du den till något annat än ägg???
    Ibland bara som den är på knäcke... köpte en tub till idag...  Hjärta
    Väntar tvillingar! 25+1 idag!
  • Tabbs2

Together hur har det gått?

Har funderat lite nu på det här med att vänta o så...Vi hoppar nog försök den här månaden (har ÄL typ nu så..) så hinner jag ta prover o göra den där undersökningen med kontrastvätska o så...Men sen tänker vi köra på, inte vänta på provsvar alltså...:) Så känns d nu iaf...Sen så kan jag känna lite att vi eg skulle kunna försöka för det lär ju inte ta sig ändå på ett tag

Dag och natt skrev 2011-11-15 20:04:27 följande:
    Vad bra att det gick bra idag Tabbs! Jag skulle också gå till Ragnhild men så blev jag ju gravid och avbokade till slut tiden. Vips så blev det mf. Visst är det typiskt när man hade gått och väntat i 1,5 månad.
    Ska du göra ett nytt försök att träffa henne nu då el?
  • plutten02

Har inte lindex några mamma byxor med mudd?? Hittade ingen mamma avdelning alls hos dom idag.

• MCT79

Plutten näe. Bara hm dom har mammakläder. Och Gina tricot tror jag.

• Together90

Nu är jag hemma och har varit hemma ett tag ...men jag är så trött efter narkosen och vill bara sova sova sova.. har redan sovit 2 timmar när jag kom hem ungefär...super trött !

Läkaren sa att allt såg bra ut där inne och det fanns inga tecken på något onormalt eller konstigt så det var ju sköööönt. Den verkar vara "bebisvänlig" så nu är det bara och vänta och se. 

Jag frågade honom om han såg någon "skada" på livmoderslemhinnan men det sa han att han inte gjorde idag men det är svårt att säga tydlingen vad jag förstod det som.

Men alla väggar var jämna och fina och inga polyper eller ärrbildningar så jag är ialla fall rätt nöjd med ingreppet. 
    Det tog enligt honom bara  7 minuter själva kameratittningeb så ..vet inte om det är normal tid men ja det var så han sa.

Men nu är det gjort och då kan man strycka det av listan på utredningen.

Hysteroskopi 1 : check

Kram              

ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-11-16 18:19:45 följande:
    Nu är jag hemma och har varit hemma ett tag ...men jag är så trött efter narkosen och vill bara sova sova sova.. har redan sovit 2 timmar när jag kom hem ungefär...super trött !

Läkaren sa att allt såg bra ut där inne och det fanns inga tecken på något onormalt eller konstigt så det var ju sköööönt. Den verkar vara "bebisvänlig" så nu är det bara och vänta och se. 

Jag frågade honom om han såg någon "skada" på livmoderslemhinnan men det sa han att han inte gjorde idag men det är svårt att säga tydlingen vad jag förstod det som.

Men alla väggar var jämna och fina och inga polyper eller ärrbildningar så jag är ialla fall rätt nöjd med ingreppet. 
    Det tog enligt honom bara  7 minuter själva kameratittningeb så ..vet inte om det är normal tid men ja det var så han sa.

Men nu är det gjort och då kan man strycka det av listan på utredningen.

Hysteroskopi 1 : check

Kram              
    Skönt att det är gjort och att allt såg bra ut! Solig
    Väntar tvillingar! 25+1 idag!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3