• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pilgrimmen

Ja samma test och idag var styrkan lite svagare. Anar att allt inte riktigt är bra eftersom detdära jätte starka plusset borde vara här nu...

Det översta är från igår och det nedersta idag

• SoMa72
    sugarrush skrev 2010-10-19 07:31:54 följande:
    Godmorgon!
    Här har vi morgonens test. Tog både ÄL-test och gravtest för skojs skull.
    Vad tror ni nu då?

Ja hihi Pilgrimmen, det kan inte skilja mer än några dagar mellan oss!
    Åhhhhh, gud så underbart att se!!!!! Jättegrattis!!! Hjärta 
  • Längtan efter liten

sicka gravida kvinnor jag ser :) tjohooo!
    grattis till er båda igen :)

Längtan efter liten är stor
  • Pancakes

Pilgrimmen, det är ingen större skillnad ändå. Tydliga test båda två. Har kanske att göra med hur koncentrerat det är och om du druckit lite/mycket.

• sugarrush

Pilgrimmen, jag tror detsamma. De ser starka ut ändå. Testa de kommande dagarna vid samma tid, så ska du se att du nog inte behöver oroa dig. Kram!

• Pilgrimmen

Nää ni har nog rätt! Blev bara sååå ledsen förut. Men visst hade jag kanske fått i mig lite mer vätska idag än igår =) Dessa test var ju dagstest, jag kollade på mina morgon test och då vart det starkare idag. Haha!! Nojjern nr 1, det är jag..

Tänkte bara höra lite, hur är det med molvärk. Jag har ganska mycket men svag molvärk nästintill hela dagen, tror ni det tyder på något bra eller dåligt? Vad jag kan minnas så kände jag aldrig någon växtvärk vid mina mf. Och det är ju bra iaf

• sugarrush

Pilgrimmen, jag gjorde precis ett test och fick samma resultat som du. Liiite svagare än imorse.
    Men jag tänker att det var ju med eftermiddagsurin nu, och för de flesta är hcg-halten mer koncentrerad i morgonurin. Men jag håller med dig, klart man blir lite nojig.
    Vi får ta varsitt nytt test imrrn bitti och njuta av ett ännu starkare än någonsin!

Jag ringde sjukhuset, de vile inte ta in mig på något blodprov, de ville att jag skulle vänta en vecka och se... Suck! Men de trodde iallafall att jag var gravid igen, och det är ju alltid något!

• Pilgrimmen
    sugarrush skrev 2010-10-19 17:51:50 följande:
    Pilgrimmen, jag gjorde precis ett test och fick samma resultat som du. Liiite svagare än imorse.
    Men jag tänker att det var ju med eftermiddagsurin nu, och för de flesta är hcg-halten mer koncentrerad i morgonurin. Men jag håller med dig, klart man blir lite nojig.
    Vi får ta varsitt nytt test imrrn bitti och njuta av ett ännu starkare än någonsin!

Jag ringde sjukhuset, de vile inte ta in mig på något blodprov, de ville att jag skulle vänta en vecka och se... Suck! Men de trodde iallafall att jag var gravid igen, och det är ju alltid något!
    Haha aj då..Ja vi är ganska så lika Kul iaf att vi är ganska så precis samma i graviditeten =) Går in i vecka 5 imorgon, haha!!

Men va, varför ska det vara så svårt att ta in en för ett ynka prov?? Shit alltså! Jag tänkte jag skulle ringa bm imorgon Känns lite mer verkligt då. Och jag ska säga att jag får svaga plus och inte har någon aning om hur långt gången jag är eftersom jag hade ett mf för ca 7 veckorsen, då får vi se om jag kan få lämna något prov eller ännu bättre, vul...Hihi, försöka kan man ju göra iaf

Ja som sagt, testoman som man är så tog jag ett till test nyss efter att ha hållt mig i 2,5 timme. Och det var starkare igen Fan att man aldrig kan sluta testa =) Har ett digitalt kvar som ska tas på fredag och då hoppas jag det står 2-3 =)
  • sugarrush

Mmm ja försök vetja! Det beror nog på hur snälla de är. Men det skadar ju inte att försöka.

Jag har druckit jättemycket vatten idag, så det är inte så konstigt att mitt nu blev svagare än imorse. Ska testa imorgon bitti och hoppas på lite starkare då, men samtidigt så stiger hormonet rätt långsamt i början och det är inte alls ovanligt att det ser likadant ut två dagar i rad. Men med 2-3 dagars mellanrum bör man se skillnad...

Jag har ingen aning om när jag bore ha BIM, jag trodde ju mitt BIM var om typ 10 dagar men det kan ju inte stämma alls. Kanske borde jag ha BIM nu till helgen? Jaja, den som lever får se.

• sugarrush

Hahaha vad sjukt att plocka bort sig från BIM-listan 9 dagar innan man trodde sig ha BIM.
    Jag trodde jag hade BIM 28 oktober ungefär. Nu verkar det som om mitt BIM var typ en vecka tidigare alltså till helgen. Fan vad GÖTT att man slapp sitta och vänta på symptom!

Min första graviditet visade sig på BIM-5. Och om jag räknar missfallet som en vanlig mens (och cykeln som en vanlig 28-dagarscykel) så var jag ju på BIM-5 när jag fick plus igår. Alltså borde ÄL ha kommit ca 2 veckor efter missfallet, trots att jag fortfarande hade hormoner i kroppen OCH fortfarande blödde.
    Det enda jag funderar på nu är TÄNK om det finns missfallsrester kvar i livmodern, det kanske försvårar för en graviditet att fortskrida... Men nej, jag tänker inte deppa och oroa mig sådär nu, jag ska glädjas så länge jag bara kan. Jag tänker inte ta ut någon sorg i förskott!

Och Pilgrimmen, om min matematiska uträkning stämmer så ligger jag dig hack i häl, bara en dag efter!

BIM OKTOBER
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)

BIM NOVEMBER
    1 nov.-Lillamy3 (5e efter mf i maj-10.)
    5 nov - MCT79 - (1:a försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    7 nov  - Atti (5:e försöket efter ma juni-10)
    6-8 nov Pixan (  6 försöket efter mf april även mf feb)
    8 nov - Mimmi80 (6:e försöket efter MF)
    1? nov - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10), vet inte hur jag ska räkna BIM eftersom jag var sen 4 dgr

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6-2011
    Pilgrimmen BF 29/6-2011
    Sugarrush BF 30/6-2011 (?)

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3