• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • plutten02

Vad är det som gör att man får så fina hud när man är gravid???

Jag får alltid så fin hud i ansiktet när jag är gravid... Alla finnas försvinner efter ett tag... Som nu i vecka 9 har alla försvunnit, det har varit samma sak varje gång.

• MCT79
    plutten02 skrev 2011-11-17 14:16:17 följande:
    Vad är det som gör att man får så fina hud när man är gravid???

Jag får alltid så fin hud i ansiktet när jag är gravid... Alla finnas försvinner efter ett tag... Som nu i vecka 9 har alla försvunnit, det har varit samma sak varje gång.
    Ingen aning.. det gäller inte mig iaf... har precis sett ut som en missbildad enhörning med hornet på hakan...
    Väntar tvillingar! 25+2 idag!
  • Dag och natt
    MCT79 skrev 2011-11-17 20:18:08 följande:
    Ingen aning.. det gäller inte mig iaf... har precis sett ut som en missbildad enhörning med hornet på hakan...
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-11-17 20:18:08 följande:
    Haha, det där var väl ändå en lätt överdrift?! Men kul!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-11-18 10:48:19 följande:
    Haha, det där var väl ändå en lätt överdrift?! Men kul!
    Tro mig! Tom min annars väldigt förlåtande sambo sa "vad fan har du gjort på hakan?!" Den var typ 1*1 cm i "basen" och stack ut 1/2 cm kanske... så kanske inte ett HORN HORN...men ändå... horn... Cool
    Väntar tvillingar! 25+3 idag!
  • Together90

Nu ringde min läkare precis och hon har gått med på att skriva ut "gulkroppshormon" till mig, vad heter det ? pregstrol eller vad heter det?

Im so happy, hon skulle kolla vilken dos hon ska skriva ut och sedan skulla hon ringa om 1 vecka ca ..
    Spännande.. har förhoppningvis ägglossning nästa helg runt där och sen dagar efter så har jag nog receptet på detta och kan ta det ifall jag har tur att bli gravid.. happy girl     

ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-11-18 15:20:41 följande:
    Nu ringde min läkare precis och hon har gått med på att skriva ut "gulkroppshormon" till mig, vad heter det ? pregstrol eller vad heter det?

Im so happy, hon skulle kolla vilken dos hon ska skriva ut och sedan skulla hon ringa om 1 vecka ca ..
    Spännande.. har förhoppningvis ägglossning nästa helg runt där och sen dagar efter så har jag nog receptet på detta och kan ta det ifall jag har tur att bli gravid.. happy girl     
    Progesteron är nog ordet du letar efter.. skönt! Finns två olika varianter mig veterligen... dels de som är som stolpiller fast för slidan...vagitorier.. de heter Progesteron och något mera.
    Sedan finns det Crinone-gel... en gel man sprutar in med applikator som sedan "stelnar" i efterhand.
    Jag har provat båda och fördelen med crinone är att det rinner ut mkt mindre och kladdar mkt mindre.. nackdelen är att man får gul/rosa/grön aktiga klumpar som kommer ut efter ett par dar... nån paraffinrest från crinone...fräscht. ;)
    Väntar tvillingar! 25+3 idag!
  • Together90
    MCT79 skrev 2011-11-18 16:35:10 följande:
    Progesteron är nog ordet du letar efter.. skönt! Finns två olika varianter mig veterligen... dels de som är som stolpiller fast för slidan...vagitorier.. de heter Progesteron och något mera.
    Sedan finns det Crinone-gel... en gel man sprutar in med applikator som sedan "stelnar" i efterhand.
    Jag har provat båda och fördelen med crinone är att det rinner ut mkt mindre och kladdar mkt mindre.. nackdelen är att man får gul/rosa/grön aktiga klumpar som kommer ut efter ett par dar... nån paraffinrest från crinone...fräscht. ;)

okeeej haha ..vilken använde du i denna grav?

Kram
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Javisst
    FruW skrev 2011-11-15 13:54:35 följande:
    Åh då hoppas jag det blir så för mig med javisst! Blöder mycket och brukar ha väldigt ont. Hur länge höll det i sig?
    Hm, vet inte riktigt. Har haft så alltid första mens efter skrapningarna iaf, någon gång även andra och tredje men sedan "brukar" jag bli gravid så vet inte om det hade fortsatt. Skönt var det iaf!

Har du fått någon mens efter din skrapning än? Hur mår du? {#emotions_dlg.flower}

Vad skönt att du ska få hjälp med medicin nästa graviditet, Togheter!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3