• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Together90
    Javisst skrev 2011-11-15 11:44:30 följande:
    Lycka till idag tabbs!

Togheter, Efter iaf en av mina skrapningar var mensen BETYDLIGT mindre + att jag inte hade ont. Brukar ha mensvärk från hell. Hoppas allt är ok ned dig!

Okeeej men hur många menscyklar höll den på så?

Jag som du brukar ha mensvärk från hell och blöda rikligt..och nu typ lite lätt mensvärk och lite blod.. orolig som sjutton för det värsta tänkbara..men skönt med hysteroskopin imorrn som kanske kan ge lite svar..

kram  
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Together90
    Tabbs2 skrev 2011-11-15 10:01:26 följande:

Hej på er!

Idag är det dags för vår utredning...Fattar inte varför jag är nervös, men det är jag....

Härligt plutten att det håller i sig o att tiden springer på:)

Hur är det med er andra? Hur ligger ni  till, ÄL dax ngn?

Hur har det gått idag?
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Tabbs2
    Hej!

Jag träffade en helt underbar läkare idag:) så jag började tom gråta, så himla typiskt mig...
    Men tyckte det gick över förväntan, hon var väldigt förstående, påläst och intresserad...

Hon gjorde en enkel undersökning o allt såg bra ut...
    Sedan ska vi ta prover i början på nästa cykel o sen kolla livmodern (spola med vätska o kolla med ul) i mitten typ på cykeln...sen ska jag tillbaks när proverna är analyserade så typ i januari då..

Hon pratade om att jag kan få Innohep vid nästa graviditet o VUL i vecka 7 m.m. Hon kändes helt enkelt jättebra..
    O jag känner mig så konstigt lugn nu, skönt!

Hon tyckte vi skulle avvakta med försöken tills efter att prover o d va klart...det o andra sidan känns lite tungt o jag har inte riktigt bestämt hur vi ska göra..

Hur skulle ni ha gjort?
  • Together90
    Tabbs2 skrev 2011-11-15 16:48:00 följande:
    Hej!

Jag träffade en helt underbar läkare idag:) så jag började tom gråta, så himla typiskt mig...
    Men tyckte det gick över förväntan, hon var väldigt förstående, påläst och intresserad...

Hon gjorde en enkel undersökning o allt såg bra ut...
    Sedan ska vi ta prover i början på nästa cykel o sen kolla livmodern (spola med vätska o kolla med ul) i mitten typ på cykeln...sen ska jag tillbaks när proverna är analyserade så typ i januari då..

Hon pratade om att jag kan få Innohep vid nästa graviditet o VUL i vecka 7 m.m. Hon kändes helt enkelt jättebra..
    O jag känner mig så konstigt lugn nu, skönt!

Hon tyckte vi skulle avvakta med försöken tills efter att prover o d va klart...det o andra sidan känns lite tungt o jag har inte riktigt bestämt hur vi ska göra..

Hur skulle ni ha gjort?
    Vilken läkare och vart går du?
  • Tabbs2
    Together90 skrev 2011-11-15 17:02:21 följande:
    Vilken läkare och vart går du?
    Jag träffade Ragnhild Hjertberg på UltraGyn vid Odenplan...
  • needtobreathe

Tabbs; Haha! Det sa hon till mig med o vi väntade väl inte, utan "blir de blir det.." tänkte vi. Det blev en grav direkt o ja fick progesteron direkt när ja ringde o sa det, när vi skulle fått provsvaren hade vi vårt första vul istället o de blev en Devin som föddes i april! :) Kör hårt!

• Saftmedbulle

Hej på er!

Idag är det dags för vår utredning...Fattar inte varför jag är nervös, men det är jag....

Inte alls konstigt att du är nervös... Lycka till!
  • Saftmedbulle

Hej på er!

Ömmande bröst och illamående... BIM på lördag...
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-11-15 16:09:02 följande:
    vad bra för den är SÅÅÅÅ god på kokt ägg
    Är också helt såld på den just nu.... Hjärta
    Väntar tvillingar! 25+0 idag!
  • Dag och natt

Vad bra att det gick bra idag Tabbs! Jag skulle också gå till Ragnhild men så blev jag ju gravid och avbokade till slut tiden. Vips så blev det mf. Visst är det typiskt när man hade gått och väntat i 1,5 månad.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3