• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MissBoring
    Tabbs2 skrev 2012-02-27 09:46:22 följande:
    Mimmi o missboring era berättelser o era känslor påminner mig om vilka oerhört starka kvinnor det finns i den här tråden (o säkert i andra oxå)!

Det är klart att vi alla ska få barn , det bara måste vara så!

Hört ett uttryck "man får bara så mkt man kan bära"...försöker tänka på det...men d är inte lätt...

Together- håller tummarna att vul om ngra dagar visar två små pickande hjärtan:)

Jag har också hört det uttrycket...å bävar för hur mycket jag ska behöva orka. En kompis sa att nu har du prövatas tillräckligt! Jag hoppas hon har rätt å har faktiskt börjat säga "till mig själv" att nu räcker det med tråkigheter, jag orkar inte mer! Hoppas det ska hjälpa för min oro är att jag fått så mycket skit nu att jag inte kommer orka bära ett barn..att jag är tilltuffsad så att det nu inte kommer gå iaf :-/ men jag hoppas du har rätt Tabbs att vi alla får uppleva det bästa av det bästa!
  • MCT79

Jag man får nog oftast precis så mycket man orkar bära... (?) Det jag tycker är klokt att tänka på är dock att man inte måste orka med ett leende på läpparna... det är okej att bli förbannad, gråta, skriva och vara bitter. Bara man inte fastar i det, utan tar sig upp igen sen!
    Men för att orka måste man få bryta ihop emellanåt. Ingen orkar vara "duktig" hela tiden...

Jag har många gånger velat ge upp. Men man reser sig igen, och igen och igen. Konstigt nog.
    Nu har jag fått min belöning. Men tro mig när jag de senaste 2,5 veckan velat ge upp flera gånger.. Sååå slut efter graviditeten... och vilan lär dröja några år till... =)

~ Hannes & Freja 120208 ~
  • Together90

Hej tjejer,

Jag var på VUL kl 8.20 imorse och nu sitter jag på jobbet.

Här är dem, mina små hjärtegull...båda med hjärta men som sagt det är ju tidigt ännu så vad som helst kan hända men just nu väntar jag tvillingar tills Oktober. 
    Nedersta bilden är på tvilling A som räknas vara 8+0 som stämmer exakt med mina beräkningar.
    Jag ska vara i vecka 8+0 idag eller på söndag om vad jag minns med senaste mens.

Jag går på moln just nu och är lycklig för stunden och hoppas det förblir så.. :) 
    Tvilling B är lite mindre men bara någon dag eller så men ja vi får hoppas att båda hänger med :) 

KRAM  
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Tabbs2

Åh va härligt together!!:) Nu ska du se att det kommer att gå bra:)
    Hur mår du då?

• M I M M I

Åh vad härligt!! Grattis vännen, fortsätter hålla tummarna!

• SoMa72
    Together90 skrev 2012-03-01 15:02:39 följande:
    Hej tjejer,

Jag var på VUL kl 8.20 imorse och nu sitter jag på jobbet.

Här är dem, mina små hjärtegull...båda med hjärta men som sagt det är ju tidigt ännu så vad som helst kan hända men just nu väntar jag tvillingar tills Oktober. 
    Nedersta bilden är på tvilling A som räknas vara 8+0 som stämmer exakt med mina beräkningar.
    Jag ska vara i vecka 8+0 idag eller på söndag om vad jag minns med senaste mens.

Jag går på moln just nu och är lycklig för stunden och hoppas det förblir så.. :) 
    Tvilling B är lite mindre men bara någon dag eller så men ja vi får hoppas att båda hänger med :) 

KRAM  
    Grattis!!!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MissBoring

Jag spurtar ju mitt fostimon nu och imorgon ska jag till gyn för att se hur det ser ut. Detta preparat har iaf satt ltie mer fart på hormonerna som vi märker av... arg som ett bi är jag Skrattande Stackars sambon fick sig en avhyvling den andra dagen så han blev helt paff (över att han inte va tillräckligt snabb ut från jobbet..) Sen skulle han snart iväg igen så jag körde honom. När jag kom hem sen så ramlade poletten ner: vad hände å varför blev jag så arg?? hmmm oj oj det måste ju va hormonerna som spökar å jag är bara på sprutdag 4 (då)... Efter det så har jag ju självklart tänkt mig för att när jag märker irritationen kommer krypande så tänker jag: låt nu inte hormonerna vinna så du är stygg mot din fantastiska sambo, å då går det lite lättare Cool 

• MissBoring

Någon som kollat äl genom att tempen? Undrar hur mycket den brukar stiga? Har normal temp på 36 men imorse hade jag 37.3 men när jag ville dubbelkolla med äl så fick jag ingen glad gubbe..? Är lite orolig att det är influensan som kommit på besök :-/

• M I M M I

Hmm, knepigt! Jag har bara tempat några månader, så har inte så bra koll. Men har för mig att efter tempstegringen ska det antingen gå ner igen, eller ligga kvar på samma nivå (då ska man väl ha blivit gravid?)

Men misstänker man feber är det nog omöjligt att veta? Hade valt att lita på äl-testen. Har du äl-flytningar?

Själv ska jag strax till stallet :)

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3