Inlägg från: plutten02 |Visa alla inlägg
  • plutten02

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

LisaVäntar skrev 2011-07-28 15:13:13 följande:
    Härligt plutten, skönt o ha svart på vitt att det är äl på gång!
    Ja men visst är det så att så länge testen visar posetivt så har ägget inte släppt???

Jag har ett till test som jag tänkte ta ikväll eller så... Men om det visar minus så har ägget släppt någongång mellan 15 och 20 t.ex. Eller är jag helt fel på detä???
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-07-28 18:26:42 följande:
    Nu så..

Som jag har lärt mig har man äl inom 24 timmar om man får pos ältest EN dag.... om man får pos ältest TVÅ dagar har man äl inom 24-48 timmar.

Så skulle ditt test vara neg ikväll betyder det inte nödvändigtvis att ägget redan har släppt.. Dessutom lever ägget upp till ett dygn så MYYYS på!
    Jag tog testte ikväll som jag hade kvar och det var även det posetivt. Och sambon är hema... Så sexet ikväll kan ju inte missa Glad
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-07-28 20:45:47 följande:
    Sitt inte här då kvinna! haha!
    LisaVäntar skrev 2011-07-28 20:55:02 följande:
    Kan inte annat än hålla med mct ;)
    Nä jag gjorde inte det... Jag lyder er order... Frågan är om man ska börja äta barn albyl nu då ju eller testa en gång till utan? 3e gången gillt.

Jag har ju två barn sen innan och har lyckats utan några preparat :-P
  • plutten02

Har smärta i nedre delen av magen idag... Så ÄL är nog på gång med stora steg.

2 LÅÅÅÅNGA veckor nu står framför mig. Ska vänta till BIM denna gången. Men ska beställa test från testlagret.

• plutten02
    LisaVäntar skrev 2011-07-29 09:28:48 följande:
    Haha, tror du verkligen att du klarar det plutten? En enda gång har jag lyckats och det var för att BIM kom en vecka tidigare än beräknat ;)
    hehe, när jag kommer nog inte att klara att vänta tills BIM. Blir nog att börja testa till nästa helg då BIM-5 ca.

Ska beställa tester nu i veckan tänkte jag. Har ju bara två kvar sen förra gången.
  • plutten02

Första gången på LÄÄÄÄNG som jag känner av mig ägglossning... Har sjukt ont på vänster sida idag... Så det var tur att vi mös igår, då jag också fick + på ÄL testen...
    Så om vi missar denna gången så blir jag KNÄPP... Då ger jag upp Glad

• plutten02
    MCT79 skrev 2011-07-29 14:02:48 följande:
    Kom ihåg en sak bara Plutten.. man kan pricka in äl EXAKT... spermier står och väntar när ägget kommer... det är ändå bara 20% chans att det blir bebis... Å ge upp får man inte göra! Då hade ingen av bebisarna i de här trådarna fötts! :)

Kram på dig!
    Det var mer sag som ett sämt... Från min sida.
    Nä man får ta det som det är. Men nu blev det i rätt tid iallefall. Sen om det matchar får man se om ca 1 vecka eller så. Du plussade ganska tidigt?
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-07-29 14:06:53 följande:
    Ahh sorry.. missuppfattade dig... =) Jo man får ta det för vad det här.
    Denna gången när jag plussade kände jag av äl rejält... kanske inte så konstigt eftersom mina äggstockar piskades med Pergotime!

Jag har tidigare aldrig plussat före bim-2. men denna gången på bim-5.. förmodligen för att de var två. =)
    ja det vet man ju inte.
    Men jag ska beställa hem tester nu i veckan så jag har när jag är ÄL+7 så jag kan börja testa sen där efter. Trpr inte jag kan hålla mig till BIM...

Nä jag har aldrig heller känt av min äl som idag. Så nu har jag två klara tecken både test och äl känningar denna månaden... och sex igår... Så nu är det bara att vänta
  • plutten02

ÄL över för denna gången... Utslag i torsdags så misstänker äl igår då jag hade sån smärta i magen...

Sambon åker på jobb i morgon och är borta 2 veckor. Så då är det lagom att testa... Glad

Nä kommer nog inte klara mi att vänta så länge.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3