• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • M I M M I

Åh denna oro =( Jag förstår dig precis, men jag hoppas att vi kommer att hitta ett sätt att hantera den, så vi inte blir tokiga på kuppen!

IVF är planerad till april, nästa mens ska jag ringa kliniken och få reda på när jag ska börja med mina hormoner... Känns,,,, avlägset! Men det blir spännande med, är nervös för hur jag ska må av hormonerna och hur jag ska fixa sprutorna... Gah!

• Ensötcitron

Jag vet, man vill hinna och njuta också, men hur ska man kunna göra det när man inte vet helt säkert att det går vägen denna gången? Jag hoppas sååå att vi tömmer denna tråd på folk!

Ah, är inte så påläst om IVF , har bara hört tals om det.
    Måste man ta sprutor också?? åhh , men chanserna ökar ju sägs det så hang in there!! :) :)   

• MissBoring
    M I M M I skrev 2012-02-23 21:19:30 följande:
    Åh denna oro =( Jag förstår dig precis, men jag hoppas att vi kommer att hitta ett sätt att hantera den, så vi inte blir tokiga på kuppen!

IVF är planerad till april, nästa mens ska jag ringa kliniken och få reda på när jag ska börja med mina hormoner... Känns,,,, avlägset! Men det blir spännande med, är nervös för hur jag ska må av hormonerna och hur jag ska fixa sprutorna... Gah!

Jag ska ta första sprutan fostimon ikväll.. Men nu är det för stimulering hemma, orkar inte en ny IVF så tätt inpå. Första å faktiskt sista sprutan tyckte jag va värst, sista säkert bara psykiskt för att det bara va en kvar, dom andra giick bra kommer du fixa galant. Vi fick provsticka på kliniken med en syster för att se hur det va. Det va super tungt för mig för jag va inte beredd på att jag skulle få göra det men väl hemma med första sprutan i handen så va jag glad för det :-P
  • MissBoring
    M I M M I skrev 2012-02-23 21:41:49 följande:
    Tack för pepp! Vilken klinik går du på? Har ni gjort många ivf? Vi ska göra vår första..

Vi går på Falun. Ni? Vi har bara gjort en, i dec. Å hade allt varit lungt runt om så hade vi nog gjort en ny ivf nu el nästa månad men det är kaos i mitt liv så det skulle inte funka med oron som blir runt äp och et, då skulle jag nog bli intagen någonstans
  • M I M M I

Usch det låter jättejobbigt! Hur mår du? Är det något särskilt som har hänt, förutom mf då :(

Vi ska gå på sahlgrenska. Vill du får du gärna berätta lite om din Ivf, biverkningar, många ägg etc? Tankarna börjar ju komma nu..

Kram

• MissBoring
    M I M M I skrev 2012-02-23 22:39:35 följande:
    Usch det låter jättejobbigt! Hur mår du? Är det något särskilt som har hänt, förutom mf då :(

Vi ska gå på sahlgrenska. Vill du får du gärna berätta lite om din Ivf, biverkningar, många ägg etc? Tankarna börjar ju komma nu..

Kram

Åh hade svarat jätte långt på båda frågorna å så försvann svaret, skickar från mobilen

Är hos mamma i helgen så jag kommer inte ha tid att ta fram datorn förrän till söndag el ev början på nästa vecka å jag chansar inte att skriva om det här :-/ men jag lovar att återkomma!

Kram
  • Tabbs2

Jahap, då verkar det som tanten kommit...usch...måste försöka tänka positivt...nu är jag ett steg närmare ett plus, denna cykel kan vara den jag blir gravid...ännu en månad att träna o spara m.m.
    Men det är inte lätt...får ibland som en iskyla i bröstet o tankar som att tänk om det aldrig går....
    Brukar kännas bättre efter ngra dagar när man börjar ana ÄL igen:)

Mimmi- förstår att det känns lite konstigt att skydda sig, men passa på att försöka fokusera på annat:)

missboring- låter jobbigt med kaos, hoppas d blir bättre snart!

• M I M M I

Typiskt miss boring, men jag ser fram mot det!

Idag har jag gjort något modigt! Har varit på besök i helvetet, vill ni veta hur det gick? ;)

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3