• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MissBoring
    Together90 skrev 2012-03-07 13:44:37 följande:
    Jo jag finns kvar, var senast och såg tvillingarna igår ..dem växer på som dem skall så nu är det bara att hålla tummarna. Nästa ultraljud blir den 15/3 så.. jag tar mina mediciner och tar det lungt.

Och det fanns en anledning Sweasmamma varför jag inte berättat i alla trådar att jag väntar tvillingar..just pga av min historik och alla missfall jag haft (såg att du hade skrivit där om mig)... men men nu har du ju redan berättat min hemlighet.

Kram   

Åh vad roligt att båda växer på sig! Hoppas verkligen allt går bra den här gången

kan du påminna tant med dåligt minne om vad du fått för medicin?

kram
  • Together90
    MissBoring skrev 2012-03-07 13:52:16 följande:

Åh vad roligt att båda växer på sig! Hoppas verkligen allt går bra den här gången
    kan du påminna tant med dåligt minne om vad du fått för medicin?
    kram

Jag tar fragmin sputor varje kväll, progesteron morgon och kväll, folsyra, vitaminer, trombyl i början, levaxin.

Kram
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • sweasmamma
    Together90 skrev 2012-03-07 13:44:37 följande:

Jo jag finns kvar, var senast och såg tvillingarna igår ..dem växer på som dem skall så nu är det bara att hålla tummarna. Nästa ultraljud blir den 15/3 så.. jag tar mina mediciner och tar det lungt.

Och det fanns en anledning Sweasmamma varför jag inte berättat i alla trådar att jag väntar tvillingar..just pga av min historik och alla missfall jag haft (såg att du hade skrivit där om mig)... men men nu har du ju redan berättat min hemlighet.

Kram   

oj förlåt... men du va ju inte hemlig här=)  så trodde inte du höll det hemligt 
  • Together90
    sweasmamma skrev 2012-03-07 13:54:29 följande:
    oj förlåt... men du va ju inte hemlig här=)  så trodde inte du höll det hemligt 

men den här tråden är mitt "hem", har har jag hållt hus i snart 1 år.. så det var en självklarhet att berätta och prata här inne för här har vi alla samlas för samma anledning och kan stötta varandra.

Men som sagt, gjort är gjort.

Kram   
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • sweasmamma
    Together90 skrev 2012-03-07 13:56:09 följande:
    men den här tråden är mitt "hem", har har jag hållt hus i snart 1 år.. så det var en självklarhet att berätta och prata här inne för här har vi alla samlas för samma anledning och kan stötta varandra.

Men som sagt, gjort är gjort.

Kram   
    jag ber verkligen om ursäkt, halkade in då jag letade efter en sak ang mitt missfall ...jag såg dig och att du väntade tvillingar ,ville bara gratta samt berätta i tråden där du faktiskt varit ganska aktiv .. men som sagt ber om ursäkt och lycka till 
  • Together90
    sweasmamma skrev 2012-03-07 13:58:47 följande:
    jag ber verkligen om ursäkt, halkade in då jag letade efter en sak ang mitt missfall ...jag såg dig och att du väntade tvillingar ,ville bara gratta samt berätta i tråden där du faktiskt varit ganska aktiv .. men som sagt ber om ursäkt och lycka till 

Ja jag förstår..

Är det något vi kan hjälpa dig ang ditt missfall ?

Jag lämnade den tråden på ett sätt, för jag slutade skriva i den men jag brukar kika in då och då för jag har kvar den som favorit. Men som sagt inte velat berätta riktigt ännu för så många..har ju inte ens gått med i någon speciell grupp heller för gravida utan hänger på min gamla vanliga trådar tills jag kommit över 12 veckor

kram          
  • sweasmamma
    Together90 skrev 2012-03-07 14:01:44 följande:
    Ja jag förstår..

Är det något vi kan hjälpa dig ang ditt missfall ?

Jag lämnade den tråden på ett sätt, för jag slutade skriva i den men jag brukar kika in då och då för jag har kvar den som favorit. Men som sagt inte velat berätta riktigt ännu för så många..har ju inte ens gått med i någon speciell grupp heller för gravida utan hänger på min gamla vanliga trådar tills jag kommit över 12 veckor

kram          
    alltså , jag misstänkte ju en grav , åkte till slut in på kk där de såg en fostersäck med antingen en tidig grav eller rest i , tog blodprov och dagen efter ringde dom och sa att det va neg så... mf har alltså inte kommit ut än!! men jag har haft superstarka äl test , kan man ha det ändå? för äl kan jag väl inte ha när jag har en avb grav i livmodern??
  • Together90
    sweasmamma skrev 2012-03-07 14:04:13 följande:
    alltså , jag misstänkte ju en grav , åkte till slut in på kk där de såg en fostersäck med antingen en tidig grav eller rest i , tog blodprov och dagen efter ringde dom och sa att det va neg så... mf har alltså inte kommit ut än!! men jag har haft superstarka äl test , kan man ha det ändå? för äl kan jag väl inte ha när jag har en avb grav i livmodern??

asså det där låter ju knäppt..

För om det var en fostersäck så skulle den utsöndra HCG på blodprovet..så kan det vara något annat? en cysta eller något? Var läkaren duktig?  för det låter ju verkligen konstigt..

Kan du inte boka tid hos en specielst gyn som får kolla upp det där? Hur länge har ni försökt få syskon nu?

kram     
  • sweasmamma
    Together90 skrev 2012-03-07 14:06:20 följande:
    asså det där låter ju knäppt..

För om det var en fostersäck så skulle den utsöndra HCG på blodprovet..så kan det vara något annat? en cysta eller något? Var läkaren duktig?  för det låter ju verkligen konstigt..

Kan du inte boka tid hos en specielst gyn som får kolla upp det där? Hur länge har ni försökt få syskon nu?

kram     
    alltså jag tyckte det lät konstigt men hon sa att det va en fostersäck med rest i ..hon va ganska stirrig av sig ! hon sa att jag hade jätte jättetjock slemhinna precis som jag skulle ha mens vilken sek som helst, min "mens" varade i 1 dag så hon sa det va ett mf som inte stötts ut ???

vi är inne på försök nr 9 nu , nu blir det paus ett par månader !!

jag skulle boka tid till gyn efter mensen för att se att allt va ute sa hon ...allt är ganska snurrigt  
  • Together90
    sweasmamma skrev 2012-03-07 14:10:01 följande:
    alltså jag tyckte det lät konstigt men hon sa att det va en fostersäck med rest i ..hon va ganska stirrig av sig ! hon sa att jag hade jätte jättetjock slemhinna precis som jag skulle ha mens vilken sek som helst, min "mens" varade i 1 dag så hon sa det va ett mf som inte stötts ut ???

vi är inne på försök nr 9 nu , nu blir det paus ett par månader !!

jag skulle boka tid till gyn efter mensen för att se att allt va ute sa hon ...allt är ganska snurrigt  
    ja jag tycker du ska åka in till en annan läkare, för jag tror inte det är bra med att ha "rester" i sig..kan ju bli en infektion :(

Kram
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3