Inlägg från: plutten02 |Visa alla inlägg
  • plutten02

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2011-07-14 07:49:47 följande:
    Ohhh vad trist Plutten!! Jag hade nog fortsatt mysa var tredje dag om ni orkar det... man vet aldrig med kroppen och hur den bestämmer sig för att göra!
    Ang ältester så hade jag nog kört på det om jag hade många... eller så myser ni bara på... var tredje dag SKA ju räcka för att pricka rätt..
    En fråga... Åt du bara pergotime???
    Eller finns det något annats knep som man kan göra själv för att kanske öka chanserna... Utan att gå på utredning????

Jag har ju barn sen innan och vet att jag kan bli gravid och har haft ett MF nu. Så någon utredning är inte på tal ännu.
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-07-14 08:02:26 följande:
    Jag åt Trombyl 75 mg från ägglossningen samt Pergotime på cykeldag 5-9.
    Så man äter bara pergotime vissa dagar i cykeln???

Trombyl... Är det tablettform eller flytande??? Receptfritt eller?
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-07-14 08:02:26 följande:
    Jag åt Trombyl 75 mg från ägglossningen samt Pergotime på cykeldag 5-9.
    står att man inte ska äta trombyl om man försöker bli gravid???

Men man vill alltså ha tunnare slemhinnor när man har ÄL så dom små simmarna lättare kan hitta dit eller är det att ägget ska kunna fästa bättre.
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-07-14 08:19:10 följande:
    Japp man äter det några dagar bara! Trombyl är tabletter och det är receptbelagt. Det finns en del som tar 1/3 dels tablett barn albyl (Albyl minor) som har samma effekt.
    plutten02 skrev 2011-07-14 08:16:30 följande:
    står att man inte ska äta trombyl om man försöker bli gravid???

Men man vill alltså ha tunnare slemhinnor när man har ÄL så dom små simmarna lättare kan hitta dit eller är det att ägget ska kunna fästa bättre.
    Jag vet att det står så i fass.. men man har gjort studier där man ser att det kan ha bra effekt och att det inte finns någon fara för graviditeten sålänge dosen inte överskrider 100mg per dag.
    Men inget av det är recept fritt eller???
  • plutten02
    sugarrush skrev 2011-07-14 08:37:27 följande:
    RECEPTFRITT.. haha.. stavningskontrollen är ju hejdlös kul ibland...
    Så man ska inte ta det förens man har ägglossning??? Då måste man nästan köra med ÄL test ju för att få veta redigt,
    sugarrush skrev 2011-07-14 08:36:54 följande:
    Albyl minor är respectfritt, inte pergotime eller trombyl. Men som sagt, 1/3 albyl minor är samma som trombyl. Jag tog albyl minor från ägglossningen och tar dem fortfarande, på uppmuntran av flera läkare. 
  • plutten02
    Albyl minor är respectfritt, inte pergotime eller trombyl. Men som sagt, 1/3 albyl minor är samma som trombyl. Jag tog albyl minor från ägglossningen och tar dem fortfarande, på uppmuntran av flera läkare. 
    Hur får man fram 1/3 albyl???
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-07-14 09:03:43 följande:
    Det är nog inte noga exakt på dan... men visst...  Låt det gå en mens till tycker jag... börja med ältest och sen kör du med albyl från det att du får utslag på äl-testerna...=)
    Men 1/3 tablett... Hur mycket är det av en tablett???
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-07-14 09:08:22 följande:
    En tredjedel...?
    Jag delade den på mitten sen nöp jag bort lite lite från vardera halva... så två dagar tog jag en liten bit och tredje dagen två pyttebitar.... det blir ju ingen exakt vetenskap på milligrammet men det räcker. =)
    Så lite mer än en halv då kan man säga som man ska ha varje dag då?
  • plutten02
    ska man ta albyl minor varje dag från ägglossningen?
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-07-14 09:22:14 följande:
    Nej.. lite MINDRE än en halv... du ska ta en tredjedel av tabletten varje dag. En halv är för mycket och en fjärdedel lite för lite. =)
    Ah, nu är jag med... Du delar biten och sen även tar bort en till liten bit av halvorna. Så först tar du dom stora två dagar och sen dom små den trejde dagen... Nu fattar jag!!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3