• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MissBoring

Ja men så känner jag med, jag litar på testet! Ville bara få ett andra utlåtande Men skit om det är influensan dom på jobbet har blivit jätte dåliga :-/

Ha en härlig dag i stallet!

• Tabbs2

Missboring- angående tempen så får man en tempstegring efter att ägget släppt. O utslag på ÄL-test får man innan ägget släpper...så du kan redan ha haft äl alltså...Men om du tempat varje dag o detta är första gången du hade en höjning o inte haft positiva ÄL-test innan så kan det vara sjukdom, eller att du sovit dåligt o varit uppe strax innan temp osv...för att veta att man haft ÄL så ska tempen fortsätta att vara hög minst tredagar i rad...tempen ska ligga kvar högt till mens eller strax innan el strax efter det är lite olika...Det står mkt bra på www.fertilityfriend.com

• MissBoring

Tack Tabbs, ska kolla länken också. Tror dock att det va sjukdom denna gången!! för febern fortsatte att stiga under dagen och idag fick jag en glad gubbe :) så äl idag eller imorgon då troligen! Varför tempar man då? om man inte gör det för att få reda på när äl är?? eller det kanske jag får svar på när jag läser länken ;) Jag är inte som du förstår så insatt i detta... allt ska man tydligen få ta reda på själv i detta med att skaffa barn..
    Tack igen :) 

• Tabbs2

ja visst är det en djungel att skaffa barn:) hmm undr ahur det gick till förr i tiden-hihi:)

man tempar av lite olika anledningar, men de viktigaste är väl att man lär sig att se ett mönster i hur cyklerna är, när ÄL är, hur lång lutealfas man har osv...tillsammans med andra tecken som älsekret, ältest m.m så kan man ju ganska exakt peka på när ÄL var/är, framförallt i efterhand ser man ju om man har träffat rätt, om man behöver ändra samlagsmönster osv..jag tycker det fungerar väldigt bra i kombo med just ältest..när man får glad gubbe så gäller det att ligga i ändå tills tempstegringen varit för då vet man att ägget släppt..ältesten visar ju bara att det är på g men sen kan det ju dröja innan ägget verkligen släpper...så med test o temp får man ju ett litet fönster så att säga början o slut på den mest fertila tiden...hmm låter lite snurrigt ser jag men men:)

• MissBoring

Snurrigt, glas klart tycker jag

ska väl inte ropa hej men mitt problem verkar ju inte va att det blir befruktat utan mer att det inte stannar... Fast om jag tempar kanske man kan utläsa nått från det med? Skadar inte att prova iaf.

tack igen fför bra info!

hur är det med dig då?

• Tabbs2

jo det är väl bra me mig:) väntar på ÄL...är på dag 11 idag så innan veckan är slut borde den vara:)

Jag fick börja tempa när jag började på akunpunktur efter mitt andra MF, akupunktören använde det för att avläsa ev problem tex brist på progestereon m.m. som kan orsaka MF så man kan säkert läsa ut en hel del av tempkartor om man har kunskap...men för oss vanliga är det nog bara ett sätt att lära sig sin kropp o konfirmera att man verkligen har/haft ÄL...man kan ju få utslag på ältest utan att få ägglossning men man får ingen temphöjning utan att ägget släppt! (tja förutom feber då:) )

• sweasmamma
    Together90 skrev 2012-03-01 15:02:39 följande:
    Hej tjejer,

Jag var på VUL kl 8.20 imorse och nu sitter jag på jobbet.

Här är dem, mina små hjärtegull...båda med hjärta men som sagt det är ju tidigt ännu så vad som helst kan hända men just nu väntar jag tvillingar tills Oktober. 
    Nedersta bilden är på tvilling A som räknas vara 8+0 som stämmer exakt med mina beräkningar.
    Jag ska vara i vecka 8+0 idag eller på söndag om vad jag minns med senaste mens.

Jag går på moln just nu och är lycklig för stunden och hoppas det förblir så.. :) 
    Tvilling B är lite mindre men bara någon dag eller så men ja vi får hoppas att båda hänger med :) 

KRAM  
    halkade in och såg du väntar tvillingar ...grattis =) 

jag va gravid men fick mf, resterna har inte stötts ut än men borde göra tills nästa mens ! stort grattis !! 
  • MissBoring

Together. Du har varit så tyst sen vul. Hur mår du? Sa dom nått om när ni kan kolla så båda hänger med?

• Together90

Jo jag finns kvar, var senast och såg tvillingarna igår ..dem växer på som dem skall så nu är det bara att hålla tummarna. Nästa ultraljud blir den 15/3 så.. jag tar mina mediciner och tar det lungt.

Och det fanns en anledning Sweasmamma varför jag inte berättat i alla trådar att jag väntar tvillingar..just pga av min historik och alla missfall jag haft (såg att du hade skrivit där om mig)... men men nu har du ju redan berättat min hemlighet.

Kram   

ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3