• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Hej!

Nu är vi hemma och har hunnit landa lite. Helgen har varit den mest fantastiska och intensiva i hela mitt liv! Jag kände mig vacker och nöjd med klänningen, håret mm. Mannen har aldrig varit snyggare

• FruW

Hej!

Nu är vi hemma och har hunnit landa lite. Helgen har varit den mest fantastiska och intensiva i hela mitt liv! Jag kände mig vacker och nöjd med klänningen, håret mm. Mannen har aldrig varit snyggare. vigseln kunde hållas utomhus i solnedgången, vädret var strålande, gästerna hade facklor, vi hade placerat ut mängder av marschaller.... Vigseln blev precis som vi hade önskat, avslappnad, personlig, vacker musik... Sen massor med god mat, supergod tårta, vacker lokal.... Alla gäster verkade nöjda och ha haft kul... Många sov över och vi åt en gemensam frukost i morse...

Jag är sååå lycklig! Fanns inget jag hade velat ändra på.

Det bästa av allt var en överraskning som avslutade middagen. Vår toastmadamme kom plötsligt med en gitarr till min make... (han spelar skapligt, men sjunger bara hemma...) min älskade underbara man sjunger och spelar en av mina absoluta favoritlåtar, för mig inför alla gästerna!!! Jag tror jag dog några sekunder när jag förstod vad som skulle hända...

Det roliga är att låten han sjöng (för dig med Lars Winnerbäck) har jag bönat och bett om att vi ska ha på vigseln, men då mannen verkligen avskyr Winnerbäck fick jag ge upp... I stället fick jag mitt livs upplevelse!

Som ni märker svävar jag på små rosa moln!! Sååå skönt att vara lycklig rakt igenom, det var flera år sedan sist, innan vårt första mf....

Stor stor kram på er alla

• Dag och natt

Fru mimmi! Det låter fantastiskt och vilken härlig upplevelse! Lev nu länge på den känslan! Hjärta

Together: Vad skönt att mensen är tillbaka, jag går fortfarande och väntar. Fick jätteont i magen i fredags och i går högg det också till så jag tror faktiskt att jag hade ÄL då, så förhoppningsvis kommer mensen om två veckor.

Väldigt lugnt i tråden, var är alla? Eller är det så att vi inte är så många kvar?

Här har vi lagt om kosten sen två veckor tillbaka och börjat träna massor. Har simmat tre gånger den här veckan och det känns så bra! Hoppas på att hinna gå ner en hel del innan nästa graviditet.  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Together90

Hej tjejer...

Jag är så orolig.. jag tror kanske att något har förstört med livmoderslemhinna...

Min mens är så otroligt sparsam.. och jag brukar ha så kraftig mens och väldigt riklig, jag har läst om att ibland så skrapar läkarna för mycket och förstör allt där inne.. jag är orolig för om det är fallet att min livmoderslemhihnna inte byggs upp som den ska så är det omöjligt för ett ägg att fästa där.. :(

jag skulle hata läkarna om det var fallet, jag skulle hata dem så att jag dog :( Jag mår så dåligt nu.. jag bara känner på mig att något är fel .. som att jag hade så jäkla konstigt blödningar efter skrapningen osv.

Jag ska ringa SÖS idag och kräva en ny tid för hysterkopin fort... tänk om det är så :( ?
    Vad gör man då?         

ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Mabaja

Jowian: vi kommer köpa en bugaboo donkey! Mycket pengar men får bita i det sura äpplet eftersom den precis kommit ut på marknaden.

Together: jag har också fått mindre mens efter de två skrapningarna jag gjort. Mycket mindre.

• MCT79
    Together90 skrev 2011-11-14 05:52:27 följande:
    Hej tjejer...

Jag är så orolig.. jag tror kanske att något har förstört med livmoderslemhinna...

Min mens är så otroligt sparsam.. och jag brukar ha så kraftig mens och väldigt riklig, jag har läst om att ibland så skrapar läkarna för mycket och förstör allt där inne.. jag är orolig för om det är fallet att min livmoderslemhihnna inte byggs upp som den ska så är det omöjligt för ett ägg att fästa där.. :(

jag skulle hata läkarna om det var fallet, jag skulle hata dem så att jag dog :( Jag mår så dåligt nu.. jag bara känner på mig att något är fel .. som att jag hade så jäkla konstigt blödningar efter skrapningen osv.

Jag ska ringa SÖS idag och kräva en ny tid för hysterkopin fort... tänk om det är så :( ?
    Vad gör man då?         
    Hej gumman,,.. förstår din oro. Var har du läst om att man ibland skrapar för mkt?
    Jag tror mer att din kropp inte hunnit bygga upp någon vettig slemhinna efter skrapningen.. först blödde du ett tag.. sen slutade det och sen blödde du igen eller hur?
    Min första månad efter skrapningen var ju också ett evigt hattande med blödningar så jag vet inte hur min "första mens" hade blivit eftersom jag plussade igen.
    När man får mens blöder man ju ut livmoderslemhinnan...samma hinna som de nu har skrapat bort istället. Om de skulle skrapa "för mkt" skulle de ju skrapa av livmodern i sig?
    Väntar tvillingar! 24+6 idag!
  • Tabbs2

Gomorron!

Mimmi- låter helt underbart:) Vart gifte ni er ngnstans? Härligt att känna sig så lycklig, njut av det!

Together- tror oxå att det bara kan vara så att det inte hunnit byggas upp ordentligt...vänta o se hur det blir nästa gång...

Tror att ÄL är på ingång här...fick en stor slajmig klump på pappret i morses som var suuperstretchigt...(sorry för äckel), börjar kolla med ÄLtest i em (är på dag 11 idag)...imorrn ska vi på första besöket i vår utredning o jag vill hur som inte sexa innan dess ändå...dumt kanske?

Havsklippan- jag förösler oxå träna så mkt som möjligt innan nästa grav, då får jag ju träningsförbud ett tag...

Det var längesen man hörde av ensötcitron,  hoppas allt e bra?

• Together90

På onsdag är det dags, då ska jag göra hysteroskopin....skulle vara så skönt att få reda på om allt ser bra ut där inne.. och den är bebisvänlig.. hoppas så (L)

MCT -Jo jag har läst på ang detta.     Ashermans  och då är livmoderslemhinnan skadad eller förtunnan :( 

Orolig :(    

ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • plutten02

Vecka 9 nu (8+2) fy vad veckorna springer iväg... I morgon ska jag ringa oh boka tid för det tidiga UL som ska ske i vecka 12. LÄNGTAR!!

Jag har sjukt illamående hela dagarna... Någon som vet om det finns någon teori om man har mer illamående så är det fler foster??? Eller något annat... För så här illa har jag inte mått med mina två andra...

En fråga till... Någon som varit kass i magen dvs. lös i magen under graviditet. Jag har lös avföring, inte som magsjuka så man springer hela tiden men den är inte fast när jag ska göra nr 2.

• Saftmedbulle
    plutten02 skrev 2011-11-14 17:21:54 följande:
    Vecka 9 nu (8+2) fy vad veckorna springer iväg... I morgon ska jag ringa oh boka tid för det tidiga UL som ska ske i vecka 12. LÄNGTAR!!

Jag har sjukt illamående hela dagarna... Någon som vet om det finns någon teori om man har mer illamående så är det fler foster??? Eller något annat... För så här illa har jag inte mått med mina två andra...

En fråga till... Någon som varit kass i magen dvs. lös i magen under graviditet. Jag har lös avföring, inte som magsjuka så man springer hela tiden men den är inte fast när jag ska göra nr 2.
    Har tvärtom varit hård i magen som gravid, men tror att det varierar från person till person och kan vara olika olika graviditeter (för samma person).
    På ett sätt skönt att tiden springer iväg, va?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3