M I M M I skrev 2012-02-23 22:39:35 följande:
Usch det låter jättejobbigt! Hur mår du? Är det något särskilt som har hänt, förutom mf då :(
Vi ska gå på sahlgrenska. Vill du får du gärna berätta lite om din Ivf, biverkningar, många ägg etc? Tankarna börjar ju komma nu..
Kram
Först vill jag säga att jag verkligen förstår din resa till "helvetet" å tillbaka i fredags, as jobbigt
Så till mig.. de senaste två åren har varit lite väl tuffa, haft en del tråkigheter under åren med sjukdom i familjen etc men inte riktigt så här intensivt. nov 2009 så gick min pappa bort, augusti 2010 började vi försöka få barn, sept 2010 gick mormor bort (hon va 96 år så inget annat va att vänta men pigg till det sista och vi har stått varandra väldigt nära) mars 2011 bytte jag jobb, maj och juni 2011 va våra första mf, ny gyn i augusti, började förbereda inför IVF i deceber, nov började med att jag blev uppsagd (omorganistation), sen blev jag spontangravid och fick mf och i slutet av nov fick mamma en stroke! mitt liv rasar igen ungefär samtidigt som jag börjar spruta menopur. Jag blir kvar hos mamma till nyår (vi bor nästan 60 mil från varandra) förutom att vi åker på äggplock och för att få tillbaka ett ägg. Tyvärr så misslyckas IVF:en utan att det tar. Januari måste jag tillbaka till jobbet för att avsluta min uppsägningstid samtidigt så har jag igen blivit spontangravid men med tidigt mf. Vid det senaste så fick jag kontakten på KK och har nu ju börjat min utredning som jag hoppas ska hjäpa oss på traven. Nu har vi dragit igång att sälja mammas hus så hon kan flytta till en lägenhet... inte helt lätt med ett hus fyllt med grejer sen -73! Flytten beräknas ske i april och 1:e april börja jag mitt nya jobb! Önskar jag kunde glädja mig men jag hade hellre varit arbetslös ett par månader för att försöka få tillbaka lite kraft, men i längden så vill jag ju inget hellre än att jobba så det bästa har ju egentligen skett :) Så...därför orkade jag inte dra igång någon IFV för för mig va det jobbigaste med allt runt själva äp, om vi fått några ägg, om de va mogna, om de blev befruktade och om de överlevde för att sen planteras in... det hade jag som sagt inte klarat nu!
Tillbaka till dig! eller iaf min info till dig. Jag sprutade synarel i nästan 3 veckor, sprutade menopur i dryga veckan (10 dgr tror jag) Jag fick inte mycket känningar av varken sprayen eller sprutorna. Ett par svettningar bara och en eller om det va två gråtatacker... Jag märkte själv hur jag gick igång sen blev jag sååå ledsen, sen blev jag full i skratt för jag förstod det va hormonerna och då skrattade sambon också, men då tyckte jag helt plötsligt han skrattade för mycket å så började jag stor tjuta igen

hehe men vad jag har förstått så kan man få det mycket jobbigare med biverkningarna än vad jag fick. Sen när man kommer till äp så va det ju som jag skrev ovan nervöst. Själva ingreppet gjorde ganska ont men inte värre än jag överlevde. Man får en kanyl och smärtlindring genom den plus lokalbedöving. När ägget skulle tillbaka kändes det inget speciellt. Ja å sen är det ju bara å vänta...
Sitter du inne på några frågor så får du bara hojta, kan jag ska jag svara!
Hela processen är iaf väldigt spännande och jag kan gott tänka mig att prova igen om det inte går med det vi provar nu.
Nu sa sambon att ingen kommer väl orka läsa ett sånt långt inlägg så då är det kanske dags att sluta